سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۱ / ۰۹:۴۸
کد مطلب: 15569
۰

سیر بهترین كاهنده چربی خون

متخصص گیاهان دارویی با بیان این مطلب گفت: بیشتر گیاهان (سبزی‌ها و میوه‌ها) به علت فیبر و الیافی كه دارند، باعث كاهش كلسترول و تری‌گلیسرید خون می‌شوند. البته تاثیر گیاهان در كاهش چربی خون یكسان نیست، تاثیر برخی از آنها بیشتر است و به دلیل خاصیتی كه در كاهش كلسترول و تری‌گلیسرید خون دارند، برای تهیه دارو استفاده می‌شوند.
پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت ؛ دكتر محمد صالحی افزود: بین گیاهان، سیر بیشترین قدرت را در كاهش كلسترول و تری‌گلیسرید خون دارد و بیش از صد صنعت داروسازی در دنیا از سیر، فرآورده‌های دارویی تهیه كرده‌اند. سیر علاوه بر كاهش كلسترول و تری‌گلیسرید، خاصیت ضدمیكربی و ویروسی دارد و فشارخون و قند خون را كاهش می‌دهد و خون را رقیق می‌كند.

وی تصریح کرد: البته سیر تازه از سیر پخته بهتر اثر می‌كند. اثر سیر ترشی نیز مانند سیر تازه است. میوه زیتون و روغن آن هم كلسترول را كاهش می‌دهد. سال‌هاست مشخص شده است كه روغن زیتون چربی خون را كاهش می‌دهد.

استاد دانشكده داروسازی دانشگاه علوم پزشكی تهران خاطرنشان کرد: سه نوع نوشیدنی دیگر كاهش‌دهنده فشار خون، كلسترول و تری‌گلیسرید، شامل آب گوجه‌فرنگی، آب انار و آبغوره می‌شود این نوشیدنی‌ها می‌تواند بین وعده‌های غذایی یا همراه غذا مصرف شود.

وی یادآور شد: آلبالو، گیلاس، نارنج، لیموترش و گریپ‌فروت نیز از میوه‌هایی است كه مصرفشان هم به صورت آبمیوه و هم میوه تازه، چربی و كلسترول خون را كاهش می‌دهد. همچنین كدو حلوایی، جعفری، پیاز، جو، فلفل سبز، بادمجان و عدس نیز از جمله مواد غذایی است كه به كاهش تری‌گلیسرید و كلسترول خون كمك می‌كند. البته باید دقت داشته باشید، این گیاهان باید به مقدار متناسب مصرف شود و روش طبخ‌شان نیز مورد توجه قرار گیرد.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
قلب فقط کارش خونرسانی نیست؛ رزق و روزیتون رو هم میرسونه! خوش قلب باشید