سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۰ / ۱۷:۰۰
کد مطلب: 4897
۰

۱۳۸هزار داوطلب در كارشناسی ناپیوسته پذیرفته شده‌اند

میگنا: معاون اجرایی سازمان سنجش آموزش كشور از اعلام نتایج آزمون دكترای نیمه‌متمركز سال ۱۳۹۰ از دیروز، ۲۲ شهریورماه خبر داد و گفت كه بیشترین تعداد قبولی این آزمون به داوطلبان گروه فنی و مهندسی اختصاص دارد.  سیدجلال طباطبایی بیان كرد: در آزمون دكترای نیمه‌متمركز سال ۹۰ نزدیك به پنج هزار و ۶۰۰ نفر پذیرفته شده‌اند كه اسامی آنها از بعدازظهر دیروز، ۲۲ شهریور روی پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش به نشانی www. sanjesh. org قرار گرفته است.
بیشترین ظرفیت پذیرش دانشجوی دكترا در آزمون نیمه‌متمركز امسال به گروه فنی و مهندسی و كمترین ظرفیت پذیرش به گروه‌های تربیت‌بدنی، دامپزشكی و هنر اختصاص یافته است.
اولین آزمون دكترا به شیوه نیمه‌متمركز با حضور ۱۳۰ هزار و ۹۸۰ نفر در تاریخ ۲۵ فروردین‌ماه ۱۳۹۰ برگزار شد كه ۵۰ هزار و ۹۱۱ نفر از داوطلبان آن را زنان و ۸۰ هزار و ۶۹ نفر را مردان تشكیل می‌دادند.
آزمون دكترای نیمه‌متمركز را سازمان سنجش در حوزه‌های امتحانی استان‌های سراسر كشور در ۹ گروه آزمایشی فنی و مهندسی، علوم انسانی، علوم پایه، كشاورزی، هنر، پزشكی، دامپزشكی، زبان‌های خارجی و تربیت‌بدنی برگزار كرد.
با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و تاكید رئیس‌جمهور، قرارشده ظرفیت پذیرش دانشجوی دكترا امسال به ۱۰ هزار نفر افزایش یابد كه با اعلام ظرفیت از سوی دانشگاه‌ها و انجام مصاحبه از دارندگان رتبه‌های بعد از پذیرفته‌شدگان نهایی، چهار هزار و ۴۰۰ نفر دیگر نیز در مرحله بعد كه مهرماه امسال تعیین شده است به جمع پذیرفته‌شدگان آزمون دكترای نیمه‌متمركز خواهند پیوست.
همچنین معاون سازمان سنجش آموزش كشور از اعلام نتایج نهایی آزمون كارشناسی ناپیوسته در اواخر هفته آینده از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www. sanjesh. org
خبر داد و افزود: در این آزمون ۲۵۳ هزار نفر مجاز به انتخاب‌رشته شدند كه از این تعداد بیش از ۱۳۸ هزار داوطلب پذیرفته شده‌اند.
وی با اشاره به پذیرش نهایی ۱۳۸ هزار و ۴۱ داوطلب در آزمون گفت: از این تعداد ۵ هزار و ۸۷ داوطلب در رشته‌های علوم پزشكی، ۶۳ هزار و ۹۳۰ داوطلب در رشته‌های فنی و مهندسی، ۵۴ هزار و ۲۶۶ داوطلب در رشته‌های علوم انسانی و دو هزار و ۴۳۶ داوطلب در رشته‌های علوم پایه پذیرفته ‌شده‌اند.
در رشته‌های علوم كشاورزی هفت هزار و ۲۷۵ داوطلب، هنر چهار هزار و ۵۷۰ داوطلب و دامپزشكی ۴۷۷ داوطلب پذیرفته خواهند شد.
معاون سازمان سنجش با اشاره به ظرفیت پذیرش آزمون كارشناسی ناپیوسته به تفكیك دوره‌های مختلف، گفت: در دوره روزانه ۳۲ هزار و ۸۲۷ داوطلب، شبانه چهار هزار و ۹۷۵ داوطلب، نیمه‌حضوری ۴۸۰ داوطلب، مجازی یك هزار و ۶۰۰ داوطلب و غیرانتفاعی ۹۸ هزار و ۱۵۹ داوطلب پذیرفته ‌شده‌اند.
اصلاح نحوه پذیرش دانشجو در ۲ كدرشته كنكور سراسری
سازمان سنجش زمان و نحوه ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان آزمون سراسری در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین و اصلاحات دو كدرشته كنكور را اعلام كرد.
براساس اطلاعیه تكمیلی سازمان سنجش آموزش كشور درباره فهرست اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی رشته‌های مختلف تحصیلی آزمون سراسری سال ۹۰، براساس اعلام معاونت آموزشی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین، ثبت‌نام از پذیرفته‌شدگان كنكور ۹۰ به‌صورت غیرحضوری (اینترنتی) انجام خواهد شد.
داوطلبان برای كسب اطلاعات تكمیلی درخصوص زمان و نحوه ثبت‌نام اینترنتی و مراجعه حضوری پذیرفته‌شدگان به پایگاه اینترنتی این دانشگاه به نشانی: www. ikiu. ac.ir مراجعه كنند.
همچنین براساس اعلام معاونت آموزشی دانشگاه دامغان پذیرش دانشجو در رشته تلویزیون و هنرهای دیجیتالی (كد ۵۲۶۶) این دانشگاه در نیمسال دوم (بهمن‌ماه) خواهد بود.
در اطلاعیه تكمیلی سازمان سنجش آموزش كشور آمده است پذیرش دانشجو در رشته كاردانی آموزش و پرورش ابتدایی مركز تربیت‌معلم آیت‌الله كمالوند خرم‌آباد (كدرشته ۶۶۱۵) انجام نشده و به عبارت دیگر این رشته از ردیف رشته‌های تحصیلی آزمون سراسری سال ۹۰ حذف شده است.  
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
كاغذ سفيد را هر چقدر هم تميز و زيبا باشد كسی قاب نمی‌گيرد، برای ماندگاری در ذهن‌ها بايد حرفی برای گفتن داشت