سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ / ۰۳:۰۲
کد مطلب: 55093
۴
۱

۱۷ روش یادگیری دوست داشتن خود و شاد بودن

۱۷ روش یادگیری دوست داشتن خود و شاد بودن
عشق و خوشبختی ناگهان پیدا نمی‌شود، آن‌ها را باید به وجود آورد. هیچ سوئیچ یا دکمه‌ای نیست که یک روز با زدن آن، عاشق خود و زندگی شوید. روزانه کشف شان می‌کنید، یاد می‌گیرد و تمرین شان می‌کنید.

دوست داشتن خود بهترین کاری است که می‌توانید برای زندگی خود انجام دهید، زیرا تمام این شک و تردید، نفرت و دست کم گرفتن باعث می‌شود تا شما از رسیدن به پتانسیل‌های ارزشمند درونتان و البته خوشبختی واقعی باز بمانید.

اگر خود را دوست ندارید، واقعاً نمی‌توانید خوشحال باشید، زیرا هر چقدر هم در زندگی خوشبخت باشید، همیشه احساس بی ارزشی خواهید داشت، مثل اینکه لیاقت خوشبختی را ندارید. دوست داشتن خود تکبر یا خودبزرگ بینی نیست، از دوران نو جوانی به ما آموخته شده است که دوست داشتن خود، عملی نادرست، خود خواهانه و ناخوشایند است.

تنفر از خود مدتهاست که انگیزه پیشرفت مان است و از نشان دادن اندکی عشق به خود خجالت می‌کشیم. آشنایان خود را بخاطر اعتماد به نفس و خوشحال بودن، افرادی متکبر، خود پسند و متوهم می‌خوانیم شرم، زیرا آن‌ها دقیقا آنچه را که ما می‌خواهیم، دارند.

دوست داشتن خود به معنای تجربه سطح کاملاً جدیدی از شادی و امنیت است. ما در دنیای اطراف مان به جستجوی عشق می‌پردازیم، از همان دوران کودکی عشق و امنیت را اینگونه شناخته ایم. وقتی کار‌های خوبی انجام دادیم به ما پاداش داده شد. اما در این مورد رشد نکرده ایم، ما همچنان به دنبال عشق در افراد دیگر هستیم، اما حقیقت این است که، عشقی که به دنبالش هستید تنها می‌توانید درون خودتان آن را بیابید. به همین دلیل است که عشق شخص دیگر هرگز شما را خوشحال نمی‌کند و اگر با توانایی‌های خود احساس راحتی نداشته باشید هرگز احساس امنیت نمی‌کنید.


اما چگونه اعتماد به نفس بیشتری داشته باشیم و خود را دوست داشته باشیم؟
خوب، یادگیری دوست داشتن خود یک گام کثبت در این مسیر است، این‌ها درس‌های کوتاه است که شما باید یاد بگیرید، فعالیت‌هایی که باید برای افزایش عشق به خود و شادی واقعی در زندگی داشته باشید.

در اینجا ۱۷ روش برای یادگیری عشق به خود و شاد بودن آورده شده است:

۱. ایده ایده آل بودن را کنار بگذارید
بدن کامل، زندگی، ضریب هوشی ... همه آن‌ها به صورت کمال یافته وجود ندارد. وقتی تحت تاثیر رسانه‌های اجتماعی قرار می‌گیرید، این امر در اغلب مواقع سبب ایجاد مشکلات بهداشت روان می‌شود.

شما هرگز کامل نمی‌شوید. اما خبر خوب این است که در حال حاضر شما با وجود نقص‌های تان همچنان کامل هستید.

۲. درک کنید که انتظارات جوامع از یک استاندارد غیر واقعی است، هرگز نمی‌تواند برآورده شود
این طبیعت انسانی ماست که همیشه گرسنه هستیم و حتی اگر این معیار غیر واقعی دنبال کنیم، همیشه ناراضی خواهید بود، زیرا بیشتر می‌خواهید.

خود یا زندگی خود را با آن استاندارد غیرواقعی مقایسه نکنید، این امر تنها منجر به نفرت و افسردگی می‌شود: هرچه بیشتر با هم مقایسه کنیم، بیشتر به خودمان آسیب می‌رسانیم.

