شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ / ۲۳:۲۴
کد مطلب: 51344
۱

تحصیل 7.5 میلیون دانش‌آموز دختر

تحصیل 7.5 میلیون دانش‌آموز دختر
محسن حاجی میرزایی در جلسه مشترک مدیران‌کل آموزش و پرورش و مشاوران امور بانوان استان‌ها که با حضور معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده و وزیر آموزش و پرورش به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد با ارائه گزارشی، اظهار کرد: میزان حضور زنان در آموزش و پرورش بسیار زیاد است به طوری که بیش از ۹۰۰ هزار نفر از کارمندان دولت را زنان تشکیل می‌دهند.
 
وی ادامه داد: جامعه ایران بخش مهمی از آینده‌اش را به زنان سپرده است و اگر بپذیریم هرچه آموزش‌ها عمیق‌تر باشند اثر بخش‌تر هستند‌؛ پس زنان نقش موثری در تعمیق آموزش‌ها دارند و درجامعه تاثیرگذارترند.

وزیر آموزش و پرورش سهم بانوان در ساختن آینده کشور را درخشان توصیف و خاطرنشان کرد: بیش از ۶۰ درصد آموزش‌ها در مدارس بر عهده خانم‌هاست و در این زمینه نقش به سزایی دارند؛ اگر به این موضوع، نقش زنان در خانواده و در تربیت فرزندان را هم اضافه کنیم ترکیب این دو نشان می‌دهد سهم خانم‌‌ها در ساختن آینده جامعه موثر و البته سنگین است.

وی ادامه داد: ما جایگاه زنان را در جامعه رفیع می‌دانیم و برای همکاری بیشتر با آنان تلاش می‌کنیم. عضو کابینه تدبیر و امید گفت: زمینه‌ همکاری‌های مشترک بین آموزش و پرورش و معاونت امور بانوان و خانواده، با اهداف آموزش و پرورش تطبیق صد درصدی دارد.

وی افزود: اگر نتوانیم از ظرفیت علمی‌، آموزشی و نقش زنان در تربیت نسل آینده استفاده کنیم جامعه در آینده با مشکل رو به رو می شود.

وی اضافه کرد: از طریق شاد، شبکه ارتباطی با ارکان مدرسه را زنده نگه داشتیم و آن را جایگزین ارتباط کاغذی در نظام تعلیم و تربیت کردیم، و این فرصت خوبی برای امور بانوان برای توسعه طرح‌ها در همه مدارس است چون فضای مجازی محدودیتی در این خصوص ندارد

همچنین در این جلسه مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور زنان، از تحصیل بیش از 7.5 میلیون دانش‌آموز دختر در مدارس کشور خبر داد.

فرحناز مینایی‌پور اظهار کرد: میزان حضور زنان در آموزش و پرورش بسیار زیاد است به طوری که بیش از ۹۰۰ هزار نفر از کارمندان دولت را زنان تشکیل می‌دهند.

وی از تحصیل از بیش از ۷ و نیم میلیون دانش آموز دختر در مدارس خبر داد و عنوان کرد: چهار شاخص آموزشی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی از برنامه‌های اصلی فعالیت‌های ما برای دختران است.

مینایی پور تصریح کرد: از ماه آینده در استان‌ها ۳۰ مدرسه را انتخاب و مهارت‌های اجتماعی را به دختران آموزش می‌دهیم؛ طرح افزایش پوشش تحصیلی دختران نیز در دستور کار است و این طرح به ویژه در ۵ استان محروم کشور بیش از پیش مورد تأکید و پیگیری قرار گرفته است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور زنان ادامه داد: اجرای طرح مشترک آموزش گفت‌وگو به دختران با مشارکت معاونت ریاست جمهوری و آموزش و پرورش در دستور کار ما برای مدارس است.

وی بر اجرای طرح گفت‌وگو بین اعضای خانواده‌ها تأکید و عنوان کرد: طرح آموزش کودک یاری برای دختران از جمله طرح‌های امور زنان در آموزش و پرورش است. همچنین برگزاری جشنواره دختران امروز با موضوع گذر از کرونا از جمله برنامه‌های سال تحصیلی جدید است.

مینایی پور خاطرنشان کرد: در راستای تحقق سند تحول بنیادین، آموزش حقوق شهروندی به دختران را در دستور کار قرار دادیم؛ سال گذشته ۳ هزار نفر از دانش آموزان دختر سراسر کشور در آموزش‌های اقتصادی مشارکت داشتند.
 

 
مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور زنان از تهیه بسته‌های بهداشتی برای مناطق محروم در دوره کرونایی خبرداد و افزود: در حاشیه جلسه مشترک امروز از کتاب مشارکت های اجتماعی دختران با حضور معاون رئیس جمهور در امور زنان و وزیر آموزش و پرورش رونمایی می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
موفقیت هایی که نصیب افراد صبور می شود،همان فرصت هایی است که توسط افراد عجوا رها می شود