دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۱ / ۰۶:۰۸
کد مطلب: 15549
۰

خبرخوش برای کارکنان آموزش و پرورش استثنایی کشور

سنوات خدمت فرهنگیان مدارس استثنایی به ازای هر 4 سال، یکسال افزایش می‌یابد
رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: براساس مصوبه جدید هیات وزیران، کارکنان آموزش و پرورش استثنایی کشور به ازای هر چهارسال خدمت، از یک سال سنوات ارفاقی بهره‌مند خواهند شد.


به گزارش ایسنا، نامدار عبدالهیان در مراسم گرامیداشت 13 آذر روز جهانی معلولان که با هدف نمایش توانمندی‌های کودکان و دانش آموزان استثنایی در مجتمع نابینایان شهید محبی برگزار شد، افزود: سنوات خدمت فرهنگیان استثنایی افزایش یافته و طبق مصوبه هیات دولت در روز گذشته، سنوات این فرهنگیان به ازای هر چهار سال، پنج سال محاسبه خواهد شد که این افزایش سنوات خدمت در ارتقای شغلی آنها نیز موثر است.

وی افزود: هسته اصلی معلولیت‌ها، موانع فیزیکی است که بر سر راه معلولان وجود دارد و اگر این موانع نیز برداشته شود، موانع دیگری تحت عنوان "نگرش فکری" به آنها احساس می‌شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: تا زمانی که این نگرش ذهنی اصلاح نشده، می‌توان گفت اقدامی صورت نگرفته و هر آنچه برای معلولان انجام داده‌ایم در ابتدای راه قرار دارد.

عبدالهیان با بیان اینکه در اسناد بالادستی از جمله سند تحول بنیادین و برنامه پنجم توسعه به آموزش و پرورش استثنایی نگاه خوبی شده است، اظهار کرد: در هیچ سندی چنین توجهی به آموزش و پرورش استثنایی صورت نگرفته است.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی تصریح کرد:‌ این سازمان بر اساس اسناد بالادستی با تالیف کتاب‌های درسی و نوآوری در تالیف‌ها هماهنگ با آموزش و پرورش عادی در راستای سند تحول و اجرای برنامه‌های آن از جمله نظام آموزشی 3-3-6 گام برداشته و همسو با اهداف سند در حال فعالیت است.

به گفته عبدالهیان، امسال هفت عنوان کتاب مرتبط با پایه ششم ابتدایی، هشت عنوان ویژه نوآموزان استثنایی و 9 عنوان کتاب راهنمای معلمان استثنایی طراحی شده است.

وی با بیان اینکه کتابهای ابتدایی همراه با فناوری و تجهیزات نوین طراحی شده است، هوشمند سازی مدارس استثنایی را یک اضطرار عنوان کرد و گفت: باید به صورت جدی موضوع هوشمندسازی مدارس استثنایی در دستور کار قرار بگیرد، هرچند اقدامات مناسبی برای ایجاد فرصت‌های برابر آموزشی و پرورشی برای دانش آموزان استثنایی در کشور ایجاد شده است.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با اشاره به توسعه طرح تلفیقی فراگیر نیز تصریح کرد: بسترهای لازم برای توسعه این طرح فراهم شده و سازمان نوسازی مدارس باید پروژه‌های خود را با هدف مناسب سازی فضاهای آموزشی برای دانش آموزان استثنایی در دستور کار قرار دهد.

وی عنوان کرد: چنانچه موانع فعلی را رفع کنیم، می‌توانیم 40 هزار دانش آموز استثنایی را تحت آموزش تلفیقی فراگیر قرار دهیم.

عبدالهیان از تالیف 190 عنوان کتاب و راهنمای معلم در آموزش و پرورش استثنایی خبر داد و گفت: در آینده نزدیک توانبخشی خانواده محور و مدرسه محور را در اولویت برنامه‌های خود قرار خواهیم داد.

وی با بیان اینکه تراکم کلاس‌های دانش آموزان استثنایی بین سه تا 11 نفر است، اظهار کرد: هر سه دانش آموز استثنایی را باید معادل 30 دانش آموز محاسبه کنیم که این کار نیازمند اصلاح سرانه تحصیلی دانش آموزان استثنایی است.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
از آدمهای حسود؛ متنفر نباشید، دلیل حسادت آنها این است که فکر می کنند شما از آنها بهتر هستید... پائولو کوئلیو