شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۴ / ۱۴:۱۱
کد مطلب: 35909
۱

جای خالی روانپزشک در بیمارستان های سوختگی

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر کمال فروتن افزود: یکی از مهمترین مشکلاتی که بیماران سوخته بعد از درمان و مرخصی از بیمارستان با آن روبرو هستند مسئله روانی بعد از سوختگی است زیرا باید بتوانند خودشان را به خانواده و اجتماع معرفی کنند.

وی گفت: وقتی مریضی می سوزد و درمان می شود در هر صورت یک بیمار سوخته است و مسئله روانی بعد از سوختگی بسیار مهم است زیرا وقتی بیماری که دچار سوختگی ۶۰ تا ۸۰ درصد شده را از مرگ نجات می دهیم و بهبود پیدا می کند بعد از اینکه وارد اجتماع می شود به دلایل مختلف روانی که با خانواده، همسر، فرزند و جامعه روبرو می شود دست به خودکشی می زند و تمام زحماتی که برای این نوع بیماران انجام می شود، بی نتیجه می ماند.

این فوق تخصص جرای پلاستیک اظهار داشت: بیمارانی که دچار سوختگی می شوند و می خواهند به کانون خانواده و اجتماع برگردند نیاز به روانپزشک و روانکاو دارند که به این بیمارا ن آموزش دهند چه کاری باید انجام دهند تا بتوانند خودشان را به خانواد و اجتماع معرفی کنند ولی متاسفانه در این شرایط جای روانپزشک در بیمارستان های سوختگی خالی است.

فروتن ادامه داد: تنها تعداد کمی از این بیماران با توجه به شخصیت خاصی که دارند می توانند وارد اجتماع شوند و اگر این بیمار سوخته وارد اجتماع نشود و نتواند کارایی خود را نشان دهد و از نظر روحی تقویت نشود تمام هزینه و درمانی که برا ی این بیمار انجام شده بی نتیجه خواهد ماند و کار مهمی انجام نشده است .

وی گفت: هزینه های درمان سوختگی بیشترین هزینه را در تمام بیماری ها دارد حتی نسبت به بیماری سرطان چرا که در سرطان بیمار نهایت یک تا سه عمل دارد و بالاخره تکلیفش مشخص می شود ولی مریض سوخته تا آخر عمرش ممکن است نیاز به جراحی داشته باشد بنابراین هزینه بسیار زیادی باید صرف درمان بیمار سوخته شود و اگر نتوانیم این بیمار را وارد اجتماع کنیم، تمام هزینه هایی که برای این بیمار انجام داده ایم بی فایده خواهد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
با ترس هات روبرو شو! آدم ها رو ببخش! یک راه حل جدید بساز! هدف هات رو مشخص کن! آدم هایی که ازت متنفر هستند رو فراموش کن! ذهنت رو آزاد کن!