پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 9 May 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۱۴ تير ۱۴۰۲ / ۲۲:۰۶
کد مطلب: 62184
۶
۵

وقتی خیانت دیدم چکار کنم و چطور اوضاع را به دست بگیرم؟

رپرتاژ آگهی
وقتی خیانت دیدم چکار کنم و چطور اوضاع را به دست بگیرم؟
افرادی که با خیانت و بی مهری عشق‌شان مواجه می‌شوند شرایط بسیار سخت را سپری می‌کنند. شاید برای شما هم سوال باشد وقتی خیانت دیدم چکار کنم و چطور اوضاع را به دست بگیرم؟ اما موضوع اصلی این است که چکارهایی باید انجام بدهیم و چه کارهایی نباید انجام شود. معمولا بهترین کار شرکت در جلسه مشاوره خیانت همسر است که در ادامه توضیحات بیشتری در مورد آن داده می شود.


خیانت دیدم چیکار کنم؟
کشف اینکه همسرتان با فرد دیگری بوده، احساستان نسبت به خود و ازدواجتان را تغییر خواهد داد. ما حتی نمی توانیم درد زمانی که متوجه می شویم همسرمان با شخص دیگری رابطه داشته را تصور کنیم! طبق گزارش ها، افرادی که متوجه شده اند شریک زندگی آن ها در حال خیانت کردن است، احساسات شدید عدم تمایل و این حس را تجربه کرده اند که همه چیز تغییر کرده است. حتی از نظر جسمی، ممکن است در خوابیدن و از دست دادن اشتها دچار مشکل شوید که به آن دلزدگی زناشویی گفته می شود که در سایت میگنا هم درباره آن توضیح داده شده است.

این موضوع قابل درک است، شما حتی نمی دانید با شوهر خیانتکار باید چه برخوردی داشته باشید، چه رسد به اینکه به او بگویید. در ادامه تمام مواردی را بررسی می کنیم که برای زندگی بعد خیانت به آنها نیاز دارید.

1. همه حقایق را یک جا جمع کنید
اگر همسرتان به شما خیانت کرده باشد، خیلی زود واکنش نشان ندهید. بهترین راه برای اینکه بدانید چگونه با یک همسر خیانتکار کنار بیایید، این است که تمام واقعیت ها را به درستی درک کنید. قبل از اینکه با همسرتان روبرو شوید، مطمئن شوید که شواهدی دارید و آن ها را از یک منبع مطمئن دریافت کرده اید. اتهامات را بر مبنای شنود یا یک پیام تصادفی که به شما اطلاع می‌دهد که شوهرتان خیانت می کند، قرار ندهید.

2. با او روبه رو شوید
وقتی در پاسخ به سوال اگه خیانت دیدم چیکار کنم می گوییم باید با او روبرو شویم افراد قبول نمی کنند! اما وقتی فهمیدید شوهرتان خیانت می کند چه باید کرد؟ در جلسات مشاوره زوج درمانی آنلاین و تلفنی توضیح میدهند که باید آرام باشید و نفس عمیقی بکشید تا اوضاع بررسی شود. ما می دانیم که این کار چقدر شما را اذیت می کند و دقیقا به همین دلیل است که می خواهیم قبل از واکنش نشان دادن، آرام شوید. زمانی که آرام شدید (و تا جایی که می توانید آرام باشید)، موارد زیر را حین مکالمه در ذهن داشته باشید تا حین مکالمه:
این کار را در زمان مناسب انجام دهید: زمان مناسب برای صحبت کردن با او را پیدا کنید و مطمئن شوید که هیچ حواس پرتی وجود ندارد. به عنوان مثال، اگر فرزند دارید، شب هنگام یا دور از خانه با او صحبت کنید.

وضوح فکر: شما باید ذهنتان را از فکرها یا چیزهای نگران کننده خالی کنید تا بدانید به شوهر خیانتکار خود چه بگویید. این کار باعث می شود مکالمه به صورت بی مورد ادامه پیدا نکند.

به واقعیت ها پایبند باشید: مسائل گذشته را مطرح نکنید یا در مورد کارهایی که تصور می کنید او انجام می دهد، تهمت نزنید. به حقایقی که تایید کرده اید پایبند باشید.

صریح باشید: اشاره ای نکنید و طفره نروید و فقط از او سوال بپرسید. بگذارید سوال او را متعجب کند تا پاسخی صادقانه دریافت کنید.
3. اجازه دهید حقیقت درک شود
اشتباه ترین پاسخ به سوال خیانت دیدم چیکار کنم عجله کردن است! صبور باشید موقعیت حساسی است.
اگر به تازگی متوجه بی وفایی همسرتان شده اید، ممکن است سردرگم شوید که چه کاری باید در آینده انجام دهید. آیا احساس راحتی می کنید که در همان خانه او بمانید، یا بهتر است او (یا شما) در حین پردازش این اطلاعات، مکان دیگری برای خوابیدن پیدا کنید؟ برخی از این موارد به تمایل شما بستگی دارد: آیا او می خواهد بماند و سعی کند همه چیز را حل کند؟ شما چطور؟
شاید هیچ کدام از شما پاسخ فوری به این سوال مهم را ندانید، و نیاز داشته باشید که کمی استراحت کنید، مثلا دو روز، قبل از اینکه بتوانید با هم بنشینید و صحبت کنید.