۳. در لحظه زندگی کنید، هر روز برای یک لحظه
لحظه‌ای صبوری کنید تا تعقیب بی پایان را متوقف کنید و به خودتان نگاه کنید. ببینید که از کجا آمده اید و قدردان زیبایی لحظه‌ای که زنده هستید - زندگی، تنفس، عملکرد‌های انسانی و اینکه چقدر باشکوه هستند، باشید.

۴- قدردانی روزانه
این کلید سعادت است.

یک شبکه سپاسگذاری در اینستاگرام و یا یک وبلاگ ایجاد کنید و یا فقط هر روز ۳ دقیقه وقت بگذارید، به فکر همه چیز‌هایی که دارید باشید و از آن‌ها سپاسگزار باشید مانند - بدن، زندگی خود، دوستان، کشور و یک ظرف قدیمی که چه عالی تا کنون دوام آورده. اینکه چقدر خوش شانس هستی که امروز یک شخص در اتوبوس به شما اجازه داد تا زود‌تر سوار شوید.

درست بعد از اینکه آسودگی را بدست می‌آوریم، ناسپاس می‌شویم. آن را تغییر دهید، هر روز قدردانی کنید.
 

۵. واقعیت را پذیرفت که نمی‌توانید همه چیز را کنترل کنید
تنها چیزی که می‌توانید کنترل کنید چیز‌هایی هستند که در کنترل شما و واکنش‌های تان هستند. درک کنید که شما نمی‌توانید افراد دیگر، انتخاب‌های آن‌ها، رفتار آن‌ها را دقیقاً مانند خودتان کنترل کنید و همانند آب و هوا که نمی‌توانید کنترل کنید.

زندگی به معنای تلاش برای کنترل همه چیز نیست، این است که چگونه شما به آن واکنش نشان می‌دهید. به جای تلاش برای کنترل همه چیز و همه، بهترین کاری را که می‌توانید انجام دهید، سپس دستان خود را بلند کنید و بگویید "همه چیز در دست خدا است" و بگذارید تا خودش پیش برود. همه چیز در نهایت کار می‌کند.

۶. مراقبت از خود
جامعه به ما آموخته است که مراقبت از خود نوعی خودپسندی تلقی می‌شود و بزرگترین ترس ما این است که که یک شخص خودخواه شناخته شویم. در پاسخ به خودمان تا حد مرگ کار می‌کنیم تا همه بدانند که چقدر خوب هستیم.

اما هزینه‌ای برای "خوب" بودن در جامعه باید بپردازیم و این هزینه سعادت و شادی شماست. تلاش کنید که "خوب" باشید و از خود مراقبت کنید. مراقبت از خود = خوشبختی و شادی.

۷. با خودتان به درستی رفتار کنید
یک صندلی پیدا کنید، یک قهوه بگیرید و از خود بپرسید که امروز تان چگونه می‌گذرد. حال شما چطور است؟ این احساس را حس کنید. درک احساس واقعی خود، به جای نادیده گرفتن آن‌ها بهترین روش برای پیشرفت است.

۸- با افکار منفی خود روبرو شوید
از خود بپرسید: آیا این افکار صحیح هستند؟ آیا مفید هستند؟ آیا برایتان خوب هستند؟ قبل از اینکه هر چیز منفی را بگویید، از خود بپرسید، آیا این فکر به هیچ وجه برای من مفید خواهد بود؟ آیا سبب می‌شود مسیر بهتری را طی کنیم؟ یا فقط یک تفکر اشتباه، تحقیرآمیز و بی رحمانه است.

ما اغلب از نظر ذهنی بیشتر مورد آسیب قرار می‌گیریم، این بدان معنی است که یکی از مهمترین کلید‌های سعادت، متوقف کردن شکنجه‌های درونی است. توهین‌های بی پایان، تحقیرآمیز، "تو اینجوری هستی و چنین هستی". فقط از گفتار پشتیبان و مثبت استفاده کنید.

۹. دایره ارتباطات خود را تنگ‌تر کنید
دایره ارتباطات اجتماعی بر کل زندگی تأثیر می‌گذارد. درباره قدرت پنهان افراد پیرامون خود بیاموزید.

