جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ / ۱۳:۵۵
کد مطلب: 53358
۰

10 نیاز اساسی زوجین از یکدیگر

10 نیاز اساسی زوجین از یکدیگر
زن و مرد ممکن است که ابراز محبت به یکدیگر را داشته باشند اما برای فرد شایسته و کافی نبوده و در ابراز کردن دچار اشتباه می شوند.
در ادامه با 10نیاز اساسی زوجین از یکدیگر آشنا خواهیم شد:
 
محبت
محبت یعنی ابراز و آشکار کردن عشق ، محبت نماد امنیت ، حمایت ، آرامش و تأیید است و بخش حیاتی در هر ارتباط

ارضای نیاز جنسی
در اغلب موارد، به طور معمول مردان در مقایسه با زنان نیاز زیادتری به ارتباط جنسی دارند ، حال اگر این نیازها ارضا نشود موجب به وجود آمدن اختلاف و ناسازگاری در زندگی زناشویی خواهد شد.

گفت و گو
برخلاف نیازهای جسمانی ، گفت و گوو کردن نیازی روحی و روانی است که در بیشتر موارد در ازدواج ارضا نمی‌شود و به فراموشی سپرده می‌شود . اما این نیاز هیجانی و مهم است و هرکس این نیاز را بهتر برطرف کند ، طبیعتاً عشق بین زوجین بیشتر خواهد شد.

همراهی در تفریحات
انجام فعالیت های تفریحی به همراه یکدیگر به میزان زیادی به سپرده بانک عشق زوجین می‌افزاید . این همراهی  ، درک بیشتر ، صمیمیت و نزدیکی بیشتر را به دنبال دارد.

صداقت و  روراستی
جدا از جنبه های عملی صداقت، ( نظیر عدم خیانت در زندگی زناشویی ) ، شخصی که این نیاز را دارد در صورت آگاهی از مهم ترین افکار خصوصی همسرش و احساس پنهان کاری  او ، موجبات دلخوری شده و احساس ناکامی از پیامدهای این پنهان کاری دارد و همین مسأله باعث به وجود آمدن چالش هایی در زندگی زناشویی خواهد شد.

حمایت مالی
امنیت مالی فاکتور بسیار مهمی در زندگی خانوادگی است و خانم به آنچه همسرش در زندگی برای او تأمین خواهد کرد ، توجه دارد . لذا رفع این نیاز توسط مردان ، موجب افزایش موجودی بانک عشق زوجین می‌شود.

جذابیت جسمانی
از آنجایی که جذابیت ظاهری از ویژگی هایی است که به چشم می‌آِد و احساس خوبی به همسران می‌دهد و نبود آن می‌تواند دافعه داشته و برانگیختگی را به شدت کاهش دهد.

تحسین و تشویق
همسرند قادرند تنها با چند کلمه حاکی از تحسین یا انتقاد موجودی حسابشان را در بانک عشق افزایش یا کاهش دهند . پس همدیگر را تحسین کنید و مراقب انتقاداتی که از هم می‌کنید باشید. اگر از نظر شما یا همسرتان ، اصلاحاتی لازم است ، بهتر است به کمک یک مشاور خبره و  متعهد مهارت های اساسی را فرا بگیرید.

حمایت خانوادگی
این حمایت یعنی ، ایجاد نظم و آرامش در خانه که شامل تهیه غذا ، شستن ظرف ها، اتوکردن لباس ها و سایر کارهای منزل  می‌باشد . این حمایت های خانوادگی احساس رضایت ( به خصوص برای خانم ها ) به وجود می‌آورد.

تعهد خانوادگی
تعهد خانوادگی  تنها حمایت های خانوادگی نیست ، بلکه چارچوب و معیارهایی است که دو فرد در قالب زوجیت به هم وفادار و متعهد خواهند بود و  در ادامه زندگی این تعهد گستره بیشتری از جمله خوب تربیت کردن ،آموزش ارزش ها و ... به فرزندان جز تعهدات خانوادگی قرار خواهند گرفت و مسئولیت زوجین را  افزایش می‌دهند . پس چه بهتر اینکه زوجین قبل از اینکه اقدامی برای فرزندآوری کنند و عضو جدیدی را وارد خانواده کنند ، مهارت هایی که مربوط به تعهدات خانوادگی است را در خود تقویت کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
نمی توانی به عقب برگردی و شروع را عوض کنی، ولی می توانی از جایی که هستی آغاز کنی و پایان را عوض کنی...