چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۲ / ۱۲:۲۴
کد مطلب: 18459
۳
۲۵

معلمین درآمد خوبی دارند!

به گزارش تسنیم، روزنامه رسالت نوشت؛ "معلمین با توجه به ساعات کارشان درآمد خوبی دارند."
مرضیه رضایی معلم نمونه کشوری و دانشجوی دکترای فلسفه و کلام اسلامی با بیان مطلب فوق خاطر نشان می‌کند که این موضوع ممکن است مورد انتقاد خیلی‌ها قرار بگیرد! ولی واقعیت این است که تعطیلی معلمین خیلی زیاد است.
حافظ کل قرآن کریم و همسر جانباز و خواهر شهید که معلم دینی است ویژگی‌های یک معلم خوب را تشریح می‌کند و از نبایدهای یک معلم می‌گوید.

وی در این گفتگو توجه معلم به شرایط سنی دانش‌آموزان و روح و روان آنها را مهم می‌شمارد و خاطرنشان می‌کند که یک معلم باید بتواند ارتباط خوبی با دانش‌آموز برقرار کند تا تدریسش اثرگذار باشد.
رضایی مهمترین انتقاد به سیستم آموزش و پرورش را کمبود "معلم‌های زبده" می‌داند و می‌گوید: "یک معلم نباید انرژی منفی به دانش‌آموزان بدهد. معلمینی که در کلاس از مدرسه، زندگی، جامعه و ... گلایه می‌کنند باعث تخریب روحیه دانش‌آموزان می‌شوند. این در حالی است که یک معلم باید به بچه‌ها امید و نشاط بدهد تا با انگیزه درس بخوانند."
معلم درس دین و زندگی در مقطع دبیرستان و نویسنده مقالات پژوهشی در حوزه فلسفه و کلام اسلامی، کار معلمین دینی را در این مقطع زمانی بسیار دشوار قلمداد می‌کند و از هجمه سنگین رسانه‌ها و ماهواره‌ها به باورهای جامعه سخن می‌گوید.
وی به سیستم آموزش و پرورش انتقاد دارد و تاکید می‌کند که سیستمی وجود ندارد تا توانایی علمی و عملی معلمین را ارزیابی کند. به گفته رضایی ۵۰ درصد معلمین توانایی تدریس و اداره مطلوب کلاس را ندارند. این گفتگو که حاوی انتقادات اساسی و موشکافانه‌ یک معلم نمونه کشوری به سیستم آموزش و پرورش است فرا رویتان قرار دارد.
*شما در سال ۹۰ به عنوان معلم نمونه کشوری انتخاب شدید، علت چه بود؟
انتخاب معلم نمونه دارای پارامترهای زیادی است و یکی از آنها فعالیت‌های علمی و تالیف کتاب است ولی خود من تصورم این است که معلم نمونه، معلمی است که با عشق کار می‌کند.
*در مورد شیوه تدریس‌تان برایمان بگویید و بفرمایید شیوه تدریس چگونه باید باشد تا بتواند دانش‌آموزان را جذب کند؟
من دینی و قرآن تدریس می‌کند. کار معلم‌های دینی و قرآن بیشتر با قلب و روح بچه‌هاست تا ذهن آنها. مرحله اول کار ما تزکیه است و بعد تعلیم. ما برای اثرگذاری در بچه‌ها باید وارد قلب و روح آنها بشویم تا ما را بپذیرند. این هم امری متقابل است تا ما بچه‌ها را نپذیریم، آنها ما را نمی‌پذیرند! مخصوصا با وجود اختلاف سنی که معلم با دانش‌آ‌موزان دارد، باید این مسئله را برای خودش حل کند و بچه‌ها را در آن مرحله خاص سنی و ویژگی‌های مربوط به آن سن بپذیرد. وقتی که معلم و شاگرد یکدیگر را پذیرفتند آنگاه معلم می‌تواند آنچه را که خودش به آن باور دارد، به دانش‌آموز منتقل کند.
*شما درچه مقطعی تدریس می‌کنید؟
من دبیرستان تدریس می‌کنم.
