يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۲۹ مهر ۱۳۹۰ / ۲۰:۰۲
کد مطلب: 5500
۰
۲

طرح استخدام فرزندان فرهنگیان فقط یک "ایده"/ جذب در شرایط مساوی

در حالی که این روزها خبر ارائه طرح "استخدام فرزندان فرهنگیان در آموزش و پرورش" به مجلس مطرح‌ شده است، مشاور وزیر آموزش و پرورش عنوان می کند که این طرح فقط یک «ایده» از طرف فرهنگیان ‌است.
 به گزارش فارس ، به رغم آنکه طی روزهای اخیر خبرهای جسته و گریخته‌ای درباره ارائه طرح «استخدام فرزندان فرهنگیان بازنشسته در آموزش و پرورش» به مجلس منتشر ‌شد، اما قاسم مستقیم مشاور وزیر و مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش، این خبر را رد کرد و آن را صرفاً یک ایده از جانب فرهنگیان دانست. قاسم مستقیم با تکذیب این خبر اظهار داشت: در دور چهارم سفرهای استانی اردبیل و همدان ملاحظه کردیم که به دلیل مدیریت صورت گرفته در سال 89، هیچ نیروی بلاتکلیفی به ما مراجعه نمی‌کند و تکلیف نیروهای تربیت معلم، نهضت سوادآموزی، حق‌التدریس‌ها و شرکتی‌ها مشخص شده است. وی ادامه داد: افرادی که در جریان این سفرها به مسئولان وزارتخانه مراجعه کرده‌اند، عمدتاً همکاران فرهنگی  هستند که تقاضای نقل و انتقالات درون استانی دارن یا زوج‌های فرهنگی بازنشسته هستند که درخواست بکارگیری یکی از فرزندان خود را در آموزش و پرورش دارند. مستقیم با اشاره به خلأ قانونی این درخواست فرهنگیان خاطرنشان کرد: به زوج‌های فرهنگی که چنین درخواستی دارند، اعلام کرده‌ایم که این مسئله نیاز به مجوز قانونی از طریق مجلس دارد و رأساً نمی‌توانیم چنین کاری کنیم؛ آنها نیز در پاسخ ما این نکته را مطرح کرده‌اند که این مسئله به عنوان یک طرح پیشنهادی از طرف وزیر آموزش و پرورش به مجلس ارائه شود تا امکان جذب فرزندان فرهنگیان بازنشسته در این وزارتخانه فراهم شود، بنابراین تاکنون چیزی را در این رابطه به طور رسمی اعلام نکرده‌ام. * اولویت استخدام فرزندان فرهنگیان، تبعیض است/ استخدام، فقط در شرایط مساوی پیش از این، نورالله حیدری عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در اولویت قراردادن فرزندان فرهنگیان برای استخدام در آموزش و پرورش را مغایر قانون اساسی و تبعیض‌آمیز عنوان کرده بود؛ وی تأکید کرد: ماهیت طرح استخدام فرزندان فرهنگیان باید کاملاً مشخص شود، چنین طرحی قطعاً با قانون اساسی مغایرت دارد، چراکه ایجاد تبعیض در هر امری خلاف قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران است. این نماینده مجلس تصریح کرد: اگر با مسامحه و در شرایط کاملاً مساوی اولویتی برای جذب فرزندان فرهنگیان در نظر گرفته شود، ایرادی ندارد اما اگر بخواهند تنها استخدام آنها را در دستور کار قرار دهند، ایراد اساسی دارد. البته علی عباسپور تهرانی‌فرد، رئیس این کمیسیون دیدگاه صریح‌تری نسبت به این موضوع داشته است؛ وی با تأکید بر اینکه در شرایط مساوی فرزندان فرهنگیان باید از اولویت بیشتری برای معلمی برخوردار باشند، گفت: باید زبده‌ترین افراد در شغل معلمی به کار گرفته شوند. نماینده مردم تهران در مجلس، تأکید کرد: بر اساس ضوابط قانونی موجود هرگونه استخدامی باید از طریق برگزاری آزمون باشد، ضمن اینکه در قانون برنامه پنج ساله پنجم مزایای خاصی برای استخدام در نظر گرفته نمی‌شود، اما در شرایط مساوی می‌توان برای فرزندان فرهنگیان اولویت قائل شد.  
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

سعادت رمز
شمارابه خدا نگوییدزوج فرهنگی بگیداگرفقط مادرهم فرهنگی باشدشامل این فرزندهم میباشد
بهاره خواجه لو
Iran, Islamic Republic of
با سلام خسته نباشید
تورو خدا این طرح رو اجرا کنید ما فرزندان بازنشسته فرهنگی نباید همچین حقی رو داشته باشیم؟ مادر منکه ۳۰سال در آموزش پرورش خاک خورده آیا سهم کوچکی ندارد که فرزندش در آموزش پرورش استخدام بشود؟
چرا ارگانهای دولتی و خصوصی دیگر بلافاصله بعد از بازنشستگی والدین استخدام میشوند اما ماها باید منتظر اماها و چراها بشویم؟؟
فرهنگیان که مدیران مهندسین پزشکان این مملکت رو تربیت کردن آیا این حقو ندارن؟
برای ما فرزندان فرهنگیان که هیچ امتیازی ندادید
نه در کنکور امتیازی داریم نه در ازدواج و نه در اشتغال...
اما فرزندان دیگر ارگانها درکنکور ۷۰۰۰رتبه جابجا میشوند
خواهش میشود این طرح عملیاتی کنید
نباید حتما زوجین فرهنگی باشن
یكی باشد کافیست
پدر من که سالها در جبهه بوده در بدنش ترکش دارد و هیچ مدرکی ندارد مادر هم ۳۰سال خاک آموزش پرورش خورده
حالا منو برادرم با مدرک لیسانس باید بیکار باشیم و سربار خانواده
به سالار شهیدان قسمتان میدم ب فکر ما باشید
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
چرا همیشه بدنبال این هستیم که بدانیم چرا گل خار دارد؟ بیایید گاهی بدنبال آن باشیم که بدانیم چرا خار گل دارد؟