سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۸:۴۵
کد مطلب: 61285
۵
۳

واکنش روان شناسان ایرانی نسبت به دلسوزی انجمن روانشناسان آمریکا در خصوص زنان ایران!

واکنش روان شناسان ایرانی نسبت به دلسوزی انجمن روانشناسان آمریکا در خصوص زنان ایران!
به گزارش میگنا دکتر فاطمه فیاض، استاد روانشناسی دانشگاه الزهرا(س) در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، با اشاره به نامه اخیر انجمن علمی روانشناسان آمریکا به سازمان ملل درباره نگرانی در خصوص آزادی زنان ایران! بیان داشت: در آذرماه امسال با اتفاقی روبه‌رو شدیم که در آن انجمن روانشناسی آمریکا نامه‌ای به سازمان ملل ارسال کرده بود و از آمارهای دروغین و وضعیت زنان ایرانی و همچنین مرگ مهسا امینی مطالبی بیان کرده و ابراز نگرانی کرده بود که حقوق دختران و زنان ایرانی رعایت نمی‌شود.

وی ادامه داد:  40 نفر از استادان روانشناسی دوره PHD نامه‌ای به انجمن روانشناسی آمریکا نوشتیم و در خصوص پیشرفت‌های زنان ایرانی در مسائل مختلف اجتماعی، فرهنگی و... بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مستنداتی بیان کرده و ابراز تعجب کردیم که این انجمن که ادعای علمی دارد چطور کار سیاسی کرده؛ بدون آنکه استناداتی را مطرح کند و همان حرف‌های افراد معاند را تکرار کرده است.

فیاض خاطرنشان کرد: چرا انجمن روانشناسی آمریکا نسبت به حقوق زنان و دختران آمریکایی حساس نیست؟ چرا در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به اعتراض زنان توجه نکرد؟ همچنین چرا به این همه خشونت در آمریکا نسبت به زنان حساس نیست؟

چرا در خصوص زندگی زنان افغانستانی و سوریه‌ای حساس نیست؟ که این موارد را در نامه ذکر شده مطرح کردیم و خواستیم این نامه را برای اعضای انجمن و سازمان ملل نیز ارسال کند و از آنها خواستیم به ایران سفر کنند.

این استاد روانشناسی دانشگاه الزهرا(س) متذکر شد: وقتی  نامه 40 روانشناس ایرانی به انجمن روانشناسی آمریکا را ارسال کردیم، رئیس جدید این انجمن تشکر کرد و گفت بعد از تعطیلات کریسمس جلسه مجازی برگزار می‌کند تا حرف‌های ما را بشنود؛ ضمن اینکه چند ایمیل رد و بدل شد تا زمان آن را هماهنگ کنیم، اما بعد از تعطیلات کریسمس ایمیلی آمد که ما هیچ جلسه‌ای نداریم.

وی گفت: بحثی که مطرح است این است که پروپاگاندای رسانه‌ای صورت گرفته و آنها ادعای آزادی دارند و در بحث‌های علمی کاملاً سیاست‌زده عمل می‌کنند؛ به طوری که یک انجمن علمی نامه سیاسی را منتشر می‌کند و نسبت به نامه 40 نفر از روانشناسان ایرانی بی‌توجهی می‌کند و به بهانه حقوق زنان فشارهای آمریکا را پیگیری کرده و به دنبال فشار به ایران و تحریم‌های بیشتر و سیاه‌نمایی علیه ایران است.

فیاض ابراز کرد: این بار دیدیم که مسیرهای ضربه زدن به انقلاب و ایران نه تنها از طریق حمله نظامی و سیاسی است، بلکه اکنون انجمن علمی روانشناسان آمریکا نیز ورود کرده تا فشارهای آمریکا علیه ایران را بیشتر کنند.

وی افزود: وقتی از طریق انجمن روانشناسی آمریکا اقدام می‌کنند، نشان‌دهنده آن است که اینقدر به استیصال رسیده‌اند که از ابزار علم هم استفاده می‌کنند تا به ایران فشار بیاورند، اما این موضوع یک شکست و افتضاح دیگر برای آمریکا است.
 
مرجع : خبرگزاری فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دهه شصتی
Iran, Islamic Republic of
طبق معمول آمریکا غلط بیجــا کرده که در امور داخلی کشور ایران دخالت کرده. لابد از نظر این قلدرها زنان همجنس باز امریکایی باید الگوی زنان ما باشند خوبه کمپانی های پول پرست شما از زنان مثل برده در فیلم های پورن استفاده می کنند. لعنت بر سیاستهای امریکا در همه ابعاد
Iran, Islamic Republic of
⭕️ توییت قابل تأمل فعال رسانه‌ای آمریکایی:

🔻 اگر آمریکا اینقدر به دموکراسی، حاکمیت و حقوق بشر اهمیت می‌دهد، می‌توانید توضیح دهید که چرا ما برای عربستان سلاح تهیه می‌کنیم تا نسل‌کشی کند، میلیاردها دلار به اسرائیل یک دولت آپارتاید می‌دهیم و در حال حاضر به طور غیرقانونی میدان‌های نفت و گندم سوریه را اشغال می‌کنیم؟!
Iran, Islamic Republic of
دمتون گرم
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
متوجه رابطه شوهرم با خواهرم شدم. چه کار کنم؟
بیمارستان روانپزشکی امین آباد تهران
سه گام مهم برای تقویت تاب آوری کودکان
تا حالا هيچ آدم قوى اى كه گذشته آسونى داشته باشه نديدم .