*به نظر شما مهمترین انتقاد دانش‌آموزان به سیستم آموزش و پرورش چیست؟
من فکر می‌کنم که ۸۰ درصد آموزش با معلم است و ۲۰ درصد از طریق کتاب است. لذا عمده نقش آموزش را معلم ایفا می‌کند. شاید تربیت نشدن معلم‌های زبده مهمترین انتقاد به سیستم آموزش و پرورش باشد. دانش‌آموزان خیلی بیشتر از اینکه به کتاب‌ها و یا فضای آ‌موزشی انتقاد داشته باشند به روش تدریس و کار معلمان اعتراض دارند.
*پس بیشترین انتقاد در آموزش و پرورش به معلمان است؟!
بله، یک معلم باید اندوخته‌های علمی زیادی داشته باشد و دانش او به روز باشد. ضمن اینکه یک معلم باید بتواند با دانش‌آموز ارتباط خوبی برقرار کند تا تدریسش اثرگذار باشد و بتواند دانش‌آموزان را جذب کند. ارتباط نامناسب یک معلم با دانش‌آ‌موزان
*چه تعریفی دارد؟
گاهی معلم‌ها در کلامشان موج منفی نسبت به یک دانش‌آموز دارند و یا اینکه به روح و روان دانش‌آموز و شرایط سنی او توجه نمی‌کنند و یا تبعیض قائل می‌شوند و از این قبیل مسائل ...
*یک انتقاد مهم دانش‌آموزان به معلمین تبعیض بین دانش‌آموزان و توجه به یک یا چند نفر و بی‌توجهی به بقیه است در این مورد توضیح دهید؟
بله مسئله بسیار مهمی است که باید در نظر گرفته شود. هرچند بعضی از دانش‌آموزان خیلی دوست دارند که دیده بشوند و مطرح بشوند و بعضی از دانش‌آ‌موزان با توجه به روحیات فردی گوشه‌گیرند و خود را از چشم معلم دور می‌کنند. این را مطرح کردم که این نکته هم مورد توجه قرار بگیرد که گاهی توجه بیشتر به یک دانش‌آموز نتیجه فعالیت‌های خود اوست که منجر به دیده شدن و مطرح شدن او می‌شود و این موضوع به معلم بر نمی‌گردد. به هر حال بین دانش‌آموزی که از نظر اخلاقی و علمی قوی است با دانش‌آ‌موزی که احساس خوبی به ملعم و درس و کلاس ندارد تفاوت هست. ولی در مجموع رعایت عدالت در مدارس کار بسیار دشواری است.

*به نظر شما یک معلم چه کاری نباید بکند؟
یک معلم نباید منفی‌باف باشد و به قول امروزی‌ها انرژی منفی به دانش‌آموزان بدهد. معلمینی که در کلاس از مدرسه، زندگی،‌جامعه و ... گلایه می‌کنند باعث تخریب روحیه دانش‌آموزان می‌شوند. اولین کار یک معلم این است که به بچه‌ها امید و نشاط بدهد تا با انگیزه درس بخوانند.

*نقش معلمین و آموزش و پرورش در تعمیق باورهای دینی و نهادینه کردن حاکمیت اخلاق و رفتارهای هنجار در جامعه چقدر است. آیا برای اصلاح جامعه و مقابله با مظاهر بی‌اخلاقی در اجتماع باید به سراغ سیستم آموزش و پرورش رفت و از آنجا شروع کرد؟
صد در صد همینطور است. مدرسه خانه دوم قلمداد می‌شود. *آیا کتاب‌های دین و زندگی در شکل دادن به هویت بچه‌ها موثرند؟ سیر بحث در این کتاب‌ها خیلی عالی است اگر ایرادی هم داشته باشد خیلی جزئی است اما کمبود معلمینی که به این مطالب باور داشته باشند و با باورشان این مطالب را تدریس کنند کاملا حس می‌شود. از سوی دیگر تهاجمات فرهنگی بسیار زیاد است. من پاسخ سئوال قبلی شما را می‌خواهم بدهم، متاسفانه از طریق رسانه‌ها و ماهواره‌ها هجمه سنگینی به باورهای جامعه وارد می‌شود و شبهات زیادی را ایجاد می‌کند. یک معلم دینی باید در برابر این تهاجمات بایستد، دید بچه‌ها را اصلاح کند و شبهات را پاسخ بدهد. کار یک معلم دینی در حال حاضر کار بسیار دشواری است. یک نمونه در مورد خودم برایتان بگویم. من ده سال پیش هم دینی درس می‌دادم و امروز هم دارم این کار را می‌کنم ولی الان حس می‌کنم که کارم سخت‌تر شده و چندین برابر باید انرژی بگذارم تا مطالب را انتقال بدهم. آنهایی که معتقدند ماهواره باید آزاد باشد به این مسئله هم توجه کنند که کار کسانی که باید اعتقادات بچه‌ها را سامان بدهند خیلی سخت‌تر شده است.
