شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۴ / ۰۹:۳۱
کد مطلب: 35158
۰

فواید شروع ورزش در کودکی

شهرزاد محمدیان کارشناس ارشد تغذیه در گفت‌و گو با  باشگاه خبرنگاران جوان درخصوص تأثیر ورزش در سنین پایین بر سلامتی افراد اظهار کرد: ورزش در سنین کودکی می‌تواند باعث تقویت سیستم ایمنی در بچه‌ها و رشد بهتر و افزایش سلامتی در آنها شود.

وی با بیان این که با انجام ورزش ترشح فاکتورهای ایمنی مفید در کودکان افزایش می‌یابد که سلامتی آنها را در پی دارد، گفت: ورزش باعث تقویت مفاصل، عضلات و استخوان‌بندی کودکان می‌شود که با افزایش هورمون رشد در آنها بر رشد قد کودکان تأثیر گذار است.

این کارشناس تغذیه تصریح کرد: اگر بچه‌ها از سنین پایین ورش را به طور صحیح انجام دهند، به دلیل انعطافی که دارند، آسیب مفصلی و عضلانی کمتری را در سنین بزرگسالی شاهد خواهند بود.

محمدیان با اشاره به تقویت سیستم ایمنی کودکان در اثر ورزش بیان کرد: اگر کودک در هوای آزاد ورزش کند، ورزش می‌تواند آسیب ایمنی داشته باشد و تخریب سیستم ایمنی را موجب شود.

وی تأکید کرد: اگر کودکی بیش از 1 تا 2 ساعت و در روز به طور حرفه‌ای ورزش کند، ممکن است حتی با کمی تضعیف ایمنی مواجه شود که باید توجه شود، کودک وزشکار ما کدام رشته‌ی ورزشی را دنبال می‌کند و چند ساعت در روز ورزش می‌کند؟

این کارشناس تغذیه با بیان اینکه به دلیل کاهش سیستم ایمنی به بچه‌ها توصیه می‌شود در سنین خردسالی به ورزش‌های حرفه‌ای وارد نشوند، افزود: ورزش‌های تفریحی باعث تقویت سیستم ایمنی و انواع فاکتورها و ایمنوکلوبین در کودکان می‌شود که در مبارزه با باکتری‌ها و ویروس‌ها از آنها محافظت کند.

محمدیان با اظهار اینکه در حین ورزش کردن ترشح باکتری‌های مفید دستگاه گوارش و روده افزایش می‌یابد، گفت: افزایش جریان خون با انجام ورزش باعث بالا رفتن ضربان قلب، نشاط در بچه‌ها را در پی دارد، همچنین با ورزش کردن تمرکز و حافظه و یادگیری در کودکان افزایش می‌یابد.

وی افزود: ورزش کردن از بیش فعالی در کودکان جلوگیری می‌کند و انرژی بالای آنها را تخلیه می‌کند و کودکی خوبی را برای آنها رقم می‌زند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
شاید باورتون نشه اما دنیا به کوچک‌ترین خوبی‌های شما نیاز داره، خوب بمونید.