سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸ / ۱۴:۱۵
کد مطلب: 49293
۳
خواب در دوران کنکور

خواب مناسب کنکوری ها

خواب مناسب کنکوری ها
اگر برای خوابیدن و بیدار شدنمون ساعت های تعریف شده ای نداشته باشیم و هر شب یک ساعت متفاوت به خواب بریم و صبح ها هم یک ساعت متفاوت از خواب بیدار بشیم بدن ما هیچ وقت یاد نمی گیره که روی یک برنامه منظم تنظیم بشه.پس قبل از هر چیزی باید ساعت های مناسبی برای خوابیدنمون مشخص کنیم و طبق این ساعات مناسب هر شب بخوابیم و صبح ها هم بیدار بشیم چه روز های تعطیل و چه روز های عادی.

خواب مناسب چند ساعته؟
همیشه شنیدیم که هر آدمی در شبانه  روز به هشت ساعت خواب احتیاج داره در صورتیکه این جمله فقط یه کلیشه است و لزوما در مورد همه ادما صدق نمیکنه! بعضی آدما کمتر از این مقدار و بعضی آدما به بیشتر از این مقدار خواب احتیاج دارن.پس بهتره که قبل از هر چیزی بدنمون رو بشناسیم تا بتونیم سبک مناسب خوابمون رو بیدار کنیم.

آیا خواب مزاحم درس خواندن ماست؟
متاسفانه خیلی ها خواب رو مزاحم درس خوندنشون میدونن و مدام سعی میکنن که با خوردن کافیین ،چای و قهوه این نیاز طبیعی بدنشون رو نادیده بگیرن و یا به تعویق بندازن. اما واقعیت اینه که خواب مناسب علاوه بر اینکه به سلامت جسمانیمون کمک میکنه باعث افزایش قدرت حافظه و یادگیریمون هم میشه. بدون داشتن خواب کافی نمی توانیم تمرکز کنیم و دقتمون رو حفظ کنیم. خواب موهبتی الهی است و از این طریق می تونیم استرس های در طول روز از بدنمون خارج میشن، ذهنمون طبقه بندی میشه و تثبیت مطالب در ذهنمون اتفاق میفته. پس بهتره ازش فرار نکنیم، به طور صحیح بهش پاسخ بدیم و قدرش بدونیم.


نکاتی در برای داشتن خواب بهتر
برای داشتن خواب راحت بهتره که قبل از خوابیدن از تماشای تلویزیون، کامپیوتر و صفحه موبایل پرهیز کنیم چون امواجی که ازشون ساطع میشه باعث کاهش ترشح ملاتونین یا همون هورمون خواب میشه.

اینکه صبح ها چه حالی داشته باشیم بستگی به این داره که شب ها با چه احساسی خوابمون میبره پس قبل از خوابیدن باید ذهنمون رو از همه چیز خالی کنیم و برای این کار میتونیم از تکنیک های ریلکسیشن استفاده کنیم.
خوردنی هایی نظیر بادام، تخم مرغ  و دم نوش های گیاهی هم میتونن به ترشح سروتونین و هورمون های خواب کمک کنن که نباید ازشون غافل شد.
 یک سوال جالب
حتما تجربه کردین که بعضی اوقات با یه صدای کوچیک از خواب بیدار می شیم اما گاهی اوقات هیچ صدایی نمیتونه بیدارمون کنه همه اینا به مراحل مختلف خوابمون برمیگرده پس اگر علاقه دارین جواب این سوال و سوالات جالب دیگتون رو هم بگیرین،  و به طور کامل برای کنکور آماده بشین  میتونید به کتاب فیزیولوژیک و انگیزش هیجان نوشته دکتر مقدم مراجعه کنید.

منبع: گروه آموزشی مقدم (روانگام)
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
متوجه رابطه شوهرم با خواهرم شدم. چه کار کنم؟
بیمارستان روانپزشکی امین آباد تهران
سه گام مهم برای تقویت تاب آوری کودکان
ميزان هوش، با توانايى تغيير كردن، اندازه گيرى ميشود. آلبرت انشتين