جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۲ دی ۱۴۰۱ / ۰۸:۰۹
کد مطلب: 60746
۳

سودمندی پیلاتس برای زنان

مجید صادق‌حسینی
سودمندی پیلاتس برای زنان
پیلاتس یک فعالیت ورزشیِ شگفت‌انگیز در راستای بهبود توانایی‌های جسمی و ذهنی به حساب می‌آید. یک پژوهش به‌تازگی نشان داده است که «پیلاتس» به بسیاری از زنانی که در حین رابطه‌ی جنسی احساس درد دارند و همچنین به افرادی که از میل جنسی پایینی برخوردار هستند، کمک می‌کند. همه‌ی ما می‌دانیم که ورزش همواره باعث افزایش سلامت جسمی و روانی ما خواهد شد. اما حالا محققان به این موضوع پی برده‌اند که ورزش ممکن است زندگی جنسی ما را نیز بهبود بخشد و «پیلاتس» در این راستا می‌تواند یک نقش محوری داشته باشد.
مطالعه‌ای که بر روی گروهی از زنانِ درگیر با مشکلات ارگاسم، میل جنسیِ کم و احساس درد در حین رابطه‌ی جنسی انجام شد، نشان داد که «پیلاتس» به فائق آمدن بر تمام این مشکلات کمک می‌کند. «پیلاتس»- که بسیاری از زنان آن را به‌عنوان ورزش اصلی خود انتخاب می کنند- تنها با انجام دو بار در هفته، باعث افزایش میل جنسی، برانگیختگی و کیفیت ارگاسم  خواهد شد.
محققانِ ترکیه‌ای می‌گویند: «پیلاتس» می‌تواند برای زنانی که از مشکلات جنسی رنج می‌برند، یک «درمان ابتکاری» محسوب شود. آن‌ها معتقدند که «پیلاتس»‌ می‌تواند بر روی هشتاد درصد از زنان، تاثیر جنسی مثبت داشته باشد. همچنین متخصصان اورولوژی از دانشگاه ساکاریا در ترکیه،  ۳۶ زن با بازه‌ی سنی ۲۰ تا ۵۰ سال که تجربه‌ی حداقل سه ماه رابطه جنسیِ فعال را داشته‌اند و از عادت ماهانه‌ی منظمی نیز برخوردار بوده‌اند، تحت‌نظر قرار دادند.
در این پژوهش، کلیه‌ی شرکت‌کنندگان، از اختلال عملکرد جنسی زنان (FSD) با علائمی از جمله میل جنسی ناچیز، مشکلات مربوط به برانگیختگی یا ارگاسم و درد در حین رابطه‌ی جنسی رنج می‌بردند. نکته‌ی نگران‌کننده آن است که بر اساس مطالعات، چیزی مابین ۱۰ تا ۸۰ درصد از زنان در سراسر جهان- بر اساس نحوه‌ی تعریفِ این علائم- از این مشکلات رنج می‌برند.
«پیلاتس» شامل حرکات تمرینیِ کامل و به همراه مجموعه‌ای از تکرارهای متوالی است.
این ورزش، بر روی تشک یوگا یا سازه‌ای مشابه با تخت- به‌منظور افزایش قدرت، تعادل و انعطاف‌پذیری- انجام می‌شود. محققان می‌گویند که این تمرینات، به‌‌واسطه‌ی تقویت اندام‌های تحتانی، عملکرد بهتری را برای بدن به ارمغان خواهند آورد.
پیلاتس بر شش اصل اساسی استوار است: تمرکز، توجه، کنترل، دقت، تنفس و حسِ سیالیت (غرقگی).
حس سیالیت (غرقگی) زمانی رخ می‌دهد که شما با فعالیتی که در حال انجام آن هستید «یکی» شوید و توجه به «خود» و «گذر زمان» را از دست بدهید و به‌طور کامل بر «زمان حال» متمرکز شوید. به‌عنوان مثال در حین گوش کردن به موسیقی، نوشتن یک مطلب یا انجام کاری که در آن مهارت بالایی دارید، همزمان با ایجاد حس غرقگی می‌توانید احساس کامل بودن، شاد بودن و راضی بودن داشته باشید. به عبارت دیگر، غرقگی «انجام دادن یک فعالیت در وضعیت بی‌فکری» است. در این لحظه، در فعالیت گم می‌شوید و با وجود این‌که کاملا آگاه هستید، اما حرکات شما کم‌وبیش ناخودآگاه است. هر چه میزان تجربه‌های غرقگی در زندگی‌ شما بیشتر باشد، انسانِ کامل‌تر و راضی‌تری خواهید بود. همانطور که اشاره شد، یکی از فعالیت‌هایی که می‌تواند حس غرقگی را برای شما به ارمغان بیاورد، ورزشِ «پیلاتس» است.
