يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۲ / ۲۰:۲۵
کد مطلب: 19066
۰

مواد سرطان زایی که در کمدهایتان وجود دارند!

گروهی از کارشناسان از چند دهه گذشته سبک خاص طرحی لباس های زنانه را به عنوان یکی از عوامل مهم در ابتلا به سرطان سینه معرفی کرده اند.
دکتر هدیه تقفی متخصص زنان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: بررسی های انجام شده حاکی از آن است که پوشیدن لباس های خیلی تنگ در بلندمدت احتمال گسترش تومورهای سرطانی را در بافت سینه افزایش خواهد داد. وی گفت: این نوع لباس ها مانع از خروج ترشحات لنف شده و افزایش مواد سمی در بافت سینه زمینه مناسبی را برای ابتلا به سرطان سینه به وجود خواهد آورد.

وی گفت: اما از آنجایی که هنوز شواهد کافی در تائید این نظریه ارائه نشده است، نمی توان به این نتیجه رسید که ارتباط مستقیمی بین پوشیدن لباس های تنگ و ابتلا به سرطان سینه وجود داشته باشد و به همین دلیل نباید آن را به عنوان عامل مهمی در افزایش احتمال ابتلا به این بیماری در نظر گرفت.
وی افزود: مخالفان این نظریه بر این باور هستند که عوامل تاثیرگذار بر افزایش خطر ابتلا به این بیماری معمولا عواملی هستند که میزان ترشح هورمون های داخلی بدن را تحت تاثیر خود قرار می دهند. سن هر فرد و همچنین سن آن فرد در هنگام تولد نخستین فرزندش می تواند میزان ترشح هورمون های داخلی بدن را تغییر دهد، براین اساس احتمال ابتلا به سرطان سینه در بین زنانی که فرزندی نداشته اند و یا اینکه بعد از سن 30 سالگی نخستین فرزندشان متولد شده باشد، به مراتب بیشتر خواهد بود.
اگرچه شیردادن به فرزندان و همچنین انجام فعالیت های ورزشی از جمله عوامل بازدارنده ابتلا به این بیماری است، اما باید توجه داشت که وجود موارد ابتلا به این سرطان در میان اقوام نزدیک بیش از هر عامل دیگری تاثیرگذار خواهد بود. وی در ادامه افزود: به نظر می رسد که شکل گیری این باور غلط بیش از هر چیز ناشی از ترس از ابتلا به سرطان سینه در بین جوامع غیر شهری است که عادات زندگی شهری و شهرنشینی را به عنوان عامل مهمی در گسترش و شیوع بیماری های مختلف در نظر می گیرند.
اگرچه پذیرفتن اینکه تجمع مایعات لنفی در این است که مسیر حرکت این مواد به طرف غددی است که در قسمت زیر بازوها به تنه قرار گرفته اند. وی گفت: افرادی که این باور غلط را پذیرفته اند،در تلاش هستند این طور وانمود کنند که عوامل زمینه ساز ابتلا به سرطان سینه عواملی خارجی و قابل کنترل هستند و این در حالی است که این باور ناشی از عدم شناخت آنها نسبت به دیگر عوامل زمینه ساز ابتلا به این بیماری است.
نتایج بدست آمده از بررسی های انجام شده در این زمینه نشان داده است که عوامل هورمونی و ژنتیکی در مقایسه با عوامل خارجی نظیر قرارگرفتن در معرض مواد شیمیایی مختلف نظیر آفت کش ها و اسپری های خوشبو کننده از تاثیر بیشتری در افزایش احتمال ابتلا به این بیماری برخوردار هستند، بنابراین لازم است تحقیقات و مطالعات بیشتری در این زمینه انجام شود تا بتوان عوامل تاثیرگذار در ابتلا به این بیماری را شناسایی کرده و با توجه به آن تغییراتی در سبک زندگی به وجود آورد.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
شکست خوردن و زمین خوردن یک اتفاق است تسلیم‌شدن و بلندنشدن یک انتخاب است. نگذار انتخاب‌هایت اسیر اتفاق‌ها شود..!!!