*آیا در سیستم آموزش و پرورش مرتبا توانایی اداره کلاس و دانش معلمین مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، آیا علم آنها به روز است یا خیر؟
نه واقعا چنین سیستمی وجود ندارد. من معتقدم هر چهار سال یک بار باید معلمین مورد ارزیابی قرار بگیرند و توانایی علمی آنها ارزیابی بشود. این انتقاد جدی به سیستم آموزش و پرورش است.
*به نظر شما چند درصد معلمین کشور توانایی علمی و عملی اداره کلاس، تدریس خوب و جلب و جذب دانش‌آموزان را به مطالب درسی دارند؟
خوشبختانه ۵۰ درصد معلمین توانایی تدریس و اداره کلاس به نحو مطلوب را دارند و دانششان به روز است و قادرند بچه‌ها را جلب و جذب کنند. ارزیابی شما از سیستم آموزش و پرورش در کشور چیست؟
مقام معظم رهبری مرتبا تاکید می‌کنند که باید تحولی در آموزش و پرورش رخ بدهد. به نظر من آموزش و پرورش به این تحول نیاز دارد.
*«تحول» که در آ‌موزش و پرورش رخ داده، سیستم آموزشی تغییر کرده، مقطع راهنمایی جذب شده و ...؟
من اینها را تحول روبنایی می‌دانم. تحول بنیادین، تحولی است که براساس اعتقادات ما ایجاد بشود. دید معلم و دانش‌آ‌موز باید نسبت به علم آموزی عوض بشود. آموزش و پرورش باید اسلامی بشود. باید تدریس به گونه‌ای باشد که معلمین علم را با دید الهی بیاموزند.

*مهمترین مشکل معلمین چیست؟
به نظر من تنها مشکلی که نباید به آن توجه کرد مشکل مادی است. به نظر من معلمین با توجه به ساعات کاریشان درآمد خیلی خوبی دارند. تعطیلی آنها خیلی زیاد است اما باید سطح علمی و باورهای مذهبی معلمین را بالا برد.
*نظر شما در مورد هوشمند شدن مدارس چیست؟
هوشمند شدن مدارس وسیله‌ای برای آموزش بهتر است. مسلما با هوشمندی مدارس همه مشکلات آموزش و پرورش حل نخواهد شد.
*از هنر و رسانه چقدر در مدارس برای آموزش دین و زندگی استفاده می‌شود؟
خیلی،‌خیلی کم. در حال حاضر اگر من به عنوان معلم دینی بخواهم برای تعمیق باورهای این بچه‌ها از یک فیلم مذهبی تاثیرگذار استفاده کنم دستم کاملا خالی است. باید مدارس را از این جهت غنی کنند.
*اگر معلم نمی‌شدید چه شغلی داشتید؟
هیچ شغل دیگری را جز معلمی انتخاب نمی‌کردم اما شاید نویسنده می‌شدم. *آرزوی شما چیست؟ آرزوی من این است که امام زمان (عج) از من راضی باشد.
*آخرین صحبت ...؟
من فکر می‌کنم معلمی یک شغل نیست یک فرصت است و به قول شهید رجایی یک امانت الهی است.
از شما متشکرم.

منبع: رسالت
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

سمیه-معلم ریاضی چهارم
خانم معلم نمونه !
