چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ / ۲۲:۰۰
کد مطلب: 62526
۴

گردهمایی روانشناسان و مشاوران توسط وزارت علوم

گردهمایی روانشناسان و مشاوران توسط وزارت علوم
گردهمایی روانشناسان و مشاوران با موضوع پنجمین دوره انتخابات سازمان نظام روانشناسی روز چهارشنبه در باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران برگزار شد. در این نشست دکتر ابراهیم نعیمی، دبیرهیات نظارت و دکتر سیدحسین سلیمی رئیس هیات اجرایی به عنوان سخنران حضور داشتند.

ابراهیم نعیمی درباره برگزاری انتخابات توسط وزارت علوم گفت: در اصل قانون سازمان آمده است که بار اول وزرات علوم مسئول برگزاری انتخابات سازمان است. همچنین علت اینکه چرا این مسئولیت را به وزارت علوم سپردند، این تفسیر بود که 3 سال و دو ماه، انتخابات شورای مرکزی برگزار نشده است؛ در صورتیکه ماده 15 صریحا می‌گوید که دوره فعالیت هر شورای مرکزی 4 سال است. از طرفی 6 ماه است که رئیس سازمان حکم ریاست ندارد. علاوه بر این موارد ما استدلال‌های دیگر نیز مبنی بر این داشتیم که وزارت علوم 23 گروه مشاوره، 38 گروه روانشناسی، 750 عضو هیات علمی و 10 هزار دانشجوی مشغول به تحصیل دارد، در نتیجه وزارت علوم باید متولی اصلی برگزاری انتخابات باشد. آن‌ها وقتی در زمین بازی قانونی شکست خوردند در یک فرار رو به جلو تصمیم گرفتند که 20 مرداد انتخابات برگزار کنند. ما از ابتدا اعلام کردیم که این فرایند قانونی به نتیجه نمی‌رسد. من چندین بار در مصاحبه‌هایم اعلام کردم که 27 مرداد تنها انتخابات قانونی است. روندی که سازمان نظام در فرایند انتخابات شروع کرد باعث ایجاد دلخوری و شکاف‌هایی در جامعه روانشناسی شد و ما بعد از انتخابات این مسئله را از طریق مراجع قضایی پیگیری خواهیم کرد.


نفع شخصی آقایان در برگزاری انتخابات
او با تاکید بر اینکه باید در روند سازمان سالم سازی صورت بگیرد، افزود: آن‌ها اگر رای داشتند باید در انتخابات 27 مرداد شرکت می‌کردند آن هم در انتخاباتی که هیات نظارت فراقوه‌ای دارد. باید در سازمان سالم سازی صورت بگیرد و افرادی روی کار بیایند که برای ارتقای صنف و رشته فعالیت کنند. ما نفع شخصی نداریم. آقایانی که می‌خواستند انتخابات برگزار کنند، نفع شخصی دارند زیرا خودشان کاندیدا بودند و خودشان هم می‌خواستند آرا را بشمارند. من نماینده وزیر علوم هستم و تا زمانی که وزیر من را تغییر نداده من در شورا می‌مانم؛ اما آنها بود و نبودشان به برگزاری انتخابات گره خورده است. حرف ما این است، خود صنف که باید تصمیم گیری کند تا الان دستش کوتاه بوده، لذا یک فضای سالم به وجود آوریم که با حضور خود یک مشارکت حداکثری داشته باشند.

دبیر هیات نظارت اعلام کرد: 238 نفر در انتخابات ثبت نام کردند که 54 نفر رد صلاحیت شدند. از این تعداد 8 نفر مدارکشان تایید نشد، 16 نفر سه سال عضویت را نداشتند، تعدادی مدارکشان ناخوانا بود و چندین نفر هم مدارکشان غیرمرتبط بود اما عضویت سازمان را داشتند و ما از روی مدارکشان آنها را رد کردیم. در نهایت به لیست 176 نفره رسیدیم و در بازه قانونی آن را اعلام کردیم. پنجشنبه و جمعه 19 و 20 مرداد، زمان تبلغیات انتخابات است. برای این انتخابات 50 صندوق در 50 نقطه کشور داریم و روز جمعه با حضور وزیر علوم انتخابات برگزار خواهد شد.

20 سال اعضای ثابت شورای مرکزی، بزرگترین ایراد سازمان
در ادامه سلیمی، رئیس هیات اجرایی با اشاره به ایرادات سازمان نظام گفت: یکی از بزرگترین ایرادات سازمان نظام در 20 سال گذشته این بوده است که 90 درصد اعضای شورای مرکزی در این سال‌ها ثابت بوده‌اند. در این 20 سال که من دو نوبت در هیات اجرایی بودم با ساختاری که خودشان تعیین می‌کردند، هربار همان افراد مجدد انتخاب می‌شدند. این افراد حتی عملکرد قابل قبولی هم نداشتند.

او افزود: در نظر سنجی شبکه سلامت که 5 هزار نفر در آن شرکت کردند حدود 75 درصد، به انتخابات 27 مرداد رای دادند. انتخابات 27 مرداد با تمام موانع و چوب لای چرخ گذاشتن‌ها، روز جمعه برگزار خواهد شد. آن‌ها وقتی متوجه شدند که دستشان به جایی بند نیست، عجولانه یک تاریخ برای برگزاری انتخابات تعیین کردند. طبق قانون در 28 روز نمی‌شود انتخابات برگزار کرد. ما در حال حاضر تمام تلاشمان این است که یک شورای مرکزی فعال و کارآمد داشته باشیم.

رئیس هیات اجرای در پایان اعلام کرد که انتخابات روز 27 مرداد، الکترونیکی خواهد بود که نشان دهنده اعتبار و سلامت انتخابات است و حتی شمارش آرا نیز به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد.
 

خبرنگار: فاطمه فلاح- بهروان نیوز
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

مجوزهای نظام روانشناسی از یکم خرداد الکترونیکی می شود
مشکلات بلوغ در پسران
پرتناقض‌ترین سن کودک کدام است؟
تاثیر مخرب تجربه آزار در دوران کودکی بر سلامت روان
اینفلوئنسرهای نوجوان چگونه بر کودکان تاثیر روانی می گذارند؟
بعضی دفترخانه‌ها با دریافت پول بیشتر،صیغه عقد را برای پسر معتاد جاری می‌کنند!
چرا فنلاند «شادترین مردم جهان» را دارد؟
علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
شکست خوردن و زمین خوردن یک اتفاق است تسلیم‌شدن و بلندنشدن یک انتخاب است. نگذار انتخاب‌هایت اسیر اتفاق‌ها شود..!!!