سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 7 May 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۱۷ آذر ۱۴۰۲ / ۰۸:۵۵
کد مطلب: 63557
۳
۱

دروس دانشگاهی رشته رواشناسی باید ارتباط مستقیمی با ارائه خدمات داشته باشد

دروس دانشگاهی رشته رواشناسی باید ارتباط مستقیمی با ارائه خدمات داشته باشد
به گزارش میگنا دکتر علی فتحی آشتیانی رئیس سازمان نظام روانشناسی ومشاوره در گفت و گو با خبرگزاری برنا، درباره کاربرد دروس دانشگاهی رشته رواشناسی در زندگی اظهار کرد: درس ها و مسائلی که در مقاطع کارشناسی، ارشد و دکترا تدریس می شود باید ارتباط مستقیمی با ارائه خدمات در حوزه خاص و گرایش خود داشته باشد. متاسفانه ضعفی نظام آموزشی ما آن است که دروس کاربردی نیست . وقتی فارغ التحصیل وارد بازار کار می شود، نمی تواند با دروسی که فراگرفته کارآمدی لازم را داشته باشد به همین دلیل بعداز فارغ التحصیلی باید در کارگاه های روانشناسی شرکت کند.معاونت آموزش سازمان برای ایجاد تغییر در سرفصل دروس رشته روانشناسی باید تعامل نزدیکی با وزارت علوم ایجاد کند تا فارغ التحصیلان از کارآمدی لازم برخوردار شوند.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره درباره نحوه پرداخت ویزیت روانشناسان بیان کرد: انتظار ما از مردم این است که هنگام مراجعه به کلینیک ها و مراکز روانشناسی دستگاه پوز از متصدیان بخواهند و پرداخت ویزیت از طریق غیر دستگاه پوز را قبول نکنند و از پرداخت ویزیت با استفاده از شماره کارت پرهیز کنند. معاونت انتظامی هم در بازرسی های خود از مراکز مشاوره وجود دستگاه پوز را بررسی و یا از مراجعین درباره نحوه پرداخت ویزیت سوال می کنند.

فتحی آشتیانی درباره وجود روانشناسی زرد در جامعه عنوان کرد: آسیب روانشناسی زرد یکی از چالش های جدی ما است؛ افرادی که تخصص روانشناسی و مشاوره ندارند اما دارای مهارت سخنوری و متقاعد کردن افراد هستند وارد این حوزه شده و سوءاستفاده می کنند؛ سازمان نظام روانشناسی در گذشته لیستی از روانشناسان زرد را منتشر کردندکه مردم مطلع شوند و از مراجعه به این افراد پرهیز کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

حسین
Iran, Islamic Republic of
استاد گرامی، شما خودتان با اهداف خاص، سرفصل ها را تغییر دادید و تمام دروس کاربردی را از چارت درسی کارشناسی روانشناسی حذف کردید، حالا خویش را در جایگاه نقد دروس موجود میبینید؟ ! قصه ی همیشه تکرار مسئولین خود خواسته فراموش کار!
چرا فنلاند «شادترین مردم جهان» را دارد؟
علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
چه سكوتی دنیا را فرا می‌گرفت اگر هركس به اندازه عملش صحبت می‌كرد