چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۱ / ۱۱:۰۱
کد مطلب: 60916
۲

باغبانی خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد

اهمیت سبک زندگی
باغبانی خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد
شاید تصور ارتباط کار ساده باغبانی به کاهش خطر سرطان و سایر بیماری های مزمن عجیب باشد، اما مطالعات جدید اثرات مثبت باغبانی اجتماعی را در جمعیت بزرگسال گزارش می دهد.

به گفته تیم تحقیقاتی مداخلات اجتماعی مبتنی بر طبیعت مانند باغبانی گروهی می‌ تواند عوامل خطر قابل اصلاح بیماری‌ های غیرواگیردار و مزمن، از جمله رژیم غذایی ناسالم، عدم تحرک فیزیکی و قطع ارتباط اجتماعی را کاهش دهد.

در اولین کارآزمایی تصادفی و کنترل ‌شده باغبانی اجتماعی، محققان دریافتند: کسانی که در این فعالیت شرکت می ‌کنند فیبر بیشتری خورده و فعالیت بدنی بیشتری انجام می‌ دهند. همچنین در این افراد سطح استرس و اضطراب نیز به طور قابل توجهی کاهش یافت.
برای انجام این مطالعه، محققان ۴۹۳ بزرگسال را غربالگری کرده و اقدامات اولیه را تکمیل و به طور تصادفی در دو گروه مداخله و گروه کنترل قرار گرفتند. گروه مداخله موظف شد بلافاصله باغبانی اجتماعی را با کمک یک دوره مقدماتی باغبانی انجام دهد. از طرف دیگر گروه کنترل برای شروع باغبانی باید یک سال صبر می کردند.

همه شرکت‌ کنندگان در طول مطالعه از تحت بررسی های مداوم فعالیت بودند. شرکت‌ کنندگان همچنین مرتباً تحت اندازه ‌گیری فاکتورهای بدن و بررسی ‌های دوره ‌ای در مورد میزان تغذیه و سلامت روان خود قرار گرفتند.
پس از تجزیه و تحلیل داده ها، تیم پژوهشی گزارش داد که باغبانی اجتماعی می تواند یک راه حل مبتنی بر طبیعت برای بهبود رفاه و کاهش عوامل خطر سرطان و سایر بیماری های مزمن در بزرگسالان ارائه دهد.
جیل لیت (Jill Litt) پژوهشگر ارشد این مطالعات می ‌گوید: این یافته ‌ها شواهد ملموسی ارائه می ‌دهند که باغبانی اجتماعی می ‌تواند نقش مهمی در پیشگیری از سرطان، بیماری‌ های مزمن و اختلالات سلامت روان ایفا کند.
 لیت که محقق مؤسسه بهداشت جهانی بارسلونا نیز است، افزود: قطعا موضوعی در مورد باغبانی وجود دارد که باعث می شود احساس بهتری داشته باشند. لیت امیدوار است متخصصان سلامت، سیاست گذاران و برنامه ریزان به این یافته عمل کرده و ایجاد باغ های اجتماعی و فضاهای دیگری را در نظر بگیرند که افراد بیشتری را به جمع شدن و لذت بردن از طبیعت در کنار هم تشویق کند.

شرح کامل این مطالعات و یافته های حاصل از آن در آخرین شماره مجله تخصصی The Lancet Planetary Health منتشر شده است.
 
مرجع : سینا پرس
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
هر وقت احساس حسادت کردیم ، یادمان باشد ، خاموش کردن شمع دیگری ، باعث نمیشود ، شمع ما درخشان تر نور افشانی کند