انتصاب رئيس مركز سنجش وزارت آموزش و پرورش
طي حكمي ازسوي وزير آموزش وپرورش ، عبدالامير عرفي به عنوان رئيس مركز سنجش وزارت آموزش و پرورش منصوب شد.
به گزارش میگنا به نقل از روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش، در اين حكم آمده است:
نظر به تعهد، شايستگي وتجارب ارزشمند جناب عالي، به موجب اين حكم به سمت رئيس مركز سنجش آموزش و پرورش منصوب مي شويد.
اميداست با توكل به خداوند متعال وپيروي از منويات مقام معظم رهبري (مدظلهالعالي) و با مشاركت و همفكري مديران و كارشناسان و مديران كل استان ها در جهت انجام وظايف محوله و موارد زير اهتمام داشته باشيد:
- مطالعه و تحقيق پيرامون شيوههاي جديد سنجش و ارزشيابي تحصيلي و متناسب با اهداف و نظام آموزش و پرورش دوره متوسطه.
- انجام مطالعات تطبيقي و مقايسه اي نظامهاي آموزشي ساير كشورهاي جهان و بهرهگيري و الهام از تجارب آنان درخصوص سنجش و ارزشيابي تحصيلي و تربيتي با توجه به مقتضيات نظام آموزش و پرورش كشور.
- برنامه ريزي جهت طراحي سوالات امتحانات نهايي و هماهنگ دانشآموزان و بهبود شيوههاي طراحي، اجرا و تصحيح اوراق امتحاني و افزايش ضريب اعتبار نمرات.
- نيازسنجي آموزشي و مهارتي از عوامل دستاندركار ستادي و اجرايي سنجش و ارزشيابي و ارائه پيشنهاد جهت طراحي دورههاي آموزشي و توجيهي.
- ابلاغ مقررات امتحاني و آراء و مصوبات شوراي عالي آموزش و پرورش در زمينه امتحانات به سازمان آموزش و پرورش استانها.
- صدور تاييديه و ارزشنامه مدرك تحصيلي فارغالتحصيلان.
- تدوين و اجراي شاخصه هاي آموزش و پرورش.
- تهيه و تدوين روشهاي بهينه سنجش و ارزشيابي تحصيلي و تربيتي براساس نظريههاي معتبر علمي و يافتههاي پژوهشي و ترويج و توسعه آنها در بين مجريان برنامههاي آموزشي دوره متوسطه.
- مطالعه و تحقيق در مورد شناخت نقاط قوت و ضعف شيوههاي امتحان و ارزشيابي در سطوح مختلف آموزشي و پرورشي در سطح ملي و منطقهاي به منظور شناسايي جنبههاي مثبت و نارساييهاي احتمالي و تدوين راهبردهايي براي اصلاح و بهبود نارساييها.
- مطالعه و تحقيق در زمينه ابزارهاي سنجش اندازهگيري استعداد و تواناييهاي آموزشي و پرورشي دانشآموزان و تهيه ابزارهاي مناسب و معتبر در حيطههاي شناختي (تحصيلي، تربيتي، هوش و استعداد)، عاطفي (نگرش، شخصيت و ...) و مهارتي.
- مطالعه و بررسي براي تهيه و استاندارد كردن انواع آزمونهاي استعداد تحصيلي و تربيتي.
- شناسايي روند تحولات آموزشي و پرورشي و همسو نمودن برنامه هاي سنجش و ارزشيابي با تحولات مثبت در جهت رشد و تعالي برنامهها.
- ارايه بازخورد حاصل از مطالعه و بررسيها به سازمان پژوهش و برنامه ريزي آموزشي و ساير واحدهاي ذيربط از طريق معاونت متبوع جهت ايجاد هماهنگي و تعادل بين اهداف، محتوا و روشهاي آموزشي.
- مقايسه وضعيت آموزشي استانها و مناطق درخصوص بازدهي آموزشي با توجه به عوامل مربوط به روند هر استان و ارايه راه كارهايي جهت بهبود و تنظيم و تعديل مولفههاي موثر بر بازدهي آموزشي.
- مطالعه و بررسي طرحها، گزارشها و پيشنهادها در مورد ارزشيابي پيشرفت تحصيلي و تربيتي به منظور بهبود كيفيت ارزشيابي.
- اجراي آزمونهاي استاندارد ملي و سنجش پيشرفت تحصيلي و تربيتي و همكاري در برگزاري آزمونهاي منطقهاي.
توفيق جناب عالي را در انجام مسووليت ها در راستاي سياست هاي نظام جمهوري اسلامي و دولت خدمتگزار از خداوند متعال مسالت دارد.