اعتراض دانشآموزان سوم دبيرستاني نسبت به سؤالات امتحان عربي (3)
فارس: برخي از دانشآموزان سوم دبيرستاني رشتههاي رياضي فيزيك و علوم تجربي نسبت به سؤالات امتحان نهايي درس عربي (3) گلايه دارند.
امتحان درس عربي (3) براي رشتههاي رياضي فيزيك و علوم تجربي، ساعت 8 صبح روز چهارشنبه 18 خرداد 90 به صورت هماهنگ برگزار شد.
اين امتحان داراي 13 سؤال بود و دانشآموزان 90 دقيقه فرصت داشتند كه به پرسشها پاسخ دهند اما بعضي از دانشآموزان در پايان امتحان از نحوه طراحي برخي از پرسشها گلايه داشتند.
يك دانشآموز سال سوم دبيرستاني درباره اين امتحان ميگويد: معتقدم سؤال 3 و 10 اشكال داشتند؛ به طوري كه خيلي از دوستانم مانند من دچار سرگرداني شده بودند و هيچكس نيز پاسخگو نبود.
اين دانشآموز ادامه ميدهد: برخي از دوستانم بعد از امتحان به گريه افتاده بودند چرا كه فكر ميكريم همه از اين درس نمره كمي ميگيريم.
دانشآموز ديگري نيز اظهار ميدارد: سؤال 10 و 12 خيلي سخت بودند و سؤالات ديگر هم گيجم كرده بودند؛ البته من درس عربي را خواندم و نميدانم چرا نتوانستم به خوبي پاسخ دهم.
* سؤالات امتحان عربي مورد تأييد است
علي فرهادي، رئيس مركز اطلاعرساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش به خبرنگار اجتماعي باشگاه خبري فارس «توانا» ميگويد: اينكه عنوان شده است تعدادي از دانشآموزان سال سوم متوسطه در كل كشور به سؤالات امتحان عربي اعتراض كردند، درست نيست بلكه تنها 20 دانشآموز يك مدرسه از يك منطقه تهران به سؤالات اعتراض داشتند.
وي ادامه ميدهد: بعد از برگزاري امتحان عربي (3)، دو برنامه تلويزيوني «فرصت گزينه برابر» و «گزينه جوان» سؤالات را بررسي كرده و مورد تأييد قرار دادند.
* بازخوردهايي از امتحان عربي (3) از دو استان به ما رسيده است
به رغم آنكه رئيس مركز اطلاعرساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش اعتراض به امتحان درس عربي (3) را تنها مربوط به تعدادي از دانشآموزان يك مدرسه ميداند اما قربانعلي افشاني، مديركل دفتر آموزش متوسطه نظري وزارت آموزش و پرورش در خصوص اعتراض دانشآموزان سوم دبيرستاني نسبت به امتحان عربي (3) به خبرنگار اجتماعي باشگاه خبري فارس «توانا» بيان ميكند: تاكنون بازخوردهاي سؤالات اين امتحان از دو استان كشور به ما رسيده است و معاونان آموزش و پرورش اين دو استان، در اين خصوص با بنده صحبت كردند و ما نيز اعلام كردهايم كه سؤالات امتحان عربي (3) را به دبيران اين درس در استانهاي خود بدهند تا سؤالات را بررسي كرده و وجود يا عدم وجود مشكل را اعلام كنند.
وي ميافزايد: متولي اين موضوع از جهت انتخاب طراح سؤالات و طراحي سؤال و نيز برگزاري آزمون، مركز سنجش وزارت آموزش و پرورش است و بايد رئيس اين مركز اعلام كند كه چه برنامهاي براي رفع نگراني دانشآموزان دارد.
افشاني ادامه ميدهد: بعيد ميدانم كه امتحان اين درس مجدداً برگزار شود مگر اينكه رئيس مركز سنجش وزارت آموزش و پرورش، به طراحان سؤال دستور دهد كه با بررسي نظرات كارشناسان استانها و در صورتي كه خواستههاي دانشآموزان و دبيران اين درس منطقي باشد، نمره سؤالات غيراستاندارد يا مشكل را در ميان ساير سؤالات تقسيم كنند اما به طوركلي هر نوع تصميمگيري در اين رابطه با مركز سنجش است و ما نيز در اين زمينه پيگير موضوع از اين مركز هستيم.
پيگيريهاي خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاري فارس از رئيس مركز سنجش وزارت آموزش و پرورش به دليل حضور وي در جلسه، تاكنون بي نتيجه مانده است.