پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 9 May 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۲ / ۱۷:۲۷
کد مطلب: 63043
۰

دانشگاه آزاد اسلامی نمونه‌ای برجسته از پایداری و تاب‌آوری

تاب‌آوری و پایداری که یکی از موضوعات اصلی همایش است
دانشگاه آزاد اسلامی نمونه‌ای برجسته از پایداری و تاب‌آوری
فرزاد جهان‌بین معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در بیست و یکمین همایش ملی و سومین همایش بین المللی حسابداری ایران در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز با قدردانی از عوامل برگزاری همایش گفت: خیلی خوشحالیم و افتخاری است که این کنفرانس مهم در یکی از معتبرترین دانشگاه‌ها در حوزه حسابداری برگزار می‌شود.

جهان بین با اشاره به موضوع تاب‌آوری و پایداری که یکی از موضوعات اصلی همایش است، دانشگاه آزاد اسلامی امروز را نمونه برجسته‌ای از این پایداری و تاب‌آوری دانست که چگونه از ورشکستگی به یک مجموعه پویا و پرنشاط و سرپا تبدیل شده است و این تجربه می‌تواند مورد مطالعه عمیق قرار گیرد.

وی با بیان اینکه سال ۹۳ تعداد یک میلیون و ۸۰۰ هزار دانشجو داشتیم و این عدد در سال ۹۷ به ۸۳۰ هزار نفر رسید، اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان دستگاهی که هیچ دریافتی از دولت ندارد در آستانه ورشکستگی بود؛ زیرا عمده درآمد دانشگاه از محل شهریه بود.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: سال ۹۳ حدود ۵ هزار میلیارد تومان درآمد دانشگاه بود که ۴ هزار میلیارد آن از محل شهریه بوده است.

وی با اشاره به چالش‌های مختلف مانند آموزش‌های مجازی معتبر مانند «کورسرا» شهریه پذیر شدن دانشگاه‌های دولتی به نحوی که ۱۴ درصد دانشجویان شریف شهریه پردازند و کاهش اقبال دانش آموزان به انتخاب رشته دانشگاهی، گفت: با وجود همه این چالش‌ها در حال حاضر یک میلیون و ۲۵۰ هزار دانشجو در دانشگاه‌های آزاد اسلامی مشغول به تحصیل  و عمده آن‌ها دانشجوی کاردانی و کارشناسی هستند.
 
 
 جهان بین با اشاره به سیاست دانشگاه در مقطع تحصیلات تکمیلی ادامه داد: با توجه به سخت‌گیری‌هایی که در مقطع دکتری برای پیش دفاع و کفایت علمی وجود دارد ۴۰ درصد دانشجویان دکتری نمی‌توانند کفایت علمی را در پیش دفاع دریافت کنند و سیاست، افزایش کیفیت در تحصیلات تکمیلی است.

وی با توجه به گزارش تاب آوری این دانشگاه گفت: دانشگاه آزاد اسلامی سندی آماده کرده است که بر سه محور راهبردی دانشگاه کارآمد و پایدار، دانشگاه سرآمد و پاسخگو و دانشگاه پرورشگر قوه عاقله و گسترش دهنده فضای انقلابی متکی است.
وی گفت: ذیل این سه محور، پنج چرخش تحول آفرین داریم که یکی از چرخش‌های مهم، چرخش از اقتصاد شهریه محور و مبتنی بر ارزش افزوده املاک به درآمد‌های دانش بنیان پایدار است.
جهان بین ادامه داد: برای این تاب آوری، ایجاد زیرساخت‌هایی مانند حسابیار، آموزشیار، پژوهشیار و... که امکان مدیریت داده‌های بزرگ را می‌دهد، توجه به فرهنگ سازمانی و عبور از دانشگاه صرف آموزشی و تقاضا محور به دانشگاه حل مسئله بر اساس آمایش و توجه به سازمان یادگیرنده و درک تحولات و تطبیق خود با آن ضروری بود که در دانشگاه اتفاق افتاد و امروز سه ضلع سیاست‌ها و تدابیر دقیق و پیشرو، نیروی انسانی مجاهد و توانمند و پذیرای تحولات و شبکه دانشگاه عامل اصلی این پایداری است و بودجه ۳۲ همت امسال که ۶۸ درصد آن متکی به شهریه است و ۲۲درصد حاصل فعالیت‌های غیر شهریه‌ای و ۱۰ درصد ناشی از ارزش افزوده و سود مالی نتیجه این امور است و تاب آوری و پایداری حاصل اتفاق نیست.

به گزارش آنا، بیست و یکمین همایش ملی و سومین همایش بین‌المللی حسابداری ایران با حضور بابک نگاهداری رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، مجید عشقی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، علیرضا منادی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، روح‌الله متفکر آزاد نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی، فرزاد جهان‌بین معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، علی ثقفی مرد حسابدار ایران، رسول برادران دبیر عملی بیست و یکمین همایش ملی و سومین همایش بین‌المللی حسابداری، جمع کثیری از استادان و دانشجویان حسابداری کشور و مدیران ارشد حسابداری استان آذربایجان شرقی و کشور در سالن همایش استاد شهریار دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز برگزار شد
 
مرجع : خبرگزاری آنا
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

بعضی دفترخانه‌ها با دریافت پول بیشتر،صیغه عقد را برای پسر معتاد جاری می‌کنند!
چرا فنلاند «شادترین مردم جهان» را دارد؟
علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
انسانهاي شاد دنياي درونشان را ميسازند، انسانهاي غمگين دنياي بيرونشان را سرزنش ميكنند.