يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 12 May 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۲ / ۱۳:۲۲
کد مطلب: 63609
۰
دلایل اصلی مهاجرت چیست؟

سیستان و بلوچستان، پایلوت پروژه تاب‌آوری شد

باشگاه تاب اوری
سیستان و بلوچستان، پایلوت پروژه تاب‌آوری شد
محمد حسن نامی امروز پنجشنبه بیست‌وسوم آذردر جمع خبرنگاران ضمن تقدیر از تلاش‌های سازمان بین‌المللی مهاجرت برای پیگیری وضعیت مهاجران در ایران اظهار  داشت: دیدار با «لالینی ویراسامی» رئیس دفتر سازمان بین‌المللی مهاجرت (IOM) ،در محل سازمان مدیریت بحران کشور انجام شده است.رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به لزوم انتقال تجربیات برای تاب‌آوری مردم و اجرای این پروژه در سیستان و بلوچستان، دلایل اصلی مهاجرت را تشریح کرد.
وی افزود: تغییرات آب و هوایی، تولید گازهای گلخانه‌ای، خشکسالی، تغییر اقلیم در جهان و تخریب محیط زیست و حوادث طبیعی از دلایل اصلی مهاجرت به شمار می‌روند.
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه در کشور ما مهاجرت بیشتر در مناطق آسیب دیده طبیعی و بدون پوشش گیاهی انجام می‌شود، گفت: این عامل باعث مهاجرت مردم به مناطق خوش آب و هوا و ایجاد معضلات دیگری خواهد شد.
وی با اشاره اینکه ایران به دلیل همسایگی با کشور افغانستان سال‌ها مهاجران بسیاری از این کشور پذیرا بوده است، ادامه داد: در این نشست خواستار انتقال تجربیات برای تاب‌آوری مردم و مهاجرت نکردن و اجرای این پروژه در سیستان و بلوچستان به عنوان پایلوت شدیم.
نامی تصریح کرد: ویراسامی نیز ضمن قدردانی در خصوص برگزاری این جلسه، ارتباط دفتر بین‌ المللی مهاجرت با سازمان مدیریت بحران را در زمینه تغییرات آب و هوایی و جابه‌جایی داخلی را مهم دانست و خواستار تقویت همکاری‌های دوجانبه در زمینه کمک به موضوع مهاجران در ایران شده است.
وی بر ضرورت توانمندسازی مهاجرین از لحاظ اقتصادی تاکید و خاطرنشان کرد: با توجه به محورهای مواصلاتی ایران که همواره در معرض ترانزیت و جابه‌جایی مهاجران از کشورهای مختلف قرار گرفته، در این راستا با معضلاتی روبه‌رو است.
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: موضوع مذکور با کشورهای مختلف مطرح و چاره‌اندیشی‌هایی در این زمینه انجام خواهد شد تا بتوانیم شرایط زندگی بهتر و رفع مشکلات محیط زیستی و تغییر اقلیم را رقم بزنیم.

به گزارش میگنا اصطلاح تاب‌آوری به‌طورکلی به ظرفیت بقای اشخاص، اجتماعات و سیستم‌ها در مواجهه با شوک‌ها و استرس و حتی توانایی‌شان برای متحول شدن در زمان ایجاب کردن شرایط اشاره دارد هرچند مهاجرت تقریباً همواره با چالش‌ها و اختلال‌هایی همراه است، کاربرد این مفهوم در ارتباط با استقرار و یکپارچه‌سازی مهاجران نسبتاً نوین است


 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

اینفلوئنسرهای نوجوان چگونه بر کودکان تاثیر روانی می گذارند؟
بعضی دفترخانه‌ها با دریافت پول بیشتر،صیغه عقد را برای پسر معتاد جاری می‌کنند!
چرا فنلاند «شادترین مردم جهان» را دارد؟
علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
برای شنا کردن به سمت مخالف رودخانه قدرت و جرات لازم است وگرنه هر ماهی مرده ای هم می تواند از طرف موافق جریان آب حرکت کند.