4. بچه ها را درگیر نکنید، سعی کنید خانواده خود را درگیر نکنید
هیچ کتاب قانونی در مورد چگونگی غلبه بر خیانت شوهر به شما وجود ندارد، اما این کار باید برای سلامت عقل و احترام به خود انجام شود. بهترین راه برای مقابله با یک شوهر خیانتکار بعد از شوک اولیه این است که احساسات خود را کنترل کنید. به این فکر کنید که واکنش های شما و تاثیر آن ها بر افرادی که دوست دارید، مانند فرزندان و خانواده نزدیکتان چگونه است. جواب خیانت را نباید با دخلی کردن دیگران داد!

5. با زن/مرد دیگر رو در رو نشوید
وقتی متوجه می شوید که همسرتان خیانت می کند چه باید بکنید؟ مثلا وقتی شوهرتان خیانت می کند، ابتدا می‌خواهید با زن مقابل روبرو شوید و با مشت به صورت او بکوبید! کسی نیست که نخواهد این کار را با یک زن که این همه شما را به درد آورده و با یک مرد متاهل درگیر شده، انجام ندهد. اما یک دقیقه مکث کنید و فکر کنید که این نحوه برخورد با شوهر خیانتکار نیست.

6. درک کنید که این هرگز تقصیر شما نیست
با شوهر خیانتکار چه کنیم؟ باید ببخشید؟ شاید فکر کنید که این تقصیر شماست، یا شما کسی بودی که او را وادار به انجام کاری کردید. هرگز خودتان را سرزنش نکنید.

7. اجازه بدهید توضیح بدهد و گوش بدهد
شاید این سخت ترین کار دنیا برایتان باشد اما باید انجامش دهید. به نظرتان از شوهری که خیانت کرده چه سوالاتی باید پرسید؟ کسی که با این درد دست و پنجه نرم می کرد، می گفت که نشان دادن شفقت و مهربانی بی معنی است، اما اگر توانستید، این کار را بکنید. قبل از اینکه به جایی برسید که باید تصمیم بگیرید بمانید یا نه، باید گوش دهید و در مورد آنچه اتفاق افتاده صحبت کنید.

8. انتقام نگیرید
انتقام، چهره زشتی داشته و همیشه یک ضعف است. وقتی برای اولین بار از خیانت همسرتان مطلع می شوید، ضروری است که آگاهانه این موضوع را به خودتان یادآوری کنید. آزار و تحقیر ممکن است شما را به فکر فرو ببرد مانند «چگونه شوهر خیانتکارم را رنج دهم» یا «چگونه به شوهر خیانتکارم صدمه بزنم.» و این طبیعی است و حتی ممکن است احساس خوبی داشته باشد.

9. درخواست کمک
اگر می خواهید این اطلاعات حساس را با اطرافیان خود به اشتراک بگذارید، از حلقه نزدیک دوستان و خانواده خود کمک بگیرید، اما خیلی احتیاط کنید.
اگر فرزند دارید، شاید یکی از اعضای خانواده بتواند آن ها را برای چند روز باخود ببرد در حالی که شما و همسرتان درباره عواقب خیانت او بحث می کنید. شاید لازم باشد از شما مراقبت شود و تماس با دوستانتان برای درخواست کمک در این لحظه برای سلامتی شما ضروری است.

10. از نظر بیماری های مقاربتی، خودتان را چک کنید
وقتی همسرتان خیانت می کند باید خودتان را از نظر بیماری های مقاربتی بررسی کنید. روابط خارج از ازدواج خطرات جنسی زیادی برای دیگر شریک زندگی به وجود می آورد. پس به پزشک مراجعه کرده واز سلامت جنسی خود مطمئن شوید.

11. به خودتان زمان بدهید
یکی از بهترین راه ها برای مقابله با زمانی که همسرتان به شما خیانت می کند این است که به خودتان زمان بدهید. در طول چند روز یا چند هفته اول، گریه خواهید کرد و اشتهای خود را از دست خواهید داد. همچنین آن درد و خشم سنگین را در درون خود احساس خواهید کرد. این بهترین زمان برای صحبت کردن با یکدیگر نیست. برای تعیین یک منطقه امن قبل از بحث نهایی در مورد این ماجرا به زمان نیاز دارید.