رشته هایی مثل رشته شما بعله اما معلمان ریاضی و فیزیک که در طول سال گچ می خورن و حرص و جوش میخورن و بعد 10سال به انواع بیماری ها دچار می شن آیا با توجه به تورم درآمد خوبی دارن . در درس دینی بچه ها بدون معلم هم نمره قبولی میگیرن و شما راحت 4ماه میرید تو خونتون استراحت می کنید . اما معلمای ریاضی-فیزیک-زبان و... باید بسوزن و بسازن . کمی منصف باشید . لابد کسری حقوق شما از درامد خوب همسرتان تامین شده است که هم نمونه شده اید و هم استخدام . به سرو وضع معلمان با کارمندان دیگر نگاهی بیندازید . متوجه می شوید
آقا معلم
من از بیگانگان هرگز ننالم
که با من هرچه کرد آن آشنا کرد ...

شرم آوره . حالم از کسانی که ادعای معلمان اینچنینی و همکاری دارن بهم میخوره
یک معلم
Iran, Islamic Republic of
خانم معلم نمونه ی عزیز!
فرموده بودید :با توجه به ساعات کاری معلمان،آنان در آمد خوبی دارند!بنده، بسیار شگفت زده شدم.اولا باید بپرسم فقط در کشور ایران، ساعت کاری معلمان کم است یا سایر کشورهای جهان نیز به همین صورت می باشد و حقوق معلمین بعضی از این کشورها با حقوق یک وزیر برابری می کند؟ثانیا آیا فصل گرم تابستان با این امکانات آموزش و پرورش، قابل تحمل برای درس خواندن است؟ثالثا این حقوق خوب !!!!کفاف نیازهای اولیه ی یک فرهنگی و خانوادهاش را میدهد ؟که بعد از مرتفع شدن آن نیاز ها، حدّ اقل 5 سال یک بار بتوانند از این تعطیلات در گرمای طاقت فرسا به سفر یا تفریح بپردازند؟این تعطیلات ارزانی خودشان باشد به ما هم، مانند سایر کارمندان مزایا و امکانات بدهند،این تعطیلات طاقت فرسا را از م بگیرند.
من از بیگانگان هرگز ننالم که با من هر چه کرد آن آشنا کرد
خانم معلم
این حرفا رو از کی می شنویم؟! از کسی که با سهمیه به دکتری رسیده ! با سهمیه استخدام شده!و حقوق خوبی هم از بنیاد می گیره! تازه معلوم نیست شوهرش کیه و چیکارست! اگه بخان معلم ها رو ارزیابی کنن خودش از کسانیه که از نظر علمی خیلی پایینه ولی فکر میکنه خیلی حالیشه!
معلم دبستان
به نام خدا
باسلام
من عاشق شغلمم ولذت می برم
اما فکر می کنم اگر شمامعلم دبستان بودی فکر می کنم حرفاتون راتغییر می دادید
معلم دبستان بودن وریاضی وفیزیک بودن درد سرها وکارکرد بیشتری دارد
مهدی
این خانم بزرگواردرست می فرمایند حقوق هاخیلی زیاداست .نمونه اش رادرمسافرت های تابستان معلمین می توانید ببینید.همه کارمندان ازبهترین هتل ها وسوئیت ها استفاده می کنندولی معلم بیچاره بازهم درتابستان باید درمدارس زواردررفته اقامت کند.
