شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۴ / ۰۰:۰۰
کد مطلب: 35216
۱
رییس آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو اعلام کرد

تایید صلاحیت آزمایشگاه داروی ایران از سوی سازمان بهداشت جهانی

به گزارش ایسنا، حسین رستگار در همایش کشوری آزمایشگاه‌های برتر ضمن اعلام خبر کسب گواهی تایید صلاحیت آزمایشگاه دارو، درباره اهداف و برنامه‌های مرکز آزمایشگاه‌های مرجع و کنترل غذا و دارو گفت: همه سیاست‌گذاری‌های ما در راستای کاهش تصدی و واگذاری وظایف به بخش خصوصی است. یکی از برنامه‌های ما تقویت بخش نظارت و ارزیابی با استفاده از فناوری‌های جدید و همچنین تقویت نظارت‌ها در گمرک‌ها است.

 

وی با اشاره به برنامه جدید سازمان غذا و دارو درباره راه‌اندازی شبکه مدیریت آزمایشگاه‌های سازمان غذا و دارو گفت: با اجرا شدن این برنامه مردم می‌توانند به اطلاعات محصولات و فرآرده‌های غذایی و دارویی دسترسی پیدا کنند. با این نوع از مدیریت می‌توان جایگاه‌های مختلف جهانی و منطقه‌ای کسب کرد.

 

رستگار ادامه داد: 82 درصد آزمایشگاه‌های کشور خصوصی یعنی 263 مورد و 18 درصد به تعداد 56 آزمایشگاه دولتی هستند. امیدواریم این 263 آزمایشگاه ارتقا داده شوند که بیشتر کارهای قابل واگذاری را به آنها ارجاع دهیم.

 

رییس آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو با اشاره به شش آزمایشگاه تعلیق شده در سال گذشته، این میزان را برای امسال 30 مورد اعلام کرد و گفت: این تعداد از تعلیق و اخطار نشان از جدی بودن ما در زمینه نظارت بر آزمایشگاه‌ها است.

 

وی افزود: امسال 16 درصد از آزمایشگاه‌ها به سطح A رسیدند. 91 درصد تعداد نمونه‌های کل در آزمایشگاه مرجع نیز قابل قبول هستند و تنها 9 درصد از آنها غیر قابل قبول هستند. کنترل نظارت ما جدی است و با کالای بی کیفیت برخورد می‌کنیم.

 

رستگار در ادامه تصریح کرد: امسال در بحران‌های ایمنی در مواد غذایی واکنش‌های سریع داشته‌ایم. ازجمله این واکنش‌ها کنترل کیفیت آب معدنی و آشامیدنی، کنترل کیفیت محصول برنج، آبلیمو، آلوچه و لواشک فله‌ای و آفت‌کش از دیگر واکنش‌های سریع در بحران‌های ایمنی مواد غذایی بوده است. همچنین فرآورده‌های لبنی که بیش‌تر به‌صورت فله‌ای تهیه می‌شد را نیز بررسی کرده ایم.

 

وی با اشاره به بررسی سازمان غذا و دارو از 21 تفرجگاه در تهران،‌ اعلام کرد که در نتایج خوراکی‌های بررسی شده آلاینده‌ها و رنگ‌های غیرمجازی مشاهده شده است که در بعضی موارد نیز بسیار مضر بوده اند.

 

رستگاری، همچنین تعداد آفت کش‌های مورد بررسی در این سازمان را 200 مورد اعلام کرد که به گفته وی قرار است به 400 مورد افزایش پیدا کند.

 

رییس آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو ادامه داد: در رابطه با آزمایشگاه‌های فوق تخصصی آلاینده‌ها و تقلب‌های مواد غذایی نیز تفاهم نامه ای با معاونت تحقیقات و فناوری ریاست جمهوری امضا کرده ایم.

 

 

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
بادها می وزند، عده ای در مقابل آن دیوار می سازند و تعدادی آسیاب به پا می کنند