شما با یک جمع ۵ نفری معاشرت دارید، بنابراین نگاهی به این موضوع بیندازید. آن‌ها کی هستند؟ آیا افرادی مثبت هستند؟ با محبت اند؟ پشتیبان هستند؟ یا آن‌ها منفی، بی ادب و بدخواه هستند؟

شما به کسی چیزی مدیون نیستید، بنابراین اگر کسی باعث ناراحتی تان شود، یک دوست پسری که اهانت می‌کند یا یک عمه‌ای که مانع از پیشرفت تان می‌شود، نباید وقت خود صرف گذراندن با آن‌ها کنید. به جلو حرکت کنید. این درست زندگی شماست!

۱۰. تغذیه سالم
آنچه ه. می‌خورید بر سلامت روان شما تأثیر می‌گذارد. نه فقط از نظر زیست شناختی بلکه زمانی که چیزی می‌خورید که به نظرتان بد است، خودتان را شرم زده می‌کنید.

از خودتان شرمگین نشوید، زندگی خیلی کوتاه است که خود را برای خوردن غذا در تنگنا بگذارید. از محدودیت در خوردن غذا خودداری کنید، رژیم را متوقف کنید و مانند یک انسان غذا بخورید. غذا‌ها و غذا‌های طبیعی را که دوست دارید بخورید. بدن تان از این امر از شما تشکر خواهد کرد.

۱۱. پر تحرک باشید!
زندگی پر تحرک را به ثبت نام و فعالیت در یک سالن ورزشی محدود نکنید. شکل جدیدی از فعالیت بدنی را امتحان کنید، یک موردی را که از آن لذت می‌برید بیابید، که باعث خنده و سرگرمی شما می‌شود. سپس آن را ادامه دهید.

رقص، زومبا، یوگا، شنا و ... تقریباً ورزش‌های متنوع و بی شماری وجود دارد. آن‌ها را امتحان کند و احساس شادی خود را نظاره گر باشید!

۱۲. به یاد داشته باشید که کی هستید
مشکلات بسیاری را پشت سر گذاشته اید و از آن عبور کرده اید، هر بار قوی‌تر شدید.

من از شما می‌خواهم به یاد داشته باشید که شما چه کسی هستید. سختی دوست شماست، شما را به چالش می‌کشد تا زندگی را جالب‌تر کنید تا بتوانید به جایی که واقعاً می‌خواهید برسید!

۱۳. به خودتان اجازه دهید تا بدن خود را دوست داشته باشید
بدن شما ابزاری زیبا و فوق العاده برای ماجراجویی است. بدن تان به گونه‌ای طراحی نشده است که تنها زیبایی برای تحسین سایر افراد و جامعه باشد. بدن شما یک گلدان خیالی نیست. ابزاری است که بتوانید تمام کار‌هایی را که می‌خواهید در این زندگی انجام دهید.

صعود، غذا خوردن، مسافرت، کار و ... با بدن خود مانند کودک خود رفتار کنید. با هیچ چیز جز عشق و درک این که هرچه که هست، عالی است.

۱۴. یافتن شادی در فرم بدن را متوقف کنید
به ما یاد داده اند که اگر بدنی ایده آل داشته باشیم، خوشحال خواهیم بود. مطمئنا می‌دانید که فرم بدن هر دهه تغییر می‌کند، یک این غیر ممکن است که یک استاندارد زیبایی همیشگی پیدا کنید.

مهم نیست که چقدر وزن از دست داده اید، جراحی پلاستیک و بسیاری از محصولاتی که خریداری کرده اید، در حقیقت نمی‌توان خوشبختی در بدن پیدا کرد، زیرا در آن زندگی شادی وجود ندارد.

خوشبختی ناشی از پذیرش خود است. درک اینکه شما بدنی دارید که احساس امنیت، پذیرش و موفقیت را دارد به گونه‌ای که احساس می‌کنید می‌توانید تمام کار‌هایی را که می‌خواهید انجام دهید.

خوب، شما می‌توانید هر کاری را که می‌خواهید انجام دهید مهم نیست که بدن شما چه شکلی به نظر می‌رسد، بنابراین وقت خود را از تلاش برای پیروی از یک نوع رژیم غذایی هدر ندهید و در واقع زندگی خود را آنطور که دوست دارید پیش ببرید.

۱۵. مینیمالیسم را امتحان کنید
خوشبختی و عشق واقعی در اجسام و اشیا یافت نمی‌شود، به دلیل قدردانی از آنچه که دنبالش کرده اید، پیدا می‌شود. در پایان زندگی، می‌خواهید فردی به شما بگوید زندگی شما چقدر عالی بوده، چطور همه کار‌هایی را که می‌خواستