سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 14 May 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۲ اسفند ۱۴۰۱ / ۰۹:۲۲
کد مطلب: 61327
۰

مقابله با بحران فرار از مدرسه

کلید هر استراتژی ایجاد روابط مثبت است
مقابله با بحران فرار از مدرسه
مقابله با بحران فرار از مدرسه چه راه و روشهایی دارد ؟ کارشناسان می گویند: باید به مدارس کمک کرد تا برنامه های تعاملی موثرتری با والدین برای مقابله با بحران دائمی فرار از مدرسه ایجاد کنند.
در حالی که تحقیقات بیشتری در مورد مشارکت مدرسه و والدین مورد نیاز است، محققان می گویند: یکی از استراتژی های امیدوارکننده برای ارتباط بهتر بین مدرسه و خانه شامل پیام های شخصی به والدین است.
کلید هر استراتژی ایجاد روابط مثبت است که والدین را قادر می سازد از یادگیری فرزندانشان در خانه و مدرسه حمایت کنند.

در این رابطه محققان استدلال می کنند: ارتباط بهتر بین مدرسه و والدین کلید مقابله با بحران فرار از مدرسه است و بهبود محیط یادگیری در خانه تأثیر زیادی بر نتایج عملکرد دانش آموزان در مدارس دارد. به گفته کارشناسان، به طور قابل توجهی کودکان بیشتری در مقایسه با قبل از همه ‌گیری جهانی کرونا از مدرسه فراری هستند و این موضوع شانس پیشرفت تحصیلی و کسب مدارک خوب را به خطر می ‌اندازند.

به گفته محققان، استفاده بیشتر از پیام ‌ها و متن های شخصی می ‌تواند راهی موثر و کم‌هزینه برای بهبود حضور کودکان در مدرسه باشد که این امر همچنین باعث ایجاد روابط عمیق‌تر بین مدارس و خانواده‌ها  می شود.

محققان هشدار دادند: با وجود تعداد زیاد مربیان و معلمان که حضور دانش آموزان را در مدارس کنترل می کنند، همچنان تفاوت زیادی در اثربخشی تلاش های فعلی برای بهبود حضور کودکان در مدرسه وجود دارد و استفاده از استراتژی‌های عملی که موجب ارتباط بهتر مدرسه و والدین می شود، احتمالاً مؤثر هستند

آمارهای بریتانیا نشان می دهد: پس از بروز همه گیری جهانی کرونا، بیش از ۲۸ درصد از دانش‌آموزان ابتدایی و ۴۰ درصد از دانش‌آموزان مقطع متوسطه از مدرسه فرار می کنند یا غیبت های طولانی مدت دارند. محققان تخمین می زنند که دانش آموزانی که دائماً غیبت می کنند احتمالاً دو تا سه ماه یادگیری را در طول یک سال تحصیلی از دست می دهند.

پروفسور الیوت میجر (Elliot Major) پژوهشگر ارشد این مطالعات از کالج لندن در این باره گفت: غیبت مداوم یک بحران ملی است و تهدیدی برای آسیب رساندن به چشم انداز تحصیلی یک نسل کامل از کودکان است.
دلایل عدم بازگشت تعداد زیادی از کودکان به مدرسه پیچیده است، اما نگران ‌کننده‌تر از همه، به نظر می ‌رسد که برخی خانواده‌ها باور خود را مبنی بر اینکه حضور منظم در مدرسه برای فرزندانشان ضروری است، از دست داده ‌اند.

پروفسور میجر می افزاید: من متقاعد شده‌ ام که توسعه برنامه‌ های مشارکت والدین در مدرسه یک تغییر بالقوه خواهد بود و کودکان بیشتری را برای حضور در مدرسه تشویق می ‌کند و آنها را قادر می ‌سازد تا برای یادگیری در کلاس‌ های درس آمادگی بهتری داشته باشند.
 میجر در خاتمه گفت: مطالعات نشان می دهد که ارتباط واضحی بین حضور دانش آموزان در مدرسه و موفقیت در سطوح ملی و بین المللی وجود دارد.
برآوردهای ما نشان می ‌دهد که افزایش میزان غیبت پس از همه‌ گیری کرونا، به میزان قابل توجهی حضور دانش‌آموزان در مدارس را کمرنگ کرده است.



 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

مشکلات بلوغ در پسران
پرتناقض‌ترین سن کودک کدام است؟
تاثیر مخرب تجربه آزار در دوران کودکی بر سلامت روان
اینفلوئنسرهای نوجوان چگونه بر کودکان تاثیر روانی می گذارند؟
بعضی دفترخانه‌ها با دریافت پول بیشتر،صیغه عقد را برای پسر معتاد جاری می‌کنند!
چرا فنلاند «شادترین مردم جهان» را دارد؟
علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
با ترس هات روبرو شو! آدم ها رو ببخش! یک راه حل جدید بساز! هدف هات رو مشخص کن! آدم هایی که ازت متنفر هستند رو فراموش کن! ذهنت رو آزاد کن!