جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۰ / ۱۶:۲۹
کد مطلب: 3457
۱
۲۵

اعتراض دانش‌آموزان سوم دبيرستاني نسبت به سؤالات امتحان عربي (3)

فارس: برخي از دانش‌آموزان سوم دبيرستاني رشته‌هاي رياضي فيزيك و علوم تجربي نسبت به سؤالات امتحان نهايي درس عربي (3) گلايه دارند.  امتحان درس عربي (3) براي رشته‌هاي رياضي فيزيك و علوم تجربي، ساعت 8 صبح روز چهارشنبه 18 خرداد 90 به صورت هماهنگ برگزار شد. اين امتحان داراي 13 سؤال بود و دانش‌آموزان 90 دقيقه فرصت داشتند كه به پرسش‌ها پاسخ دهند اما بعضي از دانش‌آموزان در پايان امتحان از نحوه طراحي برخي از پرسش‌ها گلايه داشتند. يك دانش‌آموز سال سوم دبيرستاني درباره اين امتحان مي‌گويد: معتقدم سؤال 3 و 10 اشكال داشتند؛ به طوري كه خيلي از دوستانم مانند من دچار سرگرداني شده بودند و هيچكس نيز پاسخگو نبود. اين دانش‌آموز ادامه مي‌دهد: برخي از دوستانم بعد از امتحان به گريه افتاده بودند چرا كه فكر مي‌كريم همه از اين درس نمره كمي مي‌‌گيريم. دانش‌آموز ديگري نيز اظهار مي‌دارد: سؤال 10 و 12 خيلي سخت بودند و سؤالات ديگر هم گيجم كرده بودند؛ البته من درس عربي را خواندم و نمي‌دانم چرا نتوانستم به خوبي پاسخ دهم. * سؤالات امتحان عربي مورد تأييد است علي فرهادي، رئيس مركز اطلاع‌رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش به خبرنگار اجتماعي باشگاه خبري فارس «توانا» مي‌گويد: اينكه عنوان شده است تعدادي از دانش‌آموزان سال سوم متوسطه در كل كشور به سؤالات امتحان عربي اعتراض كردند، درست نيست بلكه تنها 20 دانش‌آموز يك مدرسه از يك منطقه تهران به سؤالات اعتراض داشتند. وي ادامه مي‌دهد: بعد از برگزاري امتحان عربي (3)، دو برنامه تلويزيوني «فرصت گزينه برابر» و «گزينه جوان» سؤالات را بررسي كرده و مورد تأييد قرار دادند. * بازخوردهايي از امتحان عربي (3) از دو استان به ما رسيده است به رغم آنكه رئيس مركز اطلاع‌رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش اعتراض به امتحان درس عربي (3) را تنها مربوط به تعدادي از دانش‌آموزان يك مدرسه مي‌داند اما قربانعلي افشاني، مديركل دفتر آموزش متوسطه نظري وزارت آموزش و پرورش در خصوص اعتراض دانش‌آموزان سوم دبيرستاني نسبت به امتحان عربي (3) به خبرنگار اجتماعي باشگاه خبري فارس «توانا» بيان مي‌كند: تاكنون بازخوردهاي سؤالات اين امتحان از دو استان كشور به ما رسيده است و معاونان آموزش و پرورش اين دو استان، در اين خصوص با بنده صحبت كردند و ما نيز اعلام كرده‌ايم كه سؤالات امتحان عربي (3) را به دبيران اين درس در استان‌هاي خود بدهند تا سؤالات را بررسي كرده و وجود يا عدم وجود مشكل را اعلام كنند. وي مي‌افزايد: متولي اين موضوع از جهت انتخاب طراح سؤالات و طراحي سؤال و نيز برگزاري آزمون، مركز سنجش وزارت آموزش و پرورش است و بايد رئيس اين مركز اعلام كند كه چه برنامه‌اي براي رفع نگراني دانش‌آموزان دارد. افشاني ادامه‌ مي‌دهد: بعيد مي‌دانم كه امتحان اين درس مجدداً برگزار شود مگر اينكه رئيس مركز سنجش وزارت آموزش و پرورش، به طراحان سؤال دستور دهد كه با بررسي نظرات كارشناسان استان‌ها و در صورتي كه خواسته‌هاي دانش‌آموزان و دبيران اين درس منطقي باشد، نمره سؤالات غيراستاندارد يا مشكل را در ميان ساير سؤالات تقسيم كنند اما به طوركلي هر نوع تصميم‌گيري در اين رابطه با مركز سنجش است و ما نيز در اين زمينه پيگير موضوع از اين مركز هستيم.  پيگيري‌هاي خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاري فارس از رئيس مركز سنجش وزارت آموزش و پرورش به دليل حضور وي در جلسه، تاكنون بي نتيجه مانده است.  
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