فرهنگی بیزار از حرف مفت بعضی ها
با سلام حضور سرکار خانم رضایی من با یک بچه دهم ماه حقوقم تمام میشه بر ا شما همکار محترم متاسفیم البته شمایی که نمونه شدید باید این حرف را بزنید . شما سه مزیت دارید که در متن مصاحبه به انها اشاره شده است . خوب طبیعیه طبق بخشنامه شما مزایاتون بالاتر حساب می شه باید این حرفا را بگی . همون مزایای همسرتون با توجه به رتبه اش برا شما خانواده محترم کافیه تا چه رسد به بقیه درجاتتون . انشاالله یک کمک به خود بیایید وفیش حقوق بقیه معلمین را نگاه کنی وبعد قضاوت کنی
فریدون
جمع کن تورو خدا باسهمیه استخدام شدی باسهمیه معلم نمونه شدی .دینی هم درس میدی .معلم ابتدایی هم که نیستی ببینی این قشر چه می کشند
معلم فوق ليسانس در ابتدايي
خانم دكتري براي شما بعيده چنين نظر ي بدي نميدونم چطوري پايان نامه نوشتيد اونم پيش داوري كردي يا با اگر مگر نوشتيد خانم دكتر ؟ مي دونييد خروجي تدريسي دروسي كه شما ها فخر تدريسش را داريد و به حق هم معلم قران» بودن جاي فخر فروشيي دارد اما گوش كنيد شما ها كاري كرديد ناخواسته يا شايد خواسته دانش آموزان و فرزندادن اين مملكت به اين شكل و شمايل در بيايند كمي منصف باشيد برونداد وپيامد عملكرد شما چه بوده است اين شكل وظاهر دانش آموزان به چه آييني و مسلكي بيشتر شباهت دارد خانمي كه فقط تدريس دروس نطري را داريد و شايدهم اصلا به كلاس نمي رويد ؟حقوقم من كفاف خرج خودم وتنها فرزندم را نميده ولي براي شما كه سوپر دولوكس( دوشغله ) وكمي هم چرب زباني بلديد شايد كفاف بكند.
منم معتقدم در گيرودار اين تحريم نبايد اب به اسياب دشمن بريزيم ولي انصاف حكم مي كند در جواب بي انصافي سكوت نكنم
شما را دعوت مي كنم كمي اهل تعقل وتفكر باشيد هيچ وقت اماري كه هيچ شواهد و سندي نداريد را ارائه ندهيد. اتهام 50 درصد معلمان به بي كفايتي آنهم از جانب شما كه كلي ادعايتان مي شود نوبره. در آمار و روش تحقيق اصلاً چيزي آموختي كه چنين نطر اماري مي دهيد
در اخر همه مان را دعوت مي كنم به ايمان و صبر و تاسي از حضرت رسول اكرم كه به راستي نبي و معلم والگو براي همگان است و باز هم مي گويم هر دو طرف آب به آسياب دشمن نريزيم زنده باد ايران و زنده باد ايراني وزنده باد دانش وهنر آزادگي
معلم جوان خانم
Iran, Islamic Republic of
من باوجود مجرد بودن حقوقم تا اخرماه نمی رسه معلم دینی،باید معلم ابتدایی باشی بفهمی معلمی یعنی چه؟؟؟؟؟آره حق با شماست وقتی معلم از طریق آزمون استخدام نمیشه واز طریق سهمیه استخدام میشه وحقوقش چندبراره سابقه دارهاست معلومه کیفیت کار معلم میاد پایین اونم با رشته ای که هیچ تناسبی نداره؛تازه راحت بدون هیچ دردسری ماموربه تحصیل میشه،میره واسه خودش تا دکترا ادامه میده بدون اینکه کارکنه حقوق می گیره،درس می خونه حقوق می گیره.
فاطمه
حالا ایشون منظوری نداشته ،بنده خدا یه شوخی با همکاراش کرده . زیاد حرص نخورید. خدا رو شکر که معلم هستیم . خانم رضایی عزیز از اینکه معلم نمونه شدی و یه پراید به شما کادو دادن مبارکت باشه .
معلم
خانم فیلسوف !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! معلم زبده!!!!! واقعاًً نمونه ایی !!!!!!!!!
لطفاًً برای این نوع معلمان نمونه دعا کنید
به نطر خانم فیلسوف تنها مشکلی که نباید به آن توجه کرد مشکل مادی است !!!!!!!!!!!!
ناصر
Iran, Islamic Republic of
خانم رضایی لطف کن ایمیلتو بده تا جواب دندان شکنی بهتون بدم تا واقعیت رو بفهمی.دوست دوران دبیرستان من در یک ارگان کار می کند و کارش هم بسیار راحت است.یک رو ز از صبح تا عصر کار می کند و روز بعدش کلا تعطیل.همان روزی هم که كار می کند یا توی اینترنت است یا وقت گذرانی.حالا بذار درامدشو بهت بگم:
حکم حقوقی با مدرک لیسانس : 1یک میلیونو نهصد هزار تومان.
