جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 10 May 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۷ شهريور ۱۴۰۱ / ۰۷:۴۵
کد مطلب: 59777
۱

ایجاد «سبک زندگی سالم دانشجویی» شعار مراکز مشاوره باشد

ایجاد «سبک زندگی سالم دانشجویی» شعار مراکز مشاوره باشد
به گزارش ایسنا، دکتر هاشم داداش پور معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان در آیین افتتاحیه اولین دوره ارتقاء و مهارت افزایی مشاوران، روانشناسان و کارشناسان مراکز مشاوره‌ دانشگاه‌های کشور که در مجتمع فرهنگی آدینه  و به مدت چهار روز برگزار می‌شود،ضمن بیان این مطلب ظهار کرد: قبل از ورود به مرحله درمان باید پیشگیری را مورد هدف قرار دهیم و بر اساس آن حرکت کنیم، در حقیقت مراکز مشاوره و سلامت باید درمان را به عنوان آخرین مرحله برای دانشجویان در نظر بگیرند و پیش از آن مسئله پیشگیری را در اولویت قرار دهند و اگر چنین شود بسیاری از مسائل حل می‌شود و نیازی به درمان های پرهزینه و کم بازده نخواهد بود.

وی افزود: "مشاوره" عامل موثری برای حل بسیاری از مسائل دانشجویان است و در حال حاضر هریک از دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور دارای یک مرکز مشاوره دانشجویی هستند و در تلاش هستیم هم ساختار سازمانی این مراکز در راستای بهبود عملکرد تغییر یابد و هم در برنامه های این مراکز بازتعریف صورت گرفته و سبک زندگی پر رنگتر ظهور و بروز یابد.

داداش پور با بیان اینکه شعار «سلامت برای همه دانشجویان در همه دانشگاه‌ها » شعار خوبی است، افزود: اگر قرار باشد سلامت برای همه باشد، سبک زندگی سالم دانشجویی نیز می‌تواند برای ما و مراکز مشاوره بعنوان شعار در نظر گرفته شود. در واقع اگر بخواهیم در فضای دانشجویی این سبک زندگی را ایجاد کنیم و اشاعه دهیم،اول باید خود با آن آشنا شویم و آن را در زندگی اجرا کنیم تا در نهایت بتوانیم آن را به درستی برای دانشجویان تبیین کرده و ارائه دهیم.

دکتر داداش‌پور اظهار کرد: مشاوران و همیاران سلامت نیروهای ارزشمندی هستند، اما این تعداد نفر کافی نیستند و نمی‌توانند پاسخگوی حجم عظیمی از مسائل و مشکلات دانشجویان باشند و نیازمند افزایش نیروهای کارآزموده و مجرب در این حوزه هستیم.

وی ادامه داد: نوع رفتار و سلوک و اسلوب ها از قبیل پوشش، مصرف غذا، نگرش‌ها و ... که امروز از ما سر می‌زند، اتفاقاتی است که ریشه در دنیای گذشته داشته، بنابراین با نگاه به گذشته در می‌یابیم که نوع عادات و رفتارها و الگوهای خاصی تا کنون در زندگی ما به وجود آمده است و ما باید بتوانیم با تغییر سبک زندگی در آن‌ها نیز تغییراتی ایجاد کنیم.

به گزارش روابط عمومی سازمان امور دانشجویان، دکتر داداش پور گفت: تغییر در نگرش ها نیازمند گذر زمان و روند تدریجی است، مراکز بهداشت به سلامت جسم و مشاوران به سلامت روان و نگرش‌های فرد توجه دارند و اگر نتوانند در خصوص تغییر سبک زندگی گامی بردارند آن زمان چالش‌های جدی شکل خواهد گرفت.

رئیس سازمان امور دانشجویان اظهار کرد: تا قبل از این؛ مراکز مشاوره پیشگیری را در دستور کار قرار نمی‌دادند و ما با اصلاح فرآیندها و آیین نامه و اقناع سازی کارشناسان؛ درصدد ایجاد نگرش و رفتار جدیدی در این عرصه هستیم تا میزان تاثیرگذاری این مراکز را با توانمندسازی دانشجویان افزایش دهیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

اینفلوئنسرهای نوجوان چگونه بر کودکان تاثیر روانی می گذارند؟
بعضی دفترخانه‌ها با دریافت پول بیشتر،صیغه عقد را برای پسر معتاد جاری می‌کنند!
چرا فنلاند «شادترین مردم جهان» را دارد؟
علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
نمی توانی به عقب برگردی و شروع را عوض کنی، ولی می توانی از جایی که هستی آغاز کنی و پایان را عوض کنی...