12. گفت وگو
وقتی آماده شدید، به همسرتان اطلاع دهید که می خواهید در مورد این واقعه زندگی، گفتگویی منطقی داشته باشید. «عاقلانه» در اینجا یک کلمه کلیدی است.
شما نمی خواهید که این مکالمه به یک میدان مین احساسی تبدیل شود و تاریخ نگاری و نام بردن از تکنیک های اصلی ارتباط شما باشد. شما صدمه دیدید. و وقتی شما آسیب می بینید، طبیعی است که بخواهید به فردی که مسئول این آسیب است حمله کنید.

13. به نیازها و خواسته های خود فکر کنید
وقتی شوهرتان خیانت می کند، ممکن است احساس کنید که او تمام قدرت را در دست دارد. آیا به خاطر زنی دیگر می‌خواهد شما را ترک کند؟ برای «نگه داشتن» او چه می توانید بکنید؟ او به شما می گوید که بین شما دو نفر گیر افتاده و نمی داند چه کار کند؟

14. زمان تصمیم گیری فرا رسیده است.
چگونه خشم ناشی از فریب خوردن را رها کنید؟ وقتی شوهری به شما خیانت می کند، به سختی می توانید خودتان را در کنار همسرتان ببینید. با تمام آنچه گفته شد و انجام شد، باید تصمیم بگیرید که آیا فرصت دیگری به او داده یا به رابطه پایان دهید. شما خودت را بهتر از هر کس دیگری می شناسید. اگر هنوز درد دارید یا می دانید که نمی توانید ادامه دهید، بله نگویید.

15. مشاوره بگیرید
چطور می‌توانم قوی بمانم وقتی شوهرم خیانت می کند؟ اگر می‌خواهید بدانید چطور با یک پارتنر خیانتکار کنار بیایید، اما اگر هنوز به کمک نیاز داشته باشید چطور؟ بهترین روش این است که هر دوی شما برای مشاوره زوج تراپی ثبت نام کنید. با هم سختی هایی که متحمل شده اید را درک خواهید کرد. درمانگر همچنین به شما کمک می کند که از یکدیگر قدردانی کنید و دریابید چگونه می توانید بایستید و دوباره تلاش کنید.

16. مهمتر از همه، خود مراقبتی را تمرین کنید
چطور شوهرم را بعد از خیانت دوست داشته باشم؟ آیا هنوز امکان آشتی وجود دارد؟ با پیشرفت در این مسیر، خودتان و سلامتی تان را در اولویت قرار دهید. قبل از مهلت دادن به طرف مقابل، ابتدا به خودتان فکر کنید.

جواب خیانت چیه؟
حالا بهتر جواب سوال خیانت دیدم چیکار کنم را می‌دانیم، اما به نظرتان بهترین اقدام بعد از خیانت دیدن چیست؟
شرایط سخت است و همیشه نمی توان ایده آل رفتار کرد. بهترین پیشنهاد استفاده از خدمات روان درمانی و کمک گرفتن از متخصص روانشناس برای رهای از وضعیت موجود است.

خدمات مشاوره روانشناسی در سایت ویکی روان می تواند یک گزینه ایده آل برای ارتباط با مشاورین روانشناس در حوزه روابط و ازدواج باشد از مشاوره هراس نداشته باشید و برای بهبود وضعیت حتما اقدام کنید.

 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

شهناز
Iran, Islamic Republic of
خیانت ونمیشه بخشیدچندباربخشیدم دوباره خیانت دیدم اعتمادم وازدست دادم
Iran, Islamic Republic of
سلام از همسرم بارها خیانت دیدم
بیشتر مواقع سکوت کردم ولی بشکا پرخاشگری الان نمود پیدا میکنه دلم می خواد خفه س کنم
سنش هفتاد و سه یاله س
و همچنان به این زن باره گی ادامه میده
تا توی گور
ژیلا
Iran, Islamic Republic of
نمیدانم با این پیر کرد زن باره چکارش کنم
حتی خرجی هم به من نمیدهد
از ترس اینکه همسایه ها بفهمند سکوت کرده م
چون دخترای با حجب وحیایی دارم نکنه خواستگارانشان بفهمند
بهروز
Iran, Islamic Republic of
خیانت دیدن خیلی سخته
United States
سلام شوهرم نزدیک یک سال بایک زنی دوسته هرچی بهش میگم زیر بار نمیر مسافرت باهم میرند حتا زنه بهش پول میده رابط باهم دارند نمیدنم چکار کنم یک پسر دارم میخام برم طلاق بگیرم نمتونم کمکم کنید دارم افسردگی میگرم
بعضی دفترخانه‌ها با دریافت پول بیشتر،صیغه عقد را برای پسر معتاد جاری می‌کنند!
چرا فنلاند «شادترین مردم جهان» را دارد؟
علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
هر وقت احساس حسادت کردیم ، یادمان باشد ، خاموش کردن شمع دیگری ، باعث نمیشود ، شمع ما درخشان تر نور افشانی کند