حق مسکن:150 هزار
حق ایاب و ذهاب:80 هزار
سوبسید غذا:60 هزار
اضافه کار ثابت:200 هزار
ماموریت ماهانه ی ثابت:50 هزار
سرجمع حدود دو میلیون چهارصد هزار تومان پرداختی به ایشون هست.
به جز اینا 700 تومان اول تابستون تحت عنوان کمک هزینه سفر و 250 هزار تومان دم عید جهت خرید کت و شلوار و تقریبا همین مقدار هم به عنوان عیدی به ایشان داده می شود.روز مرد،عید فطر،22 بهمن و ... هم همیشه کارت هدیه 30 تا 100 هزار تومانی به ایشان داده می شود.حالا بنده در آموزش و پرورش 800 هزار تومان در ماه درامد دارم و به جز حقوق خالی هیچی هم در آموزش و پرورش موجود نیست!این را هم بدانید که من و دوستم هردو لیسانس یک رشته هستیم.اما ایشان در سال حدود 35 میلیون درامد دارد اما بنده حداکثر 10 میلیون! آیا اصلا قابل مقایسه است؟ کجای کارید؟ مقصر شما نیستسد . چون نمیدانید کارمندان دیگر چه مزایایی دارند.شما خانم محترم اگر مرد می بودی و خرج زندگی با شما می بود این حرفهای سخیف را به معلمان نسبت نمیدادی.
iهمکار
Iran, Islamic Republic of
آی گفتی /...
Iran, Islamic Republic of
درود بر تو
ناصر
Iran, Islamic Republic of
یه مثال دیگر هم میزنم.دوستی دارم در سازمان ...(بماند ) یکی از آیتم های فیش حقوقی اش فوق العاده خاص است.ایشان مدرک کارشناسی دارد.فوق العاده خاص آنها به این صورت محاسبه می شود: (امتیاز حق شغل و شاغل ضربدر 3)
حق شغل و شاغل ایشان 700 هزار تومان است.ضربدر 3 که بشود می شود:دو میلیون و صد هزار تومان! یعنی فقط یک آیتم فیش حقوقی ایشان 3 برابر کل حقوق بنده فرهنگی است.آیا باورتان می شود>؟حالا هم می گویید حقوق معلمان زیاد است؟ واقعا متاسفم خانم نمونه کشوری
فاطمه
ای کاش همه معلمین این نظر را داشتند اگر وضعیت معیشتی درست نباشد چگونه باید کارکرد معلمین گمنام کجا جای دارند نفس شما از جای گرم بلند می شود
عدالت
منم اگر الان موقعیت سهمیه های ایشون رو داشتم هم دکترا بودم هم معلم نمونه-البته معلم نمیشدم با سهمیه !!!!ایشون شرایط همه را با خود برابر ندانند-سهمیه حقه به قولی،والان دم از کفاف حقوق بزنن -اگر راس میگه آیاقبولی توی آزمون و استخدامشو بدون استفاده از سهمیه بدست آورده ؟؟؟با مدرک اعلام کنه؟
یک معلم
چنین افرادی که بدون تحقیق جامع و شامل در مورد قدرت و توانایی دبیران اظهار نظر می فرمایند و با توجه با تورم شدید حقوق معلم را مناسب می دانند باید از سیستم آموزش و پرورش حذف شوند . فقط یک سوال این خانم با چه تقدیرنامه هایی و چه دیدگاههایی معلم نمونه شده اند ؟ مسلما کسی که چشم بسته در مورد همکاران فرهنگی خود چنین انتقادهایی نموده اند باید در نمونه بودن ایشان تجدید نظر شود
دبیر زبان دبیرستان
درود بر شما همکار نمونه! در تمام موارد حق با شماست. از هیچ نوع بی عدالتی در سیستم آموزش و پرورش رنج نمی بریم.هر سال تابستان با اضافه ی درآمدمان به مسافرت می رویم. امسال هوس دیدن برج پیزا را کردم همسر محترم گفتند از حقوق جفت مان چیزی نمانده باید با یارانه شکم مان را سیر کنیم. شرمنده! بنده فوق لیسانس دارم با 21 سال سابقه و همسرم مطبوعاتی است ولی وقتی می خواهم یک مانتو برای تابستان بخرم دست و دل مان می لرزد. راستی تا حالا شده برای طرح یک سئوال 40 نمره ای زبان شش ساعت بیدار بمانی املا و گرامر و لغت را چک کنی که نکند یک کلمه دوبار تکرار شده باشد و ...؟ تا حال شده همین که به دفتر مدرسه رسیدی زنگ کلاس بخورد و تو ایستاده چایت را سر بکشی؟در درس شما آنقدر ساعت اضافی وجود دارد که من و امثال من باید برای جبران عقب ماندگی ناشی از تعطیلی هایی که شما سرکوفتش را به ما می زنید از همکاران دینی قرآن ساعت بگیریم. اگر شما بر اساس معیارهای علمی و روانشناسی مدرن معلم نمونه شده بودید شاید تا این حد از بیانات تان دلمان آتش نمی گرفت.شما ها هستید که سبب می شوید کارمندان ادارات دیگر ما را به خاطر بیکاری زیاد به باد تمسخر بگیرند...خودتان را به خواب نزنید. متشکرم.
