جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ / ۱۲:۳۲
کد مطلب: 36195
۰
وزیر بهداشت عنوان کرد؛

مردم تخلفات بهداشتی را با ۱۴۹۰ و ۱۹۰ مطرح کنند

به گزارش مهر، دکتر سید حسن هاشمی روز شنبه در مانور آماده باش نیروهای بهداشتی تاکید کرد: قوه قضائیه و وزارت بهداشت از جمله دستگاه‌هایی هستند که باید جهت حفظ حقوق شهروندی به هنگام و هم‌تراز جرم برخورد لازم را انجام دهند، همچنین کسانی که در زمینه غذا و آشامیدنی مردم تقلب می‌کنند بدترین ظلم را کرده و این مسئله از جنایت هم بالاتر است.

وی افزود: امیدواریم آنطور که مردم انتظار داریم بتوانیم از سلامت شان مراقبت کنیم که این مسئله باعث امنیت نیز می‌شود و مهم بوده که مردم فکر کنند به حقوق آنها احترام گذاشته می‌شود.

وزیر بهداشت خطاب به بازسان و کارشناسان نظارتی معاونت بهداشت، گفت: مراقبت کنید که بی‌جا کسی را متهم نکنید و منصفانه همه چیز دنبال شود.

هاشمی با اشاره به فعالیت بیش از ۴۵۰۰ بازرس بهداشتی در قالب ۱۷۰۰ تیم نظارتی در ایام نوروز، اظهارداشت: امیدواریم ارایه کنندگان خدمت نیز موازین بهداشتی را رعایت کنند و میزبان خوبی برای مردم باشند.

وی با اشاره به مسئولیت دستگاه قضائی در برخورد با تخلفات، گفت: امیدواریم دوستان دستگاه قضا نیز با تشکیل تیم های اختصاصی و بازرس کشیک در ایام نوروز، امکان بروز تخلف را ندهند.

هاشمی تاکید کرد: مردم می‌توانند هر گونه تخلفات خود در زمینه بهداشتی را از طریق شماره تلفن‌های ۱۴۹۰ و ۱۹۰ با کارشناسان بهداشتی در میان گذاشته و همکاران ما ۲۴ ساعته آماده پذیرای مردم در این زمینه هستند.

وزیر بهداشت در حاشیه مانور آماده باش نیروهای بهداشتی، در جمع خبرنگاران گفت: در ایام نوروز ضابطین غذا، تیم‌های بازرسی ما را همراهی می‌کنند و اجازه پلمب نیز دارند.

وی با بیان این مطلب که علاقه‌مندیم روند رسیدگی به پرونده‌های غذایی در ایام نوروز تسریع شود، افزود: اگر تخلفی را مشاهده کنیم با آن برخورد می‌کنیم چرا که این موضوع حق مردم است.

هاشمی همچنین به مردم نیز توصیه‌هایی کرد و گفت: ابتدا خود افراد باید رعایت کنند و می‌توانند از غذاهای ساده‌تری استفاده کرده و زیاد از رستوران‌ها استفاده نکنند.

وی افزود: امیدواریم بتوانیم در سال آینده کار رده بندی رستوران‌ها را نیز انجام دهیم تا مردم از رتبه رستوران‌ها مطلع باشند.

وزیر بهداشت درباره همراه بودن ضابطین غذا با بازرسان بهداشتی، گفت: ضابطین غذا نیز تیم‌های ما را همراهی می‌کنند و حتی برخی از کارشناسان ما خودشان ضابط غذا نیز هستند؛ بنابراین آنها اجازه پلمب دارند؛ اما نهایتا قاضی تصمیم نهایی را اتخاذ می‌کند.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
برای اینکه دوستت داشته باشم و به تو احترام بگذارم، مجبور نیستم با تو هم عقیده باشم.