جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۱ / ۱۸:۱۷
کد مطلب: 14497
۰
۲

شرایط پذیرش دانشجویان غیرایرانی در دانشگاه‌هاي داخل اعلام شد

شمار دانشجويان غير ايراني افزايش مي‌يابد رييس سازمان امور دانشجويان با تشريح شرايط اوليه براي پذيرش دانشجوي غير ايراني در دانشگاه‌هاي كشور، گفت: تعداد دانشجويان بورسيه و غير بورسيه غيرايراني در دانشگاه‌هاي كشور افزايش مي‌يابد.

دكتر محمود ملاباشي در گفت‌و‌گو با خبرنگار دانشگاهي ايسنا، با بيان اينكه هم اکنون حدود 12 هزار دانشجوی غیر ایرانی در دانشگاه‌های کشور مشغول تحصیل هستند،‌گفت: تا پايان برنامه پنجم توسعه این رقم به 25 هزار دانشجو افزايش مي‌يابد.

وي با بيان اينكه دانشجویان غیر ایرانی علاقمندبه بورسیه شدن در دانشگاه های ایران هستند، اظهار كرد:از 12 هزار دانشجوی غیر ایرانی 3 هزار نفر در دانشگاه‌های ایران بورسیه هستند و باقي دانشجویان با هزینه شخصی خود مشغول تحصیل هستند.

رئیس سازمان امور دانشجویان کشور از توسعه تعداد دانشجویان بورسیه غیر ایرانی در دانشگاه‌هاي كشور خبر داد و گفت: توسعه تعداد دانشجویان غیر ایرانی از ابتداي سال تحصيلي اجرایی می‌شود.

وي همچنين با تشريح شرایط اولیه پذیرش دانشجویان غیر ایرانی بر اساس آیین‌نامه اعطای بورس تحصیلی به دانشجویان غیرایرانی ، گفت:‌ شرايط سني يكي از اين شرايط است كه طي آن حداكثر سن برای متقاضیان مقطع كارداني 20 سال، كارشناسي 22 سال، كارشناسي ارشد 26 سال و دكترا 31 سال تعيين شده است.

البته حداكثر سن براي داوطلبان دوره دكتري تخصصي(‌Ph.D)كه به عنوان عضو هيات علمي در كشور متبوع خويش فعاليت آموزشي دارند و متقاضيان تحصيل در رشته‌هاي زبان و ادبيات فارسي و معارف اسلامي در هر يك از مقاطع حداكثر به ميزان 3 سال قابل افزايش است.

بر اساس اين گزارش حداقل معدل مقطع قبلی برای طرح درخواست ادامه تحصیل نيز از ديگر شرايط است كه در مقطع كارشناسي 14 از 20، کارشناسی ارشد رشته های علوم انسانی ،هنر و كشاورزي 15، کارشناسی ارشد رشته های فنی مهندسی و علوم پایه 14 ، دكتري تخصصي 16 و دكتري عمومي و حرفه‌اي 16 تعيين شده است.

بر اين اساس، مدارک مورد نیاز جهت درخواست پذیرش نيز شامل فرم پذیرش تکمیل شده، تصویر مدارک تحصیلی و ریز نمرات مقاطع قبلی که به تایید نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در کشور متبوع رسیده باشد، 2 قطعه عکس، تصویر صفحات گذرنامه، ارائه سه توصیه نامه از اساتید مقطع قبلی و درخواست کتبی مبنی بر تحصیل در ایران.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

پارسا
Iran, Islamic Republic of
افغانی ها هیچ غیرتی به ناموس و وطن خودشون ندارندو به صفت تو دنیا معروف هستند بی خود باهاشون بحث نکنید اونا اگه غیرت داشتند الان کشورشون اباد بود اما جز فرار چیزی بلد نیستند دیگه اسمی از وطنشون نمیبرند و میخوان ایرانی باشند
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
سلام.دوست عزیزی که این متن رو نوشتی تا حالا به این فک کردی که افغانستان با مردمانش ۱۰۰سال از جهان عقب هستند.در افغانستان کسی نمی تواند طرفدار دولت باشد و کسی هم نمی تواند طرفدار مهاجمان.هر طرف که باشی طرف دیگر تو را مقصر میدانن.حالا میخای وسط این دوراهی بمانی یا راهی برای پیشرفت خودت پیدا کنی.
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
هم اکنون که در حال نفس کشیدن هستید، کس دیگری دارد نفس های آخرش را می کشد. پس دست از گله و شکایت بردارید و بیاموزید چگونه با داشته هایتان زندگی کنید.