پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۲۲ بهمن ۱۳۸۹ / ۱۷:۲۲
کد مطلب: 2270
۰

تدوين دستورالعمل نحوه اعمال سوابق تحصيلي در آزمون‌هاي سراسري

رئيس مركز سنجش آموزش وپرورش از طراحي و راه اندازي سامانه احراز هويت تحصيلي (ساهت) براي اولين بار در آموزش وپرورش كشور خبرداد. به گزارش سرويس «آموزش وپرورش» ايسنا، صابري ضمن تاكيد بر تدوين دستورالعمل نحوه اعمال سوابق تحصيلي در آزمون هاي سراسري و ارائه به وزارت علوم، افزود: اين اقدامات درراستاي اجراي قانون پذيرش دانشجو وحذف كنكور صورت مي گيرد. وي با اشاره به استقرار مركز سنجش آموزش وپرورش از ابتداي سال جاري باهدف بازنمايي كيفيت نظام آموزش وپرورش در راستاي تحول بنيادين افزود: تمهيد مقدمات واجراي امتحانات نهايي وهماهنگ كشوري و مدارس جمهوري اسلامي درخارج از كشور به منظور تعيين سطوح اعتبار علمي مدارك تحصيلي وارزيابي كنترل كيفي آموزش انجام مي شود. رييس مركزسنجش آموزش و پرورش از اقدامات اين مركز را شامل: آزمون استخدامي َآموزش وپرورش با شركت 637 هزار و 717 داوطلب در 32 رشته وجذب 40 هزار نيرو در آموزش وپرورش ، شركت 18175 داوطلب فرهنگي در 24 رشته درآزمون مدارس خارج از كشور ، شركت تعداد 189 هزار و 430 داوطلب درآزمون ورودي به مراكز دوره راهنمايي استعدادهاي درخشان درمرحله اول وتعداد 23893 درمرحله دوم، تعداد 47575 داوطلب درآزمون ورودي به مراكز دوره متوسطه استعدادهاي درخشان در مرحله اول ، و تعداد 23191 درمرحله دوم و.... برشمردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
زندگی درس حساب است، خوبیها را جمع، بدیها را کم ، خوشی ها را ضرب و شادیها را تقسیم کنیم