شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۰ / ۱۱:۳۱
کد مطلب: 9442
۰

همايش "دانشجو و آسيب‌هاي رواني اجتماعي" برگزار شد

  خوابگاه‌ها با خطر انواع آسيب‌هاي اجتماعي مواجه هستند معاون فرهنگي دانشجويي دانشگاه علوم پزشكي جندي‌شاپور در نخستين همايش ارتباط با خانواده تحت عنوان "دانشجو و آسيب‌هاي رواني اجتماعي"، گفت: راهكارهايي بايد ارايه شود كه بدانيم چگونه با جوانان و سرمايه‌هاي بزرگ نظام مقدس جمهوري اسلامي رفتار كنيم تا آنان را از آسيب‌هاي اجتماعي مصون و در امان نگه داريم.

به گزارش ايسنا ، دكتر منصور امين در اين مراسم كه در تالار اجتماعات شهداي دانشگاه علوم پزشكي جندي‌شاپور اهواز برگزار شد، اظهارداشت: اين همايش باهدف ارائه راهكارهاي مناسب براي رفتار با نوجوان و مصون نگه‌داشتن آن از آسيب‌هاي رواني اجتماعي برگزار شد. به عنوان مسئولان اين دانشگاه نگران هستيم كه جوانان عزيز و آينده‌سازان ما، بعد از جدا شدن از خانواده‌ها و ورود به محيط ديگر، دچار مشكل شوند رده سني 18، 19 و 20 بسيار پر مخاطره و حساس است.

وي خطاب به خانواده دانشجويان نيز اظهار كرد: شما به عنوان پدران، مادران و خانواده دانشجويان دغدغه درس خواندن فرزندانتان را در دوران مدرسه داشتيد تا اين‌كه وارد دانشگاه شدند؛ اما ما چه‌قدر بايد مواظب باشيم تا همه اين زحمت‌ها به باد نرود. والدين با اين تصور كه دانشگاه جاي بسيار امني است؛ نبايد نسبت به پيگيري وضعيت دانشجوي خود كم‌توجهي كنند. ما در مجموعه دانشگاه تلاش خود را انجام مي‌دهيم اما بدون كمك و مراقبت خانواده‌ها نمي‌توانيم محيط امني را براي فرزندانشان فراهم كنيم.

وي ادامه ‌داد: متاسفانه در خوابگاه‌ها موادمخدر، قرص‌هاي روانگردان و مشروبات الكلي و انحرافات فكري و سياسي وارد مي‌شود. همه دانشگاه‌ها با خطر اين آسيب‌ها مواجه هستند؛ ما سعي كرديم در اين دانشگاه اين موضوع را به حداقل برسانيم.

معاون دانشگاه علوم پزشكي جندي‌شاپور اهواز اظهار كرد: تصور مي‌كردم اين نگراني از سوي خانواده‌ها بيشتر باشد؛ 650 خانواده را براي شركت در اين همايش دعوت كرديم اما حضوري كه در سالن مشاهده مي‌كنيم، مسلما نشان از اين دارد كه خانواده‌ها نگران فرزندانشان نيستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
اعتماد به نفس ضرورتاً تضمین کننده موفقیت نیست ولی عدم اعتماد به نفس مطمئناً باعث شکست می‌شود./ آلبرت بندورا