روزنامه نگار
همسر عزیزم: بابت همه ی کوتاهی ها، کم کاری ها، بی توجهی ها، نادیده گرفتن حق و حقوق همکارانت توسط تصمیم گیران، و از همه مهمتر زخم خوردن از شمشیر خودی های تان از شما پوزش می خواهم و شرمنده ام که به عنوان یک روزنامه نگار به پیزا که پیشکش!! تا قلعه رودخان هم نبردم ات....با مهر واحترام/ همسر سرخوش تان
معلم فوق ليسانس
آري حق با شما ست اگر همسر شما امروز شرمنده است به خاطر وجود سيستم معيوب است وبرنامه ريزي معيوب كه هميشه افراد بي سواد بالاتر و بيشتر از افراد با دانش دريافتي دارند
با يك نگاه به قانون تفاوت تطبيق و قانون فوق العاده شغل كه براي معاون ديپلمه و وفوق ديپلم 1500 امتياز وبراي فوق ليسانس 1000 امتياز تخصيص يافته ميشه فهميد برنامه ريزي از بنيان خراب است
فرهنگی تبعیض زده
نمیدونم شمادرمورد درامدمعلمین چه کشوری صحبت میکند یااطلاعی از حقوق معلمین ایران ندارید یا از وضع بازار بی خبرید یا مثل بقیه به جهت داشتن پست های مختلف مجبور به دروغ گویی هستین دلیل نمونه شدنتون هم لو دادی ولی سعی کن ازاین پس تحقیقات و اظهارنظرهای علمیتون رو تو جمع بیان نکنید که اعتبار مدرکتون هم . . .واقعا از این معلمهایی که برای خود شیرینی که برای گرفتن پست و سمت حاضر میشن دروغ بگن بدم میاد شما بعنوان یک معلم باید الگو باشید درپایان هم باید ازتون بپرسم شما میدونید حقوق یه شرکت نفتی بدون در نظر گرفتن مزایا و پاداشها چقره؟ یا یه بانکی در سال چقدر پاداش میگیره؟یا ...
معلم و استادریاضی
Iran, Islamic Republic of
حالا متوجه شدم چرا ایران از نظر علمی اینقدر ضعیفه.
خانم محترم اساس و پایه ی یک کشور از هر منظر بدست معلم واستاد است.اگر معلم واستاد از نظر اقتصادی ناراضی باشند که دیگه درست کار نمی کنند
محمدی
Iran, Islamic Republic of
من خودم عضو خانواده شهدا هستم .سخنان این خانم معلم را خیانت به جامعه معلمان و علم و پیشرفت کشور می دانم. وقتی که سرایدار یک اداره با مدرک ابتدایی چهار برابر یک معلم با مدرک دکتری حقوق و مزایا دارد چه جای انتقاد از معلم؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!
چرا فنلاند «شادترین مردم جهان» را دارد؟
علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
برای کشتی های ساکن، موج های دریا تصمیم می گیرند!