جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۰ / ۱۸:۱۸
کد مطلب: 4501
۰

خاصیت ضد باکتری ، ضد قارچ و ضد توموری گیاه حنا

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مقاله ای اثرات استفاده از گیاه حنا بر بهداشت و سلامت در بیان معصومین علیهم السلام و تحقیقات پزشکی را مورد مطالعه قرار داده است.
به گزارش خبرنگار وب دا در مشهد، دکتر موسی الرضا حاج زاده استاد فیزیولوژی و فارماکولوژی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مقاله ای که به نخستین همایش طب الرضا ارائه کرده خواص این گیاه را مورد مطالعه قرار داده است .
بنابراين گزارش، استفاده از گیاه حنا که به فرموده امام علی (ع) هدیه محمدی (ص) و گیاه بهشتی است در دین مبین اسلام مورد تاکید و سفارش ائمه معصومین بوده و نیز در بین تمدن ها و اقوام گوناگون دارای سابقه طولانی مصرف است.
استاد فیزیولوژی و فارماکولوژی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این مقاله آورده است: این گیاه سودمند دارای اثرات ضد توموری ، ضد باکتری و ضد قارچ است .همچنین استفاده از آن در گذشته برای معالجه جذام ، یرقان ، ناراحتی های پوستی در بین مردم رایج بوده است.
از دیگر خواص متعدد این گیاه می توان به اثر بخشی در سوختگی و التیام زخمها، ضرب خوردگی و نیز بهبود علائم نوعی سردرد اشاره کرد .
در بخش دیگری از این مقاله آمده است: به فرمود پیامبر اعظم (ص) حنا سرور گیاهان خوشبو است و استفاده از آن سنت است. همچنین آن حضرت برای حنا 14 خاصیت ذکر فرموده اند که از آنها می توان به خوشبو شدن دهان و بدن ، زیبایی و عطر، بهبود قدرت بینایی و ایجاد آرامش اشاره کرد.
دکتر موسی الرضا حاج زاده یادآور شده است: بررسی های جدید نشان می دهد که حنا دارای اثرات ضد تب ، ضد التهاب و خواب آور است  و امروزه از حنا در ساخت دارو، صنایع آرایشی برای ساخت رنگ مو و کرمهای ضد آفتاب استفاده می شود و به علت بی ضرر بودن مصرف آن به شکل جایگزین رنگ های مورد توجه است.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
انسانهاي شاد دنياي درونشان را ميسازند، انسانهاي غمگين دنياي بيرونشان را سرزنش ميكنند.