چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۲۱ تير ۱۴۰۲ / ۱۳:۴۷
کد مطلب: 62233
۲
اثر جنین والدمن و پاول زدجکسون را با ترجمه فرشید عبدی

معرفی کتاب راهنمای تاب‌آوری

چهار بعد تاب‌آوری کدام‌اند؟ برای افزایش تاب‌آوری چه ابزارهایی در دسترس داریم؟
معرفی کتاب راهنمای تاب‌آوری
کتاب «راهنمای تاب‌آوری» خودآموزی سرشار از نکات، ابزارها و تکنیک‌هایی است که به شما کمک می‌کند تا در هنگام سختی‌ها و مواجه شدن با مشکلات، آرامش خود را حفظ کنید و پس از هر شکست، هرچه زودتر به حالت اول خود برگردید.
انتشارات پویش مدام کتاب‌ «راهنمای تاب‌آوری» اثر جنین والدمن و پاول زدجکسون را با ترجمه فرشید عبدی در 110 صفحه و با قیمت 149000 تومان روانه بازار نشر کرده است.

 کتاب «راهنمای تاب‌آوری» خودآموزی سرشار از نکات، ابزارها و تکنیک‌هایی است که به شما کمک می‌کند تا در هنگام سختی‌ها و مواجه شدن با مشکلات، آرامش خود را حفظ کنید و پس از هر شکست، هرچه زودتر به حالت اول خود برگردید.

این کتاب علی‌رغم حجم کمی که دارد به سؤالات زیادی در خصوص تاب‏‌آوری پاسخ می‌دهد. اینکه تاب‌آوری چیست؟ کدام منابع درونی شما و سازمانتان به افزایش تاب‌آوری کمک می‌کند؟ تاب‌آوری چه دشمنانی دارد؟ هزینه‌های نداشتن تاب‌آوری برای افراد و سازمان‌ها چیست؟ تاب‌آوری ذاتی است یا اکتسابی؟ چگونه می‌توانید میزان تاب‌آوری خود را بسنجید؟ تفاوت استرس و فشار چیست؟

چهار بعد تاب‌آوری کدام‌اند؟ برای افزایش تاب‌آوری چه ابزارهایی در دسترس داریم؟ ارتباط کمال‌گرایی با تاب‌آوری چیست و چگونه تیم‌ها و سازمان‌ها تاب‌آور شوند. بنابراین گستره‌ای از مدیران و کارشناسان و کارآفرینان می‌بایست توان تاب‌آوری خود را افزایش دهند و لازم است با مفاهیم و ابزارهای تاب‌آوری آشنا شوند. علاوه بر این، تیم‌ها و سازمان‌هایی که با استرس و فشار و مشکلات روزافزون روبرو هستند نیز باید با تاب‌آوری آشنا شوند و توان بازگشت‌پذیری‌شان را افزایش دهند.

این کتاب توسط افرادی نوشته شده که هم به صورت تئوریک و هم عملی، متخصص تاب‌آوری هستند و پر از نکته‌های پر استفاده فردی و سازمانی است که هم سطح فردی و هم سطح سازمانی را پوشش می‌دهد و نهایتا به شما کمک می‌کند به کمک منابع درونی خود، تاب‌آوری را افزایش دهید.

مترجم در مقدمه کتاب نوشته است: «روزهایی که روی این کتاب کار می‌کنم مصادف است با شیوع کرونا و دغدغه افراد و سازمان‌ها برای گذر سلامت از این توفان؛ همچنان که اخبار را پیگیری می‌کنم متوجه می‌شوم تا چه حد افراد و سازمان‌ها نیازمند تاب‌آوری و بازگشت‌پذیری هستند تا بتوانند هنگامی که در تندباد حوادث قرار می‌گیرند، خود را حفظ کرده و دوباره به شرایط اولیه برگردند.»

«درختان را در هنگام تندباد دیده‌اید؟ برخی از آن‌ها در معرض توفان بلافاصله می‌شکنند و نابود می‌شوند اما برخی دیگر هر چقدر وزش باد و توفان سهمگین باشد، اگرچه شدت آن را حس می‌کنند اما نمی‌شکنند، ریشه‌کن نمی‌شوند، تاب می‌آورند و قوی‌تر می‌شوند؛ هرچه خشک‌تر، شکننده‌تر و هرچه انعطاف‌پذیرتر، تاب‌‏آورتر! در مورد فلزات و مواد نیز همین‌طور است، اما انسان‌ها چطور؟ تیم‌ها و سازمان‌ها چطور؟ ما در معرض استرس‌ها، حوادث، نگرانی‌ها و خسارت‌های بزرگ هستیم و با توفان‌ها و تندبادهای بی‌شماری مواجه می‌شویم.

آیا نیازمند ظرفیت بازگشتن از دشواری پایدار و ادامه‌دار و توانایی ترمیم خویشتن نیستیم؟ آیا نمی‌خواهیم نجات پیدا کنیم؟ آیا نمی‌خواهیم پس از توفان قوی‌تر و توانمندتر ادامه دهیم؟ پاسخ چنین دغدغه‌های عظیمی در تاب‌آوری نهفته است. بیایید تاب‏ آورتر شویم. پیام مهم این کتاب است.»
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

مجوزهای نظام روانشناسی از یکم خرداد الکترونیکی می شود
مشکلات بلوغ در پسران
پرتناقض‌ترین سن کودک کدام است؟
تاثیر مخرب تجربه آزار در دوران کودکی بر سلامت روان
اینفلوئنسرهای نوجوان چگونه بر کودکان تاثیر روانی می گذارند؟
بعضی دفترخانه‌ها با دریافت پول بیشتر،صیغه عقد را برای پسر معتاد جاری می‌کنند!
چرا فنلاند «شادترین مردم جهان» را دارد؟
علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند ، هر چه بیشتر اوج بگیری کوچکتر خواهی شد.