دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۰ / ۱۷:۱۵
کد مطلب: 4091
۰

جزئیات پذیرش دانشجوی نمونه در دانشگاه امام خمینی

دانشگاه بین­المللی امام خمینی(ره) قزوین، شرایط پذیرش دانشجوی ممتاز کارشناسی ارشد در 6 رشته را برای سال تحصیلی جدید اعلام کرد.
به گزارش مهر، دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) شرایط پذیرش دانشجوی نمونه کارشناسی ارشد را در 6 گروه علوم انسانی، الهیات، علوم اجتماعی، علوم پایه و فنی و مهندسی اعلام کرد. این دانشگاه در گروه علوم انسانی در رشته های زبان و ادبیات فارسی، زبان و ادبیات عربی(زبان و ادبیات عربی، مترجمی زبان عربی)، تاریخ(ایران اسلامی، انقلاب اسلامی) و فلسفه، الهیات در رشته علوم قرآن و حدیث، فقه و مبانی حقوق اسلامی، فلسفه و حکمت اسلامی و تاریخ و تمدن ملل اسلامی، حقوق(خصوصی، جزا و جرم­شناسی)،علوم سیاسی(علوم سیاسی، روابط بین­الملل)، روان­شناسی،حسابداری، مدیریت صنعتی و MBA، علوم پایه در رشته شیمی (آلی، شیمی - فیزیک، معدنی، تجزیه)، فیزیک(اتمی و مولکولی، حالت جامد، فیزیک نجومی)، ریاضی(آنالیز و جبر، کاربردی)، آمار و پترولوژی دانشجو می پذیرد. همچنین این دانشگاه در گروه فنی و مهندسی در رشته های برق (قدرت، مخابرات، کنترل)، اکتشاف نفت، عمران (سازه، خاک و پی، راه و ترابری، برنامه­ریزی حمل و نقل)، معدن (فرآوری معدن، استخراج)، مواد (شناسایی و انتخاب و روش ساخت مواد مهندسی، سرامیک)، کشاورزی اصلاح نباتات، بیوتکنولوژی در کشاورزی دانشجو می پذیرد.
 
رشته معماری (منظر، معماری)، برنامه­ریزی شهری و طراحی شهری نیز دانشجوی نمونه می پذیرد.
 
متقاضیان این دوره می بایست دارای شرایط اعلام شده از سوی دانشگاه باشند. این عده از دانشجویان می بایست دارای رتبه اول تا سوم مرحله نهایی المپیادهای علمی دانشجویی برای ورود به همان رشته برگزیده با معرفی دبیرخانه المپیاد و یا دانشجوی نمونه کشوری با معرفی معاونت دانشجویی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، باشند. همچنین رتبه های اول تا سوم نهایی جشنواره­های بین­المللی خوارزمی، جوان خوارزمی، رازی و فارابی در رشته مرتبط با طرح ابتکاری خود یا زمینه­ای که دانشجو در آن برگزیده شده، یکی دیگر از شرایط پذیرش دانشجوی نمونه در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه است. نفر اول مسابقه­ها و جشنواره­های معتبر علمی بین­المللی با معرفی مراجع ذی­ربط و رتبه های اول کشوری جشنواره دانشجویان مبتکر و نوآور بسیجی شاهد و ایثارگر هم می توانند تقاضای خود را برای شرکت در این دوره اعلام کنند. دانشجوی ممتاز دوره کارشناسی پیوسته که حداکثر در مدت هشت نیمسال دانش­آموخته شود و به لحاظ میانگین کل جزو ده درصد برتر در بین دانشجویان هم­رشته و هم­ورودی خود باشد، شرایط شرکت در این دوره را دارد. همچنین، دانشجوی رتبه اول دوره کارشناسی ناپیوسته در بین دانشجویان هم­ رشته و هم­ ورودی دانشگاه محل تحصیل که ظرف مدت حداکثر چهار نیمسال دانش­آموخته شود و دارای میانگین کل حداقل 17 باشد، به عنوان دانشجوی نمونه کارشناسی ارشد می تواند معرفی شود. متقاضیان می بایست دانش آموخته سال تحصیلی 90-1389 و حداکثر تا 31 شهریورماه باشند. دانشجویان می توانند از 15شهریور ماه تا اول مهرماه مدارک خود را به دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین ارسال کنند. 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
تونل هابه ما آموختند که حتی دردل سنگ هم راهی برای عبور هست، تونل ها راست میگویند ؛ راه است ، حتی از دلِ سنگ! " آنجا كه راه نیست ، خداوند راه را می گشاید... "