چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ / ۱۰:۵۴
کد مطلب: 58490
۲

سلامت روان کودکان بزرگترین قربانی آموزش آنلاین

سلامت روان کودکان بزرگترین قربانی آموزش آنلاین
به گزارش مرکز مدیریت و پیشگیری از بیماری آمریکا (CDC)؛ در این مطالعه وضع سلامت روان نوجوانان را در زمستان و بهار سال پیش مطالعه و نتایج آن را با وضع سلامت روان نوجوانان در مدت مشابه در سال پیش از همه گیری مقایسه کرده است.
 
نتایج این مطالعه که به تازگی منتشر شده است، نشان می‌دهد میزان مراجعات مربوط به سلامت روان به بخش اورژانس در کودکان ۱۲ تا ۱۷ ساله، ۳۱ درصد افزایش داشته است.

این نظرسنجی همچنین نشان داد در نخستین سال همه گیری بیش از ۴۴ درصد نوجوانان دبیرستانی مورد بررسی به طور پیوسته احساس غم و ناامیدی را تجربه کرده بودند و بیش از ۱۹ درصد آن‌ها هم به طور جدی به خودکشی فکر کرده بودند. ۹ درصد دانش آموزان شرکت کرده در نظرسنجی نیز اقدام به خودکشی کرده بودند.

پژوهشگران این مطالعه تأکید کردند افزایش ارتباط با مدرسه می‌تواند استفاده از مواد مخدر را در نوجوانان کاهش دهد.

بر اساس این مطالعه، شیوع مشکلات سلامت روان و گرایش به خودکشی در بین دانش آموزان از هر دو جنس و همه گروه‌های نژادی و قومی بالا بوده است. در همین حال، سلامت روان پایین، احساس دائم غم و ناامیدی و افکار و رفتار‌های مربوط به خودکشی در آن‌ها که با افرادی در مدرسه خود احساس نزدیکی داشتند و در فضای مجازی با دیگران در ارتباط بودند، شیوع کمتری داشت.

بر اساس نتایج به دست آمده، شیوع مشکل در سلامت روان در دانش آموزانی که با دانش آموزان دیگری در مدرسه خود احساس نزدیکی داشتند، ۲۸ درصد بود، اما در آن‌هایی که این احساس ارتباط و صمیمیت را نداشتند، ۴۵ درصد بود.

این داده‌ها بر اساس تحلیل پاسخ ۷ هزار و ۷۰۵ دانش آموز از ۱۲۸ مدرسه به پرسشنامه‌ای حاوی ۱۱۰ پرسش در زمینه رفتار‌های آن‌ها به دست آمده است.

در طول همه گیری کرونا بسیاری از کودکان و نوجوانان عواملی را تجربه کردند که می‌تواند خطر سوء استفاده از مواد را افزایش دهد؛ عواملی همچون انزوای اجتماعی، بی حوصلگی، استرس و ترس از کرونا، سوگواری، ترس از دسترسی نداشتن به سرپناه و غذا و اختلال در خدمات سلامت پزشکی و روانی و خدمات اجتماعی.

همچنین تخمین‌های انجام شده در سراسر آمریکا نشان می‌دهد آموزش برخط تأثیر مخربی بر میزان یادگیری دانش آموزان داشته است.

گزارشی که «مک کنزی اند کمپانی» انجام داده نشان می‌دهد آسیب همه گیری بر آموزش به یادگیری محتوای آموزشی محدود نمی‌شود.

این گزارش نشان می‌دهد دانش آموزان دبیرستانی با این خطر روبرو هستند که در حالی مدرسه را به اتمام برسانند که هنوز مهارت‌ها، رفتار‌ها و ذهنیت لازم برای موفقیت در دانشگاه یا محل کار را نیاموخته باشند.

گزارشی «مک کنزی اند کمپانی» تخمین می‌زند تأثیر همه گیری بر تحصیل کودکان می‌تواند به کاهش ۴۹ تا ۶۱ هزار دلاری درآمد آن‌ها در طول زندگی آن‌ها بینجامد.

این گزارش، با توجه به ورود این دانش آموزان به بازار کار در آینده نزدیک، تأثیر سالیانه همه گیری بر اقتصاد آمریکا را ۱۲۸ تا ۱۸۸ میلیارد دلار تخمین می‌زند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
سلامتي هميشه با دارو بدست نمياد بيشتر اوقات از آرامش خيال آرامش قلب و روح مياد سلامتي با خنده و عشق مياد