سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 14 May 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۲۳ شهريور ۱۴۰۲ / ۰۸:۴۶
کد مطلب: 62856
۰

سرگرمی با افسردگی کمتر در افراد مسن مرتبط است

سرگرمی با افسردگی کمتر در افراد مسن مرتبط است
تحقیقات جدید نشان می‌دهد که داشتن یک سرگرمی با افسردگی کمتر در افراد مسن مرتبط است.
سرگرمی نوعی فعالیت است که توجه و علاقه مخاطب را  بر اساس علاقه و اشتیاق به خود جلب  و یا باعث لذت و شادی می‌گردد. سرگرمی می‌تواند حتی یک فعالیت جدی ؛ یک ایده یا یک کار باشد بر اساس همین گزارش از میگنا رسانه سلامت روان داشتن یک سرگرمی با افسردگی کمتر  به ویژه در افراد مسن مرتبط است بر اساس همین مطالعه که کشورهای متعددی را در برگرفت و شامل بیش از ۹۳۰۰۰ نفر افراد ۶۵ سال و بالاتر بود، علایق و سرگرمی ممکن است شامل هر چیزی از باغبانی گرفته تا بازی، هنر و صنایع دستی، کارهای داوطلبانه، مطالعه یا عضویت در یک باشگاه باشد.

«کارن مک»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه کالج لندن، می‌گوید: «مطالعه ما پتانسیل سرگرمی‌ها را برای محافظت از افراد مسن در برابر کاهش سلامت روان و آرامش مرتبط با افزایش سن نشان می‌دهد. این پتانسیل در بسیاری از کشورها و محیط‌های فرهنگی ثابت است.»
داده‌ها از افرادی بدست آمد که در پنج مطالعه در ایالات متحده، ژاپن، چین، انگلستان و ۱۲ کشور اروپایی دیگر ثبت نام کرده بودند.

محققان داده‌های چهار تا هشت ساله را تجزیه و تحلیل کردند و دریافتند که داشتن یک سرگرمی با کاهش علائم افسردگی و افزایش شادی و رضایت از زندگی مرتبط است.

مک در بیانیه خبری دانشگاه گفت: «سرگرمی‌ها ممکن است از طریق مکانیسم‌های زیادی، از جمله احساس کنترل بر ذهن و بدن، یافتن هدفی در زندگی، و احساس شایستگی در برخورد با مسائل روزمره، به رضایت از زندگی در سال‌های آخر عمر و سالمندی کمک کنند.»

او در ادامه افزود: «افرادی که از سلامت روانی بهتری برخوردار هستند ممکن است بیشتر به یک سرگرمی بپردازند، و ادامه دادن به انجام یک سرگرمی ممکن است به ما کمک کند تا رضایت بیشتری از زندگی داشته باشیم.»

خاتمه کلام اینکه سرگرمی نوعی فعالیت است که توجه و علاقه مخاطب را به خود جلب می‌کند یا باعث لذت و شادی می‌شود. این می‌تواند یک ایده یا یک کار باشد سرگرمی برای سالمندان موجب ارتقا سلامت روان و تقویت تاب آوری خواهد بود
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

مشکلات بلوغ در پسران
پرتناقض‌ترین سن کودک کدام است؟
تاثیر مخرب تجربه آزار در دوران کودکی بر سلامت روان
اینفلوئنسرهای نوجوان چگونه بر کودکان تاثیر روانی می گذارند؟
بعضی دفترخانه‌ها با دریافت پول بیشتر،صیغه عقد را برای پسر معتاد جاری می‌کنند!
چرا فنلاند «شادترین مردم جهان» را دارد؟
علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
کلمات بیش از آنچه که شما تصور می کنید تاثیر گذارند. همیشه پیش از صحبت کردن فکر کنید.