شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۱ / ۰۶:۱۲
کد مطلب: 10933
۰

دانش‌آموزان نبايد بعد از 14:15 در مدرسه بمانند

معاون آموزش متوسطه وزير آموزش و پرورش گفت: به صراحت اعلام مي‌كنيم كه دانش‌آموزان در ساعات رسمي آموزش، حق ندارند بيشتر از ساعت 14:15 در مدرسه بمانند و ساعت‌هاي اضافي آموزش دانش‌آموزان بايد به صورت كاملا اختياري لحاظ شود نه اجباري.

  ابراهيم سحرخيز در گفت‌وگو باايسنا، درباره تعطيلي پنج‌شنبه‌ها و تاثير اين كاهش ساعت آموزش در مدارس گفت: گاهي اوقات دچار افراط و تفريط مي‌شويم، چرا كه مدارس تعريف درستي از كلاس‌هاي جبراني ندارند و اين موجب مي‌شود كه خانواده‌ها تصور كنند با تعطيلي پنج‌شنبه‌ها دانش‌آموز تمام وقت خود را در مدارس خواهند گذراند.


وي افزود: بايد شرايط به درستي براي دانش‌آموز و خانواده‌ها تبيين شود، چرا كه ساعت‌هاي آموزش كاملا مشخص است و كلاس‌هاي جبراني و فوق‌برنامه‌ها هيچ ارتباطي به ساعت‌هاي آموزش رسمي ندارد.

معاون آموزش متوسطه وزير آموزش و پرورش گفت: ساعات درسي دوره متوسطه و راهنمايي به گونه‌اي است كه بعضي از پايه‌ها از شنبه تا چهارشنبه با روزي شش ساعت پر مي‌شود و تنها يك روز آنها هشت ساعته است، بنابراين مدارس با تعطيلي پنج‌شنبه‌ها نيز شش ساعت روزانه را در برنامه‌ها خواهند داشت و نهايتا دانش‌آموزان دبيرستاني يك يا دو روز را به جاي شش ساعت هشت ساعت در هفته خواهند داشت.

وي با بيان اينكه ساعت رسمي حضور دانش‌آموزان با پنج روز در هفته پر مي‌شود، تصريح كرد: بر اين اساس مدارسي كه هر روزه فعاليت خود را از ساعت 7:45 صبح آغاز مي‌كنند، در روزهايي كه ساعات آموزش شش ساعته است، فعاليت خود را در ساعت 13 به اتمام و در روزهاي هشت‌ ساعته نيز تا ساعت 14:15 فعاليت آنها به اتمام مي‌رسد.

معاون آموزش متوسطه وزير آموزش و پرورش اظهار كرد: با تعطيلي پنج‌شنبه‌ها، هيچ ساعت و برنامه اضافه‌اي به دانش‌آموزان تحميل نشده است كه درباره كاهش ساعت آموزش يا ايجاد خلل در درس دانش‌آموزان صحبت‌هايي عنوان مي‌شود.

وي ادامه داد: برنامه رسمي مدارس 32 يا 33 ساعت بيشتر نيست و در سال‌هاي قبل برخي از درس‌ها به صورت جبراني در بعدازظهرها برگزار مي‌شد، اين در حاليست كه تعريف كلاس جبراني متفاوت است؛ به اين معنا كه بايد كاملا به صورت اختياري و براي دانش‌آموزان ضعيف اين كلاس‌ها برگزار شود نه دانش‌آموزاني كه مشكل درسي ندارند.

سحرخيز خاطرنشان كرد: 30 سال است كه برخي از مدارس غيردولتي و دولتي شهر تهران به بهانه كلاس‌هاي جبراني دانش‌آموزان را تا ساعت 4 و 5 در مدرسه نگه مي‌دارند، بنابراين اين گناه آموزش و پرورش نيست؛ لذا مردم بايد خواسته‌هاي خود را از مدرسه مطالبه كنند.

وي با بيان اينكه دانش‌آموزان براي ساعات رسمي آموزش حق ندارند بيشتر از ساعت 14:15 در مدرسه بمانند، چرا كه ساعت‌هاي آموزشي لحاظ شده تكميل مي‌شود و اگر ساعت‌هاي اضافي براي دانش‌آموزان لحاظ مي‌شود، بايد به صورت كاملا اختياري باشد نه اجباري.

سحرخيز ادامه داد: در صورت تمايل دانش‌آموزان براي استفاده از ساعت‌هاي فوق برنامه و همچنين كلاس‌هاي كنكور و ساير برنامه‌ها با اطلاع خانواده هيچ مانعي براي آنها وجود ندارد، چرا كه آموزش و پرورش در مدارس را به روي دانش‌آموزان نمي‌بندد، اما فوق‌برنامه‌ها و كلاس‌هاي تقويتي هيچ ارتباطي به بحث تعطيلي مدارس در روز پنج‌شنبه و كاهش و يا افزايش ساعات درسي در روزهاي ديگر ندارد، بلكه تنها يك يا دو روز را دانش‌آموزان به جاي شش ساعت هشت ساعت در مدرسه مي‌مانند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
خوشبختی یعنی بدست آوردن یک زندگی و تقسیم آن با دیگران!