شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۶ اسفند ۱۳۸۹ / ۱۳:۵۹
کد مطلب: 2347
۰

آغاز ثبت نام و ارسال مدارک کنکور ارشد پزشکی/ اعلام اصلاحات دفترچه

ثبت نام و ارسال مدارک در آزمون کارشناسی ارشد رشته های گروه پزشکی سال تحصیلی 91 - 90 از 4 اسفند آغاز شده و تا 24 اسفند ادامه دارد.
به گزارش خبرنگار مهر، ثبت نام به صورت اینترنتی خواهد بود و داوطلبان با واریز مبلغ 92 هزار ریال می توانند در آزمون ثبت نام کنند. بر اساس اعلام مرکز سنجش آموزش پزشکی اصلاحاتی در دفترچه آزمون اعمال شده است. تغییراتی در برخی موارد صورت پذیرفته است که داوطلبان باید قبل از شروع به ثبت نام، مجددا دفترچه ثبت نام را مطالعه کنند. همچنین رشته پرستاری توانبخشی از رشته های امتحانی حذف شده و در رشته بهداشت حرفه ای نیز درس ریاضی از دفترچه منابع حذف شد. بر اساس اعلام مرکز سنجش آموزش پزشکی دارندگان مدرک کارشناسی علوم تجربی می توانند در رشته امتحانی زیست فن آوری پزشکی شرکت کنند و منابع امتحانی رشته انفورماتیک پزشکی نیز تغییر کرده است.
شرایط عمومی اعلام شده شامل برخورداری از توانایی جسمی به تناسب رشته انتخابی و عدم اعتیاد به مواد مخدر، کلیه شرایط عمومی متداول در آزمون های مختلف کشوری، اعتقاد به دین مبین اسلام و یا یکی از ادیان مندرج در قانون اساسی، پذیرفتن قانون اساسی و عدم مخالفت با نظام جمهوری اسلامی ایران، عدم وابستگی تشکیلاتی به احزاب، گروه های محارب و ملحد و هواداری از آنها، نداشتن سوء پیشینه کیفری و عدم اشتهار به فساد اخلاقی برای داوطلبان است. داشتن شرایط عمومی ورود به دوره آموزش عالی، برخورداری از سلامت جسمی و روانی متناسب با رشته تحصیلی، دارا بودن دانشنامه کارشناسی و بالاتر مورد تایید وزارت بهداشت یا وزارت علوم و یا گواهی مبنی بر فارغ التحصیلی تا شهریور 90، عدم اشتغال به تحصیل در کارشناسی ارشد و یا سایر مقاطع در زمان قبولی در آزمون و مشخص بودن وضعیت نظام وظیفه برای داوطلبان مرد از جمله شرایط اختصاصی داوطلبان است. آزمون در 24 شهر برگزار می شود و داوطلبان در روزهای 21 تا 23 فروردین ماه سال 90 فرصت دارند نسبت به ویرایش اطلاعات خود بپردازند. اطلاعیه اعلام محل توزیع کارت ورود به جلسه آزمون کارشناسی ارشد در روز 18 خرداد سال 90 منتشر می شود و کارتهای ورود به جلسه نیز در تاریخ های 29 خرداد تا 3 تیرماه توزیع می شود. آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی در چهار نوبت صبح و بعد از ظهر در روزهای 2 و 3 تیرماه در 24 شهر، 55 رشته برگزار می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
برای انسان نابینا شیشه و الماس فرقی ندارد اگر کسی قدرتان را ندانست فکر نکنید شیشه اید یقین بدانید که او نابیناست ...