Iran, Islamic Republic of
اگر قرار است آقاي ...... متوجه تعداد معترضين به سوالات عربي بشوند بهتر است به يكي از حوزه هاي برگزاري امتحانات مراجعه كنند . اينكه منتظر باشند همه كساني كه اعتراض دارند مقابل دفتر ايشان جمع شوند و شعار دهند پاسخي غير مسولانه است . لطفا موضوع را پيگيري بفرماييد چون واقعاً مسئله جدي است و مشكل وجود داشته . با تشكر
Iran, Islamic Republic of
واقعا متاسفم
چرا از تجمع دانش آموزان در روبه روی آموزش وپرورش منطقه 6 چیزی نمینویسید؟
Iran, Islamic Republic of
با توجه به تاثیر امتحانات نهایی در کنکور سراسری و سرنوشت دانش آموزان برگزاری مجدد امتحان ضروری به نظر می رسد.آزمون عجیب فوق مورد اعتراض 98 درصد دانش آموزان و جمع کثیری از کارشناسان و معلمین درس عربی قرار گرفته است
Iran, Islamic Republic of
اینا هیچ چیزیو که به ضررشون باشرو نمی پذیرن...مطمئن باشین زیر بار این امتحان هم نمیرن...فقط متاسفم با این بدبختی...
Iran, Islamic Republic of
هرکس میگه سوالا سخت نبود دروغ گفته! من ترم اول عربیو 18 شدم در صورتیکه حالا حتی فکر نمیکنم که قبول بشم!
Iran, Islamic Republic of
عمو سرتو از زیر برف بیار بیرون شاید چشای ضعیفت ماها رو بهتر ببینه. چجوری شمردی که تعداد معترضای تهران 20 تا شد؟
Iran, Islamic Republic of
فک کنم 20000تامعترض باشن نه 20تا آخه هر جوری حساب کنی وقتی20تا ازیک مدرسه معترض باشن در که 20000حتما میشه
Iran, Islamic Republic of
من واقعا متاسفم اگه من کارنامم فردا کم بشه من میدونم با شماها
دانش اموز
ببخشید ولی فکرکنم شما عربی رو درست مطالعه نکرده بودید وگرنه سوالات خیلی خوب بود.من خودم یک بار هم کلاس نرفتم ولی19/5گرفتم
عطرین
من 14.75 شدم واقعا تاسف باره!!!!!!!!!!!!!!
این نمره تو اینده ی ما تاثیر داره
ولی کی اهمیت میده؟!؟؟!؟؟!؟!؟؟!؟
f a
من 20 شدم البته کلاس میرفتما
فاطمه
شما نميفهميد وجدان يعني چي اينطور سوال طرح ميكنيد اگر واقعا اگرما بريم بزرگسال خوش حال ميشيد اين از عربي اين از زبان اين از دين زندگي تو كتاب درسي يك جوري اموزش ميدين چيز ديگه اي ميخواين ما اگر بيوفتيم گناه بي ابرويي ما پاي كي نوشته ميشه مايي كه شب تا صبح از اول سال ميخونيم بعد نهايي اينطوري بزنيد تو برجك ما انصافه؟نه واقعا انصافه
حسین
واقعا متاسفم برای این مسئولان .به جای عذر خواهی از دانش اموزان زبان به گفتن چنین حرف هایی می زنند .من یکی از دانش اموزان نجف ابادی هستم که در حوزه ی امتحانی ما تمامی افراد بلا استثنا از امتحان ناراضی بودن .علاوه بر ان امتحان دین وزندگی وزبان فارسی واقعا خیلی سخت بود ومن که تمامی امتحان هایم بالای 19میشوم ولی این 3امتحان را مطمئن هستم کمتر از 15می گیرم.....واقعا متاسفم
يك ايراني
خداييش جبر و هندسه خيلي سخت تر از عربي بود
پریسا
Iran, Islamic Republic of
سلام واقعا میخوام بدونم ک ایا و اقعا لازم بود درصد تاثیر درسا تو کنکور و زیاد کنید ک اینجوری گند بزنین تو اعصاب ملت
فقط به چند نمره من دقت کنین
فیزیک مستمر19/50 نهایی11
شیمی مستمر19/50 نهایی14
همه تون عقده ای هستبن
شیدا نهایی دارم 94
Iran, Islamic Republic of
بابا منو نترسونین...این چه نمره هاییه؟نگرانم واسه نهااییم واقعا...دعا کنین لااقل ماها عالی بدیم....
صبا
Iran, Islamic Republic of
منم خیلی میترسم توروخدا برامون دعا کنین
M.G
Iran, Islamic Republic of
سومی ها!!!
اگه فکر میکنید امتحان دینی سخت بودبه شماره 20000316 عدد 1 رو بفرستید.اگر 90 درصد اعلام کنند سخت بوده افزایش نمره میدن.شبکه آموزش این پیشنهاد داد
نازنین
Iran, Islamic Republic of
سوالات زیادم سخت نبودا
فاطمه
Russian Federation
ترجمه هاش خعلی سخ بود و عجیب غریب!!!!!!!!!! ولی بقیش کمتر سخ بود
فاطمه
Russian Federation
عاقا سخخخخخخخخخخخخ بود مخصوصا ترجمه هاش خب چرا اینقد سخ میگیرید؟؟؟فاز رو کم کنی برداشتین؟؟؟؟!!!!!
مریم
Romania
سلام توروخداسوالاراجوری بدین ک مامنطقه محروما ک واقعا محرومیم ازمعلم خوب وامکانات بتونیم جواب بدیم توروخداخواهش میکنم
Iran, Islamic Republic of
من به شخصه میترسم برو جوابارو ببینم از بس که ترجمه ها سخت بوذ
یگانه خردمندان
Iran, Islamic Republic of
سخت بودن سوالات عربی مورد اعتراض اکثر بچه ها وخودم بود وباعث عدم تمرکز برای امتحانات بعدی شده لطفا تجدید نظری در رابطه با نمرات تاثیر گذار در معدل دانش اموزان شود
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
طوری زندگی كن كه اسمت با جسمت زیر خاك نرود