يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۱۳ آذر ۱۳۸۹ / ۲۰:۱۸
کد مطلب: 1816
۰

ارائه سوابق تحصيلي حدود 3 ميليون دانش آموزمشمول قانون حذف كنكور به سازمان سنجش

 راه اندازي سامانه سوابق تحصيلي در آموزش و پرورش وزير آموزش و پرورش اعلام كرد: راه اندازي سامانه سوابق تحصيلي (ساهت) در وزارت آموزش و پرورش، تاييدي براقتدار اين وزارتخانه است.
به گزارش روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش، 'حميدرضا حاجي بابايي' در گردهمايي مشترك اعضاي شوراي معاونين و مديران كل استاني در اردوگاه شهيد باهنر افزود: راه اندازي اين سامانه يكي از كليدي ترين اموري بوده كه تاكنون در وزارت آموزش و پرورش سابقه نداشته است.
وزير آموزش و پرورش توضيح داد: اين سامانه قادر است، تمامي سوابق تحصيلي دانش‌آموزان را از سال 84 تا كنون ارايه كند.
حاجي بابايي بر تسريع اموري همچون تهيه و ارسال هشت هزار بسته پرورشي و پرداخت وام خودرو به مديران مجتمع‌ها تاكيد كرد.
وي، به مديريت نيروي انساني، ساماندهي منابع مالي و فضاي آموزشي اشاره كرد و گفت: اصلاح ساختار شهرستان‌ها و نواحي موجود در مراكز استان‌ها بايد به زودي نهايي و براي ابلاغ آماده شوند.
وزير آموزش و پرورش درخصوص تجهيز كتابخانه‌هاي مدارس ابتدايي نيز گفت: تمام مدارس ابتدايي كشور بايد به كتابخانه تجهيز شوند كه اين امر در شهر و شهرستان‌هاي تهران با مشاركت شهرداري انجام خواهد شد.
حاجي بابايي همچنين از مشاركت پنج ميليارد توماني وزارت ارشاد درخصوص تجهيز مدارس ابتدايي به كتابخانه خبر داد.
وي همچنين پيگيري امور بيمه طلايي بازنشستگان را ضروري دانست و ابراز اميدواري كرد كه در آينده نزديك اين موضوع به نتيجه مي رسد.
وزير آموزش و پرورش با يادآوري اينكه امتحانات و تاكيد بر بخشنامه‌هاي مركز سنجش به عنوان ملاك عمل است، ادامه داد: براي پيشگيري از هرگونه دوگانگي اطلاع‌رساني در رابطه با آزمون‌ها،اين امر فقط بايد از طريق مركز سنجش و سامانه اطلاع‌رساني مركز اطلاع‌رساني و روابط عمومي اين وزارتخانه انجام شود.   ارائه مشخصات و سوابق تحصيلي حدود 3 ميليون دانش آموزمشمول قانون حذف كنكور به سازمان سنجش
 
رئيس مركز سنجش وزارت آموزش و پرورش گفت: مشخصات و سوابق تحصيلي حدود 3 ميليون دانش آموز مشمول قانون حذف كنكور به سازمان سنجش ارائه شده است.
 
