جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۲ / ۲۱:۴۶
کد مطلب: 17728
۱

بهترین توصیه‌ها برای دانشجویان سال اولی

از آنجا که همیشه برداشتن نخستین گام، مهمترین گام برای موفق در یک کار است، لذا در صورتی که دانشجویان نیز اولین قدم را در بدو ورود به دانشگاه محکم و اصولی بردارند، می‌توانند به موفقیت خود در طول دوره تحصیلی‌شان خیلی بیشتر امیدوار باشند.
در این گزارش به برخی از نکات مفید که می‌توانند موفقیت دانشجویان را در طی سال‌های تحصیل در دانشگاه تضمین کنند، اشاره شده است.
اولین توصیه مهم برای سال‌ اولی‌های دانشگاه این است که همیشه سعی کنند در تمام کلاس‌های خود حاضر شوند. اگرچه ممکن است بیشتر استادان تمام سرفصل‌های دروس را در ابتدای ترم در اختیار دانشجویان قرار دهند اما برخی نیز تنها نکات کلی را برای دانشجویان بازگو می‌کنند و در نتیجه حضور در تمام کلاس‌ها در طول ترم برای دانشجویان ضروری است.
البته درست است که می‌توانید جزوه‌ها را از دوستان خود بگیرید اما صرفا خواندن این جزوه‌ها به اندازه حضور و شنیدن درس در کلاس برای شما کارآیی نخواهد داشت. استادان همچنین در طول کلاس‌ها نسبت به آنچه که در امتحانات پایان ترم پرسیده می‌شود به دانشجویان اشاره می‌کنند. به عنوان مثال اگر یک استاد نکته‌ای را بارها تکرار می‌کند، مطمئن باشید که این نکته خیلی مهم است و به احتمال بسیار زیاد در امتحان پایان ترم نیز خواهد آمد. همینطور با حضور در کلاس درس می‌توانید با کمک زبان اشاره استادان، دروس را بهتر متوجه شوید و بهتر به خاطر بسپارید و نکته‌هایی که در این مواقع در کلاس عنوان می‌شوند، هرگز از جزوه‌ها به دست نمی‌آیند.

استادان همچنین در کلاس درس برای هر مسئله‌ای، مثالی را مطرح می‌کنند که تعداد این مثال‌ها از مثال‌هایی که در جزوه‌ها مطرح می‌شوند بیشتر خواهند بود. در عین حال خرید کتاب‌های دست دوم از دانشجویان سال بالاتر و نیز یافتن نسخه‌های رایگان آموزشی از اینترنت نیز یکی از توصیه‌های سودمند برای دانشجویان تازه وارد است.

بعلاوه مرور جزوه‌هایی که در طول کلاس‌ها می‌نویسید، قبل از شرکت در کلاس بعدی برای ماندگار شدن نکته‌ها و دروس در ذهن بسیار کاربرد دارد. همچنین سعی کنید تا پیش از فرا رسیدن زمان امتحانات، جزوه‌های خود را مرور کنید. حضور در مطالعات گروهی، بحث‌ها و انجام مطالعات و تحقیقات بیشتر نیز برای یادگیری بهتر و دقیق‌تر دروس مفید است.
از سوی دیگر با «پیش‌مطالعه» می‌توانید برای یادگیری محتوای دروس جدیدی که در کلاس ارائه می‌شوند نیز آمادگی قبلی داشته باشید. سعی کنید به محض اینکه متوجه عقب ماندن خود در درسی شدید، بلافاصله جزوه‌ها را خوانده، از دوستان خود سوال کرده یا به کتاب درسی مراجعه کنید و تا امتحان میان‌ترم یا نهایی صبر نکنید تا این مشکل را رفع کنید.
علاوه بر این، تا حد امکان سعی کنید بین کلاس‌های خود یک ساعت زمان خالی نداشته باشید چرا که این زمان برای هیچ فعالیتی جز خوردن نهار مناسب و کافی نیست. بهتر است همه کلاس‌های خود را پشت سرهم بردارید اما سعی کنید بیشتر از سه یا چهار کلاس متوالی برندارید یا تا حد امکان بین آنها استراحت کافی داشته باشید.
خواب شبانه خوب و کافی داشته باشید و مطمئن شوید که به اندازه مورد نیاز خوابیده‌اید و یک زمان ثابت برای بیدار شدن در روز تعیین کنید تا به یک برنامه منظم عادت کنید. این امر سبب می‌شود همیشه برای درس خواندن و حضور در کلاس‌ها انرژی کافی داشته باشید. به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی استیودنتس‌اواردز، اهمیت تغذیه سالم را هرگز فراموش نکنید.
شاید رعایت این نکته کمی سخت باشد اما به میزان چشمگیری در بهبود یادگیری موثر است و به شما کمک می‌کند تا همیشه سالم بوده و انرژی کافی برای درس خواندن داشته باشید. در پایان نیز توصیه می‌شود سعی کنید فعالیت ورزشی را نیز در برنامه‌های روزانه خود بگنجانید.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
خوشبختی یعنی بدست آوردن یک زندگی و تقسیم آن با دیگران!