يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۷:۲۸
کد مطلب: 57368
۴

خود آگاهی مهمترین شکل آگاهی است / نرگس زمانی

خود آگاهی مهمترین شکل آگاهی است / نرگس زمانی
بزرگترین و مهمترین شکل آگاهی، آگاهی نسبت به خود است. آگاهی و شناختن خود با شناخت افکار خود شروع می شود.طرز فکر شما چیزی بیش از تلفیق افکار شما نیست.افکار شما قدرت باورنکردنی برای زندگی شما و دیگران را دارد، زیرا افکار و تفسیر شما از شرایط به طور مستقیم بر اعتقادات شما، و در نهایت بر اعمال شما تأثیر میگذارد.
اگر فکر کنید می توانید یا نمی­توانید در هر صورت همان می شود به عبارت دیگر، آنچه شما فکر می کنید همان چیزی است که به دست می­آورید.به همین دلیل مهم است که شما نسبت به افکار خود آگاه باشید. شما آنچه را که دائماً به آن فکر می کنید - خوب یا بد - در زندگی خود نقش می زنید.اگر همیشه به این فکر می­کنیدکه چرا زمانی برای استراحت ندارید؟ یا اینکه گام بعدی در ایجاد یک رابطه چیست؟ یا اینکه چرا شما به اندازه همکارتان معروف و شناخته شده نیستید؟در حال برنامه ریزی ذهن خود (واطرافیان) هستید تا این افکار به واقعیت تبدیل شوند. افکار منفی مانند مین های زمینی در مسیر شما هستند که شما را از رسیدن به بهترین حالت باز میدارند.

خوشبختانه عکس آن نیز صادق است.اگر بطور مداوم و عمدی افکار و انتظارات مثبت را پرورش دهید، تصویر موفقیت آینده را بر روی دیوارهای ذهن خود ترسیم می کنید.برخی از مردم می پرسند ، "وقتی منفی بودن واقعیت دارد ، چگونه می توانم مثبت باشم – آیا این افکار هر روز در زندگی روزمره شما خودشان را نشان می دهند؟" اتفاقات بد رخ می دهد و گاهی اوقات "فقط خودنمایی می کنند".با این حال، این تفسیر شماست که وضعیت را منفی می کند. هیچ حالتی شما را نمی کشد، اما طرز فکر شما در مورد آن است که شما را یا پایین می کشد یا بلند می کند.
خبر خوب این است که شما بر آنچه فکر می کنید کنترل دارید.  هیچ کس دیگری این قدرت را ندارد مگر اینکه آن را واگذار کنید. شما مجری افکار خود هستید. رهیاران تاثیر گذار، درک، کنترل و تغییر مثبت را انتخاب می کنند. افکار برای ایجاد یک ذهنیت مثبت، به آنها کمک می کند تا سطح کوچینگ خود را بالا ببرند
ذهن شما رایانه شخصی و نهایی شماست.درست مانند لپ تاپ در خانه، گاهی اوقات ممکن است فراموش کنید که برنامه محافظت از ویروس ذهنی خود را روشن کنید، و این باعث می شود ورودی های منفی حتی بدون آنکه متوجه شوید به ذهن شما حمله کنند.
در سیستم های رایانه ای قدیمی اصطلاح "بریز داخل سطل زباله" و یا "از سطل زباله خارج کن" وجود دارد در حالیکه در رایانه ذهن شما باید فقط "افکار منفی را به سطل زباله بریزیم و در همان جا نگه داریم."  ذهن شما هرچه از دیگران و به ویژه از خود شما بشنود، آن را ضبط و ذخیره سازی می کند.
اگر چیزی را بیش از حد معمول بشنوید، تمایل دارید آن را باور کنید و به آن عمل کنید.متأسفانه، ذهن بین ورودی مفید یا مضر تشخیصی قائل نیست.  تمام ورودی ها را جمع آوری و ذخیره می کند. سه مورد از متداول ترین منابع ورود به زندگی فکری خود را در نظر بگیرید.  آنها توانایی تأثیر مثبت یا منفی بر افکار شما و در نهایت نتایج شما دارند: "دیگران" ، "رسانه ها" و "خودتان".
در بین اطرافیانتان آنهایی که ورودی مثبت ارائه می دهند انتخاب کنید. بهترین استراتژی، تلاش آگاهانه برای شناخت و گذراندن وقت با افرادی است که دیدگاه مثبتی دارند و به شما ورودی سازنده ­ای می دهند.
توجه داشته باشید که ما از کلمه "سازنده" استفاده می کنیم
ورودی سازنده با اهداف مثبت ارائه می شود، اگرچه ورودی سازنده هنوز هم ممکن است از اتفاقات ناراحت کننده ای باشد که دریافت میکنید.نکته اصلی این است که هدف آن ساختن شما در مقابل فروپاشی است.همیشه افراد و دیدگاه های منفی وجود دارند. از آنجا که نمی توانید از آنها پنهان شوید ، یاد بگیرید اطلاعات و دریافتی های غیر سازنده را فیلتر کنید تا "زباله ها" را در افکار خود به حداقل برسانید.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
هرگز با آدم نادان مجادله نكنيد، تماشاگران ممكن است نتوانند بين شما را تشخيص دهند