 هر چه زودتر به عادت‌های سالم روی بیاورید
مطالعات، در گذشته نشان داده‌اند که سطوح پایین فعالیت بدنی می‌تواند به‌طور مستقیم باعث افزایش خطر ابتلا به اختلال عملکرد جنسی (FSD) شود. تنی چند از پژوهشگران به سرپرستیِ دکتر فیکرت خالص اذعان کرده‌اند که با توجه به این‌که برای درمان اختلال عملکرد جنسی (FSD) داروهای اندکی در دسترس عموم قرار دارند، بنابراین ضروری است که در مورد دیگر روش‌های کاهش علائمِ این نوع اختلال (مانند فعالیت بدنی) تحقیقات کافی انجام شود. در جریان یکی از این تحقیقات، هر یک از داوطلبان در یک کلاس پیلاتسِ یک‌ساعته- به‌صورت دو مرتبه در هفته و به مدت سه ماه- شرکت و از هر‌گونه فعالیت بدنی دیگر نیز اجتناب کردند.
قبل و بعد از این پژوهشِ سه‌ماهه، شرکت‌کنندگان به پرسشنامه‌‌ای در مورد زندگی جنسی‌ و یک پرسشنامه‌ی دیگر با موضوع ارزیابی احتمالِ افسردگی خود پاسخ دادند. نتایجِ نهایی که در مجله اسپانیایی آندرلوژی منتشر شد، نشان داد که زندگیِ جنسی آن‌ها به‌طرز چشمگیری بهبود یافته است.
آمار و ارقامِ حاصل از این پژوهش نیز حاکی از بهبود قابل‌توجه اوضاع بود. امتیاز شرکت‌کنندگان- به‌طور متوسط ​- از امتیاز ۱۲ به امتیاز ۲۹ افزایش یافته بود؛ این در حالی‌‌ست که امتیاز کمتر از ۲۶، به‌عنوان‌نشانه‌ای برای اختلال عملکرد جنسی زنان (FSD) در نظر گرفته می‌شود.
همچنین میزان میل جنسی شرکت‌کنندگان با افزایش ۱۳۶ درصدی مواجه شده بود و دفعات ارگاسم آن‌ها نیز ۱۴۰ درصد افزایش یافته بود!
شرایطِ جدید، از بهبود قابل‌توجه درد در حین رابطه‌ی جنسی خبر می‌داد و عدد ۱۱۶ درصد کاهشِ درد را ثبت کرده بود. همچنین، همزمان با تمام این تغییرات، روحیه‌ی شرکت‌کنندگان- نسبت به ابتدای تحقیقات- به‌شدت بهبود یافته بود؛ به‌نحوی که امتیاز زنان در نظرسنجی افسردگی از عددِ ۲۵ به عدد ۱۴ کاهش یافته بود.
اما با تمام این اوصاف، محققان می‌گویند که با وجود محبوبیت و ادعاهای موجود در مورد پیلاتس، همچنان تحقیقی جامع برای سنجش اثرات درمانی آن بر اختلال عملکرد جنسی در زنانِ بالغ انجام نشده است.
محققان می‌افزایند که بر اساس یافته‌های آن‌ها، برنامه‌های تمرینی پیلاتس ممکن است از پتانسیلی برخوردار باشد که باعث  بهبود عملکرد جنسی زنانِ مبتلا به (FSD) شود. آن‌ها حتی بسیار فراتر به موضوع می‌نگرند و می‌گویند: «پیلاتس ممکن است یک درمانِ ابتکاری برای (FSD) به حساب آید.»
لازم به ذکر است که اعضای این تیم تحقیقاتی، مکانیزم‌های نهفته در یافته‌های خود را مورد بررسی قرار نداده‌اند؛ اما با این وجود باور دارند که تغییرات در واکنش جنسیِ زنان، با نوسانات روزمره در زمینه‌ی شادی، شور و اشتیاق، آرامش و ترس ارتباط بسیار نزدیکی دارد. اما چیزی که ارتباط این دو موضوع را با یکدیگر پررنگ‌تر می‌سازد، نتایج مطالعات پیشین هستند که همگی حاکی از این بودند که پیلاتس، منجر به سلامتی، رضایت از زندگی و بهبود خلق‌و‌خو می‌شود.
 
مرجع : نیک آرام
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
موفقیت هایی که نصیب افراد صبور می شود،همان فرصت هایی است که توسط افراد عجوا رها می شود