جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۰ / ۲۰:۲۹
کد مطلب: 3497
۰

حضور بدون "ابلاغ " برخي مراقبان در حوزه‌هاي امتحاني دانش‌آموزان

برخي از حوزه‌هاي امتحان نهايي شاهد حضور مراقبان فاقد "ابلاغ " در كنار دانش‌آموزان است؛ اين در حاليست كه مديركل ارزيابي عملكرد و پاسخگويي به شكايات آموزش و پرورش عنوان مي‌كند «حتي خدمتگزار حاضر در حوزه امتحاني نيز بايد ابلاغ داشته باشد». به گزارش  فارس ، اين روزها همزمان با برگزاري امتحانات خردادماه دانش‌آموزان و به ويژه امتحانات نهايي در سال سوم متوسطه كه به صورت "هماهنگ كشوري " برگزار مي‌شود، مدارس كشور به حوزه‌هاي امتحاني تبديل شده و حال و هواي خاصي يافته‌اند. متناسب با اين شرايط كه دانش‌آموزان در گير و دار گذراندن امتحانات خود هستند و نتايج يك‌سال تلاش خود بر روي برگه‌هاي امتحاني مي‌آورند، معلمان و مسئولان اجرايي مدارس و مناطق آموزش و پرورش نيز تلاش مي‌كنند تا شرايط كلاس‌ها و سالن‌هاي مدارس كه محل برگزاري اين امتحانات است، فضايي امن و آرام بوده و مهياي حضور دانش‌آموزان باشد. به رغم اين تلاش‌هاي شبانه‌روزي و وقت گذاشتن‌ها از سوي مديران مدارس و ساير عوامل اجرايي براي برگزاري هرچه بهتر امتحانات، اما در برخي مواقع مشكلات و نقايصي در برگزاري امتحانات به ويژه امتحانات نهايي مشاهده مي‌شود كه شايد رنگ و بوي "تخلف " يا در حالت خوش‌بينانه جنبه "بي‌دقتي " در ايفاي اين مسئوليت حساس را داشته باشد. * عدم صدور "ابلاغ " براي برخي از "مراقبان " در حوزه‌هاي امتحان نهايي مشكلي كه به تازگي در بعضي از حوزه‌هاي امتحانات نهايي مشاهده مي‌شود و وجود آن هرچند در حد كم و نادر، مي‌تواند براي دانش‌آموزان مشكل‌آفرين باشد، عدم صدور «ابلاغ» براي بعضي از مراقبان در اين حوزه‌هاست؛ با اين توضيح كه برخي از مديران مدارس كه مسئوليت اداره حوزه‌هاي امتحاني را برعهده دارند، بنا به هر علتي از ارائه نام و تعداد دقيق مراقبان حوزه تحت مديريت خود به ادارات آموزش و پرورش جهت صدور ابلاغ خودداري مي‌كنند. اين در حالي است كه حضور اشخاص در حوزه‌هاي برگزاري امتحانات نهايي بدون داشتن ابلاغ "غيرقانوني " است و با توجه به تأثير نمره اين امتحانات در آزمون ورودي دانشگاه‌ها طي سال‌هاي آينده، اين مسئله مي‌تواند براي آينده تحصيلي دانش‌آموزان مخاطره‌آميز باشد. يكي از دبيران مقطع متوسطه آموزش و پرورش شهرستان‌هاي استان تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبري فارس «توانا»، در اين رابطه اظهار مي‌دارد: يكي از مشكلات در حوزه‌هاي امتحاني، استفاده از نيروهاي مازاد فاقد ابلاغ به عنوان مراقب در حوزه امتحاني است كه اين مسئله به ويژه در هنگام برگزاري امتحانات شلوغ و متراكم بيشتر ديده مي‌شود. اين فرهنگي ادامه مي‌دهد: در شرايطي كه حتي شخصي بدون ابلاغ نبايد به سؤالات و ابهامات دانش‌آموزان نيز جواب بدهد، افرادي هستند كه بدون صدور ابلاغ براي آنها در جلسات امتحان نهايي حاضر مي‌شوند كه حضور آنها مي‌تواند تبعات بدي براي دانش‌آموزان داشته باشد و در برخي مواقع، بر شرايط حوزه‌هاي امتحاني نيز تأثيرگذار باشد. وي مي‌افزايد: اين مشكل هم در امتحانات نهايي دي‌ماه و هم در رابطه با امتحانات دانش‌آموزان پيش‌دانشگاهي و هم در ارتباط با امتحانات نهايي خردادماه دانش‌آموزان متوسطه وجود داشته و دارد. * وجود چنين تخلفاتي در مدارس پايتخت براي من تعجب برانگيز است اين فرهنگي در پاسخ به اين پرسش كه بازرسان ادارات آموزش و پرورش چگونه با اين مشكل برخورد مي‌كنند، اظهار مي‌دارد: بازرسان در حوزه‌هاي امتحاني حضور مي‌يابند اما چون به مديران مدارس اعتماد دارند و از سويي عكس مراقبان امتحاني نيز به برگه‌هاي ابلاغ آنها الصاق نشده است، معمولاً توجه چنداني به صحت ابلاغيه‌هاي صادره و ماهيت مراقبان نمي‌كنند. وي تصريح مي‌كند: اين مسئله براي من كه سابقه تدريس و مديريت حوزه‌هاي امتحاني در استان‌هاي ديگر كشور را داشته‌ام، بسيار تعجب‌برانگيز است كه چرا در مدارس پايتخت چنين تخلفاتي ديده مي‌شود؟ * حتي "خدمتگزار " حاضر در حوزه امتحانات نهايي نيز بايد "ابلاغ " داشته باشد قاسم مستقيم، مديركل ارزيابي عملكرد و پاسخگويي به شكايات وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبري فارس «توانا»، در اين‌باره اظهار مي‌دارد: حضور در حوزه امتحانات نهايي بدون داشتن "ابلاغ " از طرف ادارات آموزش و پرورش "غيرقانوني " است و حتي خدمتگزار حاضر در حوزه امتحاني نيز بايد ابلاغ داشته باشد. وي با تأكيد بر اينكه مراقبان بدون داشتن ابلاغ اجازه حضور در حوزه امتحان نهايي را ندارند، تأكيد مي‌كند: در آئين‌نامه برگزاري امتحانات شيوه برخورد با اين تخلفات به صراحت تعريف شده است كه بر اين اساس، با مسئول حوزه امتحاني و يا حتي مدير آموزش و پرورش منطقه و به طور كلي با هر كسي كه از اين موضوع اطلاع داشته باشد و براي مراقبان ابلاغ صادر نكرده است، برخورد قانوني مي‌شود.  
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
آنكه مدام از كمبودها و ناراستي هاي زندگي خويش سخن مي گويد دوست خوبي براي تو نخواهد بود .