سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۸ / ۱۲:۱۲
کد مطلب: 49335
۵
چگونه با برنامه درس بخوانیم؟

برنامه ریزی مناسب برای کنکور

برنامه ریزی مناسب برای کنکور
همونطور که گفتیم استرس حاصل بی برنامگی است و با داشتن یک برنامه مناسب میتونیم بخش زیادی از استرسمون رو کم کنیم. یکی از پر تکرار ترین سوالات افراد در این زمینه، اینه که اصلا چگونه باید درس بخوانند، چقدر باید درس بخوانند و اصلا چگونه باید برنامه ریزی کنند؟

باید این رو بدونیم که پاسخ به این سوال برای هر فردی متفاوت خواهد بود، چرا که اهداف و شرایط زندگی هر کسی از دیگری متفاوته.برای پاسخ به این سوال باید در درجه اول هدفمون رو مشخص کنیم. برای این کار در ابتدا باید از خودمون سوال کنیم که آیا هدف درس خواندن ما قبولی در دانشگاه های سراسری، روزانه و دانشگاه های برتره کشوره یا به دلیل مشغله هایی که داریم به دانشگاه های دیگه فکرهم می کنیم.

بعد از اینکه هدفمون رو مشخص کردیم، حالا باید متناسب با این هدف حرکت کنیم. همواره برای تعین هدف باید خودمون و توانمندی هامون و شرایط زندگیمون رو هم در نظر بگیریم.به طور کلی همواره برای تعیین هدف باید سه تا فاکتور رو در نظر بگیریم، علاقمون، تواناییمون و نیاز جامعمون. مثلا لزومأ چیزی که ما بهش علاقمندیم، توانایی های لازمشم داریم مورد نیاز جامعه نیست.

خصوصیات یک برنامه مناسب چیست؟
1) برنامه باید منعطف باشد.
برنامه ریزی اگر چه مزایایی دارد اما اگر به درستی اجرا نشود معمولا باعث دل زدگی و سردی شخص اجرا کننده می شود بنابرین توصیه می شود که به صورت کلی برنامه ریزی ننمایید مثلا در آغاز هر هفته مشخص کنید چه دروسی را می خواهید مطالعه کنید و و از هر درس چه فصل هایی را قصد دارید مطالعه کنید.

زمانی را برای استراحت واقعی داشته باشیم.
ایراد بزرگ که در اکثر دانشجویان مشاهده می شود این است که زمانی که  در حال استراحتند بسیار نگران دروس خود هستند و به عبارت بهتر عذاب وجدان دارند و زمان دیگری که در حال مطالعه هستند برای انتهای کار خود لحظه شماری می کنند. به عبارت دیگر ما حتی استراحت خود را نیز به درستی انجام نمی دهیم بنابرین توصیه می کنم در طول هفته یک روز و یا اگر استرس شما بالاست حداقل نصف روز را به استراحت بپردازید.

در طول هر هفته روزی را برای مرور خلاصه های خود مشخص کنید این روزی است که زیبا ترین روز شما در طول هفته خواهد بود زیرا بخش عظیمی از موفقیت شما در کنکور پیش رو در این روز بدست می آید، در طول این روز به هیچ عنوان مطلبی جدیدی نخوانید.

عملکرد خود را کنترل کنید.
در انتهای هر هفته عملکرد هفته قبل خود را بررسی کنید و ببینید چقدر در اجرای برآورد مطالعه خود موفق بوده اید و سعی کنید در هفته جدید اندکی بهتر عمل کنید.

تعهد داشته باشید.
در انجام برنامه ای که می ریزید متعهد باشید و سعی کنید آن را تحت هر شرایطی به درستی و به طور کامل انجامدهید.
معرفی خدمات مشاوره و برنامه ریزی
منبع: سایت روانگام
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
متوجه رابطه شوهرم با خواهرم شدم. چه کار کنم؟
بیمارستان روانپزشکی امین آباد تهران
سه گام مهم برای تقویت تاب آوری کودکان
تونل هابه ما آموختند که حتی دردل سنگ هم راهی برای عبور هست، تونل ها راست میگویند ؛ راه است ، حتی از دلِ سنگ! " آنجا كه راه نیست ، خداوند راه را می گشاید... "