سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۵ شهريور ۱۳۹۹ / ۱۴:۲۰
کد مطلب: 51237
۸
۳

مصاحبه متقاضیان شهرستانی اخذ پروانه روانشناسی به زودی آنلاین می‌شود

مصاحبه متقاضیان شهرستانی اخذ پروانه روانشناسی به زودی آنلاین می‌شود
دكتر محمد حاتمی در نشست گزارش عملکرد ۱۸ ماهه سازمان روان شناسی و مشاوره کشور، با تبریک هفته‌ دولت و اعلام افزایش عملکرد این سازمان در زمینه صدور پروانه روانشناسان اظهار کرد: صدور پروانه اشتغال روانشناسان دارای فرآیندی است ، این در حالیست که صلاحیت حرفه‌ای روانشناسان توسط سازمان  تائید و کمیسیون های تخصصی ما نیز این صلاحیت را ارزیابی می کنند.

وی با تاکید بر اینکه به روز شدن کمیسیون های تخصصی برای صدور پروانه اشتغال و سنجش صلاحیت حرفه ای سازمان تا اول مهرماه ۹۹  از برنامه های در دستور کار بود ولی بخاطر شرایط کرونا به تعویق افتاد افزود که این امر منجر به آغاز فعالیت کمیسیون‌ها  از اوایل اردیبشت ماه شد.

حاتمی با اشاره به اجرای آیین نامه کمیسیون تلفیق استانهای سازمان روانشناسی نیز گفت: با اجرای این آیین نامه در ۴ استان، مقدمات فعالیت آنها آغاز شده است.

 وی تصریح کرد: بدین ترتیب تلاش می کنیم متقاضیان دریافت پروانه فعالیت روانشناسی از شهرستانها به تهران نیایند و مصاحبه آنها تصویری انجام شود.

رئیس سازمان روان شناسی و مشاوره کشور با بیان اینکه درهای کمیسیون‌ها را به روی تمام روان شناسان و مشاوران  از مرتبه دانشیاری به بالا باز کردیم، ادامه داد: تمام دانشگاه ها با سازمان مشارکت دارند و از ظرفیت و توانمندی آنها در کمیسیون ها استفاده می کنیم.

وی در بخش دیگر سخنانش به طرح‌هایی که در دست کارشناسی هستند و اجرای طرح نظارت و توانمند سازی حرفه ای روانشناسان و مشاوران و برگزاری آزمون جامع تخصصی اشاره کرد وگفت: اجرای طرح های مذکور منوط به تصویب آنها در شورای مرکزی سازمان روانشناسی است که برای دستیابی به آن دست از تلاش برنمی داریم.

وی در ادامه به بازرسی و نظارت بر تخلفات روانشناسان و مشاوران در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: به دلیل محبوبیت مباحث روانشناسی در بین مردم؛ به ویژه در زمان شیوع پاندمی کرونا ضرورت توجه به مسائل روانشناسی و مشاوره افزایش یافت به همین سبب برخی افراد که مدرک روانشناسی يا مشاوره ندارند، تحت عنوان مشاور در فضای مجازی خود را به مردم معرفی کردند و همین امر کار سازمان را در بخش نظارت مشکل کرد.

به گفته‌ حاتمی، طبق قانون، مسئولیت رسیدگی به تخلفات این عده بر عهده‌  سازمان روانشناسی و مشاوره کشور است.
رئیس سازمان روان شناسی و مشاوره کشور تاکید کرد: نگاه سازمان نظام روانشناسی نگاهی حمایتی است چراکه در صورت بروز تخلفات خود سازمان به آنها رسیدگی می کند.

حاتمی در انتها به ضرورت آموزش اخلاق حرفه‌ای به روان‌شناسان تاکید کرد و گفت: معاونت آموزش سازمان روان‌شناسی و مشاوره در حال برنامه ریزی برای آموزش اخلاق حرفه‌ای به روان شناسان و مشاوران است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

مریم خاکی
Iran, Islamic Republic of
با سلام
قرار بود طرحی اجرا بشه که به مشاورین آموزش و پرورش با مدرک فوق روان شناسی نظام بدن
درسته ؟؟؟؟؟
سید محمد حبیبی
United States
سلام. از سازمان سوال شود بعد از چند جلسه که یک روان شناس را در مصاحبه رد کنند!!! آیا پروانه برایش ، برای همیشه صادر نمی شود.!!!!خدا کند جواب دهند!
Iran, Islamic Republic of
هیچ حمایتی از روان شناسان در ایام کرونا نکردین. نه بخشش مالیات و قبوض. نه کمک اجاره. هیچی
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
متوجه رابطه شوهرم با خواهرم شدم. چه کار کنم؟
بیمارستان روانپزشکی امین آباد تهران
سه گام مهم برای تقویت تاب آوری کودکان
مشکل فکر های بسته این است که دهانشان پیوسته باز است...