جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۱ / ۰۷:۰۷
کد مطلب: 16194
۰

همسر مهرباني دارم ولي ...!

  جواني هستم ۳۰ساله،۷ سال پيش ازدواج کردم و همسر دلسوز و مهرباني دارم، ولي ۳ سال قبل عاشق زن ديگري شدم و تا چند ماه قبل با هم ارتباط داشتيم. در طول اين ارتباط، همسرم متوجه شد و مدتي مرا ترک کرد ولي دوباره برگشت و با من زندگي مي کند. اما من نمي توانم آن زن را فراموش کنم و مدام به فکرش هستم. شما بگوييد چه کنم؟( اين پيامک با کد 112 در ستون پيامک هاي شما به چاپ رسيد اکنون پاسخ مشاور را در باره آن مي خوانيم:)


برخي از مردان به دليل داشتن خصوصيت ذاتي "پلي گامي" که به معناي گرايش به چند همسري است، به طور طبيعي به داشتن بيش از يک همسر فکر مي کنند، همچنين خصوصيت "منوگامي" در زنان گرايش به تک همسري را باعث مي شود و چنين افرادي نمي توانند مردي را که عاشقش هستند به هيچ علت معقول و نامعقولي از ياد ببرند.


شما از علاقه همسرتان بهره منديد
همان طور که خودتان اشاره کرديد همسر مهربان و دلسوزي داريد. وجود 7 سال زندگي مشترک و به خصوص برگشتن وي با وجود بي وفايي شما، کار ساده اي نيست مگر اين که علاقه و دلبستگي زيادي نسبت به شما داشته باشد. نهايت آرزوي هر مردي زندگي در کنار همسري است که اولاً مشتاق او باشد و ديگر اين که مهارت ابراز عملي و احساسي اين امر را نيز داشته باشد. به نظر مي رسد پاسخ صحيح و موشکافانه به اين سوال تعيين کننده مسير زندگي مشترک 7 ساله و افکار عاشقانه کنوني شما باشد: چرا عاشق يک زن ديگري شديد؟! علت به وجود آمدن اين علاقه چه بود؟! اينکه به زن ديگري علاقه مند شده ايد ممکن است دلايل بسياري داشته باشد ولي اگر دليل آن بي مهارتي ابراز عملي و احساسي همسرتان است مي توانيد زير نظر يک متخصص آن را برطرف کنيد.


عسل و خربزه را با هم نخوريد!
اگر کيفيت رابطه با همسر مهربان تان بهبود يابد به طور طبيعي با گذر زمان احساس نياز به يک همسر ديگر در ذهن تان کم رنگ تر خواهد شد، منتها شرط اساسي و اصلي آن ارتباط نداشتن به هر شکل و نحوي با آن زن است. خوب مي دانيد که عسل به تنهايي شفاست و خربزه نيز تنگ شربت، اما در کنار هم ... !


مهارت هايي که شما به آن نياز داريد
اگر فرض کنيم يکي از دلايلي که باعث شده شما از زندگي مشترک خود فاصله بگيريد و ارتباط نادرست ديگري را شروع کنيد، «نداشتن شناخت کافي از همسرتان باشد» اولين مهارتي که بايد ياد بگيريد، ديدن داشته ها و نداشته هاي همسرتان با هم است و نه فقط ديدن کاستي ها يا نواقص! داشته هاي وي را به خود و به وي متذکر شويد، از يک غذاي خوشمزه که براي شما مي پزد گرفته تا تعهد، صبر و بخشندگي بزرگي که به خرج داده است. فضاي مناسبي ايجاد کنيد تا همسرتان به راحتي توقعات وانتظاراتش از شما و بي توقعي هايي که به او شده را مطرح کند، با صبر و شکيبايي آن ها را بشنويد، مراقب باشيد قضاوت نکنيد و فقط بشنويد، همدردي و درک تالمات همسرتان پاسخ فوق العاده اي است به از خود گذشتگي هاي وي. تکرار اين فرآيند موجب شناخت بيشتر شما از همسرتان و نزديکي بيشتر به او مي شود. رفته رفته بهبود روابط شما و همسرتان نقش بسيار موثري در فراموش کردن و يادآوري نکردن آدم هاي خارج از اين دايره خواهد داشت.

کار ديگري که شما و همسرتان بايد از آن پرهيز کنيد رجوع به گذشته است. در حال زندگي کنيد و دائم يکديگر را به زمان حال سوق دهيد، گذشته و رفتارهاي نادرست يکديگر را يادآوري نکنيد. اميدوارم در اين مسير کوشا باشيد تا بهبودي کامل حاصل شود.     خراسان شماره انتشار 18317
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
اعتماد به نفس ضرورتاً تضمین کننده موفقیت نیست ولی عدم اعتماد به نفس مطمئناً باعث شکست می‌شود./ آلبرت بندورا