دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۲ / ۱۶:۳۶
کد مطلب: 18034
۳
دبیر پانزدهمین جشنواره جوان خوارزمی

جزئیات و نحوه برگزاری مرحله کشوری پانزدهمین جشنواره جوان خوارزمی

حسن ساعی دهقان در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به پانزدهمین دوره جشنواره جوان خوارزمی، اظهار کرد: دانش‌آموزان دوره متوسطه و دانشجویان دوره كاردانی تا دكترا با رعایت شرط سنی حداكثر تا سقف 30 سال در این جشنواره شرکت دارند.
وی ادامه داد: این دوره از جشنواره در رشته های برق و الكترونیك، كامپیوتر، مكاترونیك، مكانیك، عمران، علوم زیستی و پزشكی، كشاورزی و منابع طبیعی، فیزیك و نجوم، شیمی، نانو تكنولوژی، ریاضی، زبان و ادبیات فارسی، علوم اسلامی، فلسفه و ادیان، علوم اجتماعی، هنر و معماری و یك رشته تحت عنوان سایر برگزار می شود.

دبیر پانزدهمین جشنواره جوان خوارزمی با بیان اینکه ثبت نام منطقه ای جشنواره تا 19 فروردین انجام و طرح ها تا 19 اردیبهشت به استان ها ارسال شد، گفت: تا 16 تیرماه طرح های برتر استانی برای داوری در مرحله كشوری معرفی خواهند شد.

ساعی دهقان با اشاره به نحوه داوری طرح ها اضافه کرد: داوری در مرحله اول به صورت غیرحضوری براساس مدارك و مستندات انجام شده و در صورت ضعف یا ابهام در طرح ها از داوران استانی جهت دفاع دعوت می شود كه این مرحله از داوری 22 و
23 مرداد ماه برگزار می شود.

معاون باشگاه دانش پژوهان جوان افزود: مرحله سوم داوری كه مرحله دفاع حضوری طراحان است از 3 تا 6 شهریور در دانشگاه شهید رجایی با حضور داوران تخصصی هر رشته برگزار خواهد شد.

ساعی دهقان با بیان اینکه 32 استان کشور برای حضور در مرحله کشوری، می توانند به تعداد نامحدود طرح و آثار برتر معرفی کنند، تصریح کرد: داوران مشترك وزارت علوم و داوران تخصصی وزارت آموزش و پرورش رتبه های برتر کشوری را انتخاب و معرفی خواهند كرد.
وی با بیان اینکه از برگزیدگان جشنواره در هفته پژوهش در آذرماه طی مراسمی، تقدیر خواهد شد، گفت: علاوه بر جوایز ریالی، برگزیدگان جشنواره می توانند با شركت در كنكور سراسری و كسب 90 درصد نمره علمی آخرین نفر رشته مورد نظر وارد دانشگاه شوند.

دبیر پانزدهمین جشنواره جوان خوارزمی افزود: برگزیدگان جشنواره همچنین می توانند در صورت موافقت دانشگاه مورد نظر در رشته تخصصی خود در جشنواره بدون كنكور وارد دانشگاه شوند. وی در پایان اضافه کرد: دانش آموزان برگزیده پسر نیز می توانند خدمت سربازی خود را در قالب پروژه های علمی انجام دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
هم اکنون که در حال نفس کشیدن هستید، کس دیگری دارد نفس های آخرش را می کشد. پس دست از گله و شکایت بردارید و بیاموزید چگونه با داشته هایتان زندگی کنید.