به گزارش روابط  عمومي وزارت آموزش و پرورش ،  محمدتقي صابري روز شنبه در گردهمايي مشترك شوراي معاونان و مديران كل آموزش و پرورش سراسر كشوركه در اردوگاه باهنر برگزار شد  از تمهيدات گسترده وزارت آموزش و پرورش در خصوص اجراي قانون حذف كنكورخبر داد و  اظهار داشت: از جمله اين اقدامات طراحي و راه اندازي سامانه احراز هويت و سوابق تحصيلي ( ساهت ) در سراسر كشور مي باشد كه اين اقدام مهم براي اولين بار بر اساس رهنمود ها ي وزير آموزش و پرورش در راستاي تحول بنبادين و اجراي قانون حذف كنكور طراحي و راه اندازي شده است كه در حال حاضر بيش از هشت هزار پايگاه در سطح كشور از امروز فعاليت خود را آغاز كرده اند . وي افزود : پايگاه هاي ساهت در مدت زمان ثبت نام آزمون سراسري 16 لغايت 28 آذر ماه از ساعت 30/8 لغايت 30/16 پاسخگوي مراجعان محترم مي باشد و از فارغ التحصيلان سال 1384 به بعد كه قصد ثبت نام در كنكور را دارند خواست كه در اولين فرصت ممكن  جهت آگاهي از سوابق تحصيلي خود به آموزش و پرورش محل اخذ ديپلم خود مراجعه نمايند. رئيس مركز سنجش وزارت آموزش و پرورش در اين گردهمايي گزارشي از توافقات و هماهنگي انجام شده با سازمان سنجش آموزش كشور و تغييرات انجام شده  در شيوه ثبت نام آزمون سراسري ارائه نمود و افزود : با توجه به اينكه مبناي ثبت نام كنكور سال 1390 در سايت سازمان سنجش براي فارغ التحصيلان سال 1384 به بعد بر اساس اطلاعات مستند مشخصات و سوابق تحصيلي افراد ي است كه فايل آن از سوي مركز سنجش وزارت آموزش و پرورش ارائه شده است ، لذا چنانچه داوطلبي از تاريخ 16/9/89 لغايت 28/9/89 به سايت نمايندگي سنجش مراجعه نمود ه ولي مشخصات و سوابق تحصيلي خود را مشاهده نكرده به هيچ عنوان نگران ثبت نام خود در كنكور نباشند اين قبيل داوطلبان لازم است در اسرع قت و حداكثر تا 10/10/89 با اصل مدرك ديپلم متوسطه ، كارنامه فارغ التحصيلي، كارت ملي و شناسنامه و يك نسخه كپي آن به اداره آموزش و پرورش  محل اخذ ديپلم مراجعه تا نسبت به به درخواست آنان اقدام شود ودر صورت تاييد اطلاعات آنان از سوي اداره آموزش و پرورش ذي ربط به اين قبيل افراد اجازه داده مي شود از تاريخ 25/11/89 لغايت 2/12/89 به سايت سازمان سنجش و آموزش كشور مراجعه و نسبت به ثبت نام قطعي خود در آزمون سراسري اقدام نمايند.   رشته علوم انساني در مدارس استعدادهاي درخشان تدريس مي شود
رشته علوم انساني براي نخستين بار در مدارس تيزهوشان و استعدادهاي درخشان تدريس مي شود.
'ابراهيم سحرخيز' معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با ايرنا با يادآوري اينكه ‌نبايد در مدارس استعدادهاي درخشان و ساير مدارس توجه ويژه فقط روي رشته هاي تجربي و رياضي و فيزيك صورت گيرد، افزود: در سال تحصيلي آينده رشته علوم انساني در مدارس استعدادهاي درخشان با همكاري سازمان پرورش استعدادهاي درخشان تدريس خواهد شد.
سحرخيز افزود: همچنين اين رشته در ساير مدارس اعم از مدارس عادي و نمونه دولتي توسعه خواهد يافت و مورد توجه ويژه قرار خواهد گرفت.
وي در ادامه گفت: برخي از مدارس علوم انساني در مناطقي از تهران راه اندازي شده اند كه امكان دسترسي دانش آموزان به آن را به لحاظ مسافت بسيار مشكل مي كند كه اين امر انگيزه را از دانش آموزان سلب مي كند.
سحر خيز با بيان اينكه نخبگان رشته علوم انساني بايد مورد توجه قرار گيرند، افزود: هرچند مدارس معارف اسلامي وابسته به سازمان تبليغات اسلامي شمار اندكي از دانش آموزان را جذب رشته علوم انساني كرده است، اما اين مدارس فرصت خوبي براي توسعه اين رشته به شمار مي آيند.
وي با بيان اينكه پيشرفت آينده كشور در گرو پيشرفت رشته علوم انساني است، گفت: بايد بستر اين پيشرفت در آموزش و پرورش و در مدارس ايجاد شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
نمی توانی به عقب برگردی و شروع را عوض کنی، ولی می توانی از جایی که هستی آغاز کنی و پایان را عوض کنی...