سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۴:۵۱
کد مطلب: 51091
۴
۷

چند نشانه که ثابت می‌کند، روان شما مشکل دارد

فرنگیس یاقوتی
چند نشانه که ثابت می‌کند، روان شما مشکل دارد
اگر در تمام طول هفته احساس ضعف و کمبود انرژی می‌کنید، باید بگوییم که شما تنها نیستید! متاسفانه در یکی از پژوهش‌های انجام شده در همین باره که نتایجش به تازگی منتشر شده، از هر پنج نفر یک نفر همیشه احساس خستگی می‌کند و خستگی تبدیل به بخش پررنگی از زندگی‌اش شده است.
 
این تحقیق روی حدود هزار نفر و در چندین کشور اروپایی انجام شده است. زندگی مدرن این روز‌ها انسان را به سمت کار زیاد، کم خوابی، خستگی، فشار و استرس‌های فراوان می‌برد و همه این موارد روی روان انسان تاثیر می‌گذارد و باعث صدمه به فرد می‌شود. در این مطلب سعی می‌کنیم که نشانه‌های یک روان خسته را با هم مرور کنیم تا در صورت نیاز، شما برای پاک سازی روان‌تان دست به کار شوید.

احساس خستگی بعد از استراحت کامل شبانه
اولین نشانه از یک روان خسته این است که بیدار شدن و از تختخواب بیرون آمدن برای شما سخت است حتی اگر شب به اندازه کافی خوابیده باشید. در این مواقع باید بدانید که جسم شما از نظر فیزیکی با خواب کافی بهبود یافته، اما روان‌تان همچنان خسته است. نتیجه این اتفاق خستگی مزمن در تمام طول روز است.

رویاپردازی بیش از حد و فرار از واقعیت
دومین نشانه خستگی روان، فرار از واقعیت و علاقه مندی به رویاپردازی است. در این صورت فرد اغلب به گذشته فکر می‌کند و از آینده می‌ترسد. موضوع مهم در این شرایط این است که شما به زمان حال توجه ندارید و هر کاری را انجام می‌دهید تا از زمان حال دور شوید. فرار از واقعیت و زمان حال ممکن است به شما آسیب برساند، زیرا به طور معمول شما باید به زندگی و وظایف کنونی خود توجه کنید و این نارضایتی باعث مشکلات زیادی در زندگی شما می‌شود.

بی‌تفاوتی و نداشتن هیچ میل و آرزویی
تصور کنید که شما در زندگی دایم احساس خستگی می‌کنید و با وجود این خستگی کم‌کم علاقه‌ای به انجام هیچ کاری نخواهید داشت، حتی کار‌هایی که قبلا آن‌ها را دوست داشتید. در چنین شرایطی کم کم شما دچار بی‌تفاوتی درباره همه چیز می‌شوید و این اتفاق باعث فشار و تنش در زندگی شما خواهد شد، زیرا از آن به بعد دیگر وظایف‌تان را به درستی انجام نمی‌دهید و هیچ میل و آرزویی ندارید.

تغییرات ناگهانی در احساسات
خستگی و بی‌علاقگی احساسات شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. آیا تا به حال برای شما پیش آمده است که بر سر موضوعات بسیار کوچک عصبانی شوید و این عصبانیت شما را به سمت انجام کار‌هایی ببرد که در حالت معمول انجام نمی‌دهید؟ آیا تا به حال خنده یا گریه ناگهانی بدون دلیل خاصی را تجربه کرده‌اید؟ اگر جواب شما به این سوالات مثبت باشد، این‌ها نشانه‌های داشتن یک روان خسته است. گذراندن زندگی با این تغییرات ناگهانی در احساسات بسیار سخت است، زیرا شما باید بیشتر از حد معمول تلاش کنید تا بتوانید با دیگران ارتباط برقرار کنید.
 

تظاهر کردن به حال خوب
پنهان کردن درد، مشکلات و تظاهر به حال خوب راه‌حل مناسب برای حل مشکلات نیست. اگر شما این کار را انجام می‌دهید در واقع به خودتان و دیگران دروغ می‌گویید در حالی که از داخل به هم ریخته هستید. در چنین شرایطی شما باید بیشتر از حد معمول تلاش و انرژی صرف کنید تا خودتان را شاد و خوشحال نشان دهید، این در حالی است که روان شما در آن لحظه در حال گریه است. بعد از گذشت مدتی، دیگر توانی برای تظاهر کردن ندارید در صورتی که با حل ریشه‌ای مشکل، آینده بهتری در انتظارتان خواهد بود.


احساس تنهایی مداوم
اگر شما خشم و اندوه خود را بر سر دیگران خالی کنید، ارتباط شما با دیگران به تدریج با مشکل مواجه می‌شود. وقتی شما دایم وانمود می‌کنید که همه چیز خوب است، دیگران احساس واقعی شما را نمی‌فهمند. در نتیجه احساس تنهایی می‌کنید و دیگران شما را در بین مشکلات‌تان رها می‌کنند. احساسی که به شما دست می‌دهد، این است که کسی شما را درک نمی‌کند و نمی‌تواند به شما کمک کند بنابراین شما باید خودتان به تنهایی مشکلات‌تان را حل کنید و این موضوع هم دردسرساز خواهد شد.

تمایل به پنهان شدن
اگر شما تمایل به پنهان شدن دارید، نشانه خستگی روان است. مثلا در مهمانی تمایل دارید که یک گوشه بنشینید و از دیگران خودتان را پنهان کنید. این در حالی است که شما نمی‌توانید خودتان را در خانه زندانی کنید و گاهی به اجبار در میان جمعی هستید که نمی‌توانید با دیگران ارتباط برقرار کنید.

مرور افکار منفی
آیا شما به اتفاق‌های خوب فکر می‌کنید و همیشه سعی می‌کنید آن‌ها را به یاد بیاورید؟ اگر جواب شما به این سوال منفی است و همیشه افکار منفی در ذهن دارید، یعنی روان شما خسته است. اطراف شما پر از انرژی منفی است و با فکر کردن به اتفاق‌های بد و منفی شما همیشه منتظر جذب آن‌ها هستید. این کار بر حال و هوای شما تاثیر منفی می‌گذارد و باعث احساس ناراحتی در شما می‌شود.

منبع: factretriever
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

Iran, Islamic Republic of
راه حل چیه
ملکی
United Kingdom
سلام خسته نباشید من همه ی این علائمی که نوشتید من دارم بدون هیچ کاری اعیانی میشم خلاصه کمکم کنید من خیلی افسرده گی شدیدی دارم از دنیا سیر شدم
Iran, Islamic Republic of
خب مراجعه كنيد به روانشناس و مشاوره بگيريد
Iran, Islamic Republic of
خوب راه حل بگید
Iran, Islamic Republic of
بعضی از این شرایط رو دارم. مثلا بی تفاوت و بی میل و علاقه و بی هدف، شرایط من صد برابر اینا بدتره و علتش هم جمهوری اسلامی بوده و من اصلا مشکلی نداشتم.
Iran, Islamic Republic of
من که همین روزا خودم میکشم دیگه طاقت ندارم توتنهایی وبیکسی دردبکشم بخورم راه ه زمین نه غذایی نه یه ذره میوه بدون یه تکیه گاه با بیماری ام اس. شدید روانیم کرده خودم نکشم بلاخره ازدوری پسرم واینهمه درد بزودی خودم دق مرگ میشم
مهدی
Iran, Islamic Republic of
والا همه مون دچار بیماری روانی شده این توی این مدت. نه امیدی نه کمکی نه نشاطی
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
متوجه رابطه شوهرم با خواهرم شدم. چه کار کنم؟
بیمارستان روانپزشکی امین آباد تهران
سه گام مهم برای تقویت تاب آوری کودکان
برای انسان نابینا شیشه و الماس فرقی ندارد اگر کسی قدرتان را ندانست فکر نکنید شیشه اید یقین بدانید که او نابیناست ...