شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۱ / ۱۶:۴۱
کد مطلب: 11241
۰

آمار و نمره مجازين آزمون دستياري منتشر شد:كسب نمره«بالاي400» توسط 500 داوطلب

دبير شوراي آموزش پزشكي و تخصصي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي با اشاره به اعلام نتايج اوليه آزمون دستياري، گفت:‌ بيش از 500 نفر از داوطلبان در اين دوره از آزمون نمره بالاي 400 را كسب كرده‌اند.

سيد اميرمحسن ضيايي در گفت‌وگو با ايسنا، با اشاره به منطقي بودن توزيع نمرات داوطلبان سي و نهمين دوره آزمون دستياري، اظهار كرد:‌ 8 هزار نفر در اين دوره از آزمون مجاز به انتخاب رشته شده‌اند.

وي با بيان اينكه حدود14 هزار و 796 داوطلب براي شركت در اين دوره از آزمون ثبت‌نام كردند، تصريح كرد: 12 هزار و 842 نفر در سر جلسه آزمون حاضر بودند.

وي با بيان اينكه بيشترين نمره كسب شده توسط داوطلبان نمره 501 بوده است، خاطر نشان كرد: ‌داوطلباني كه نمره بالاي 150 را كسب كرده باشند براي انتخاب رشته مجاز شده‌اند.

ضيايي با اشاره به امكان انتخاب 100 رشته محل در آزمون دستياري، گفت: 350 رشته محل در اين دوره از آزمون وجود دارد كه داوطلبان مي‌‌توانند بر اساس راهنماي انتخاب رشته و بر اساس اولويت علاقه انتخاب رشته انجام دهند.

وي با اشاره به انتشار راهنماي انتخاب رشته و رتبه قبولي داوطلبان دوره گذشته آزمون دستياري، اظهار كرد: داوطلبان مي‌توانند با مراجعه به اين راهنما نسبت به انتخاب رشته تا ساعت 24 روز چهارشنبه 3 خرداد اقدام كنند.

وي در توصيه به مجازين انتخاب رشته گفت: داوطلبان بايد توجه داشته باشند كه توانايي خود و روحيه خود را در انتخاب رشته لحاظ كنند و رشته‌اي را انتخاب كنند كه از نظر رواني، جسمي با وضعيت خود همخواني داشته باشد.

ضيايي با تاكيد بر اينكه داوطلبان بايد در انجام انتخاب رشته دقت كنند تصريح كرد: از آنجايي كه امكان تغيير سهميه و رشته انتخابي وجود ندارد و داوطلبان نمي‌توانند پس از قبولي براي انتقالي و يا تغيير رشته اقدام كنند بايد بر اساس اولويت علاقه خود نسبت به انجام انتخاب رشته اقدام كنند.

دبير شوراي آموزش پزشكي و تخصصي وزارت بهداشت با اشاره به فعاليت برخي از موسسات راهنمايي انتخاب رشته گفت: به داوطلبان پيشنهاد نمي‌كنيم كه براي انتخاب رشته به اين موسسات مراجعه كنند.

ضيايي در خاتمه با بيان اينكه در اين دوره از آزمون تعدادي از رشته‌هاي ستاره دار در دفترچه درج شده‌اند، خاطر نشان كرد: اين رشته‌ها در انتظار تصويب در شوراي گسترش وزارت بهداشت هستند كه به احتمال زياد تصويب خواهند شد ولي اگر رشته‌اي مورد تصويب قرار نگرفت آن انتخاب داوطلب حذف و انتخاب بعدي آن ملاك قرار مي‌گيرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
اعتماد به نفس ضرورتاً تضمین کننده موفقیت نیست ولی عدم اعتماد به نفس مطمئناً باعث شکست می‌شود./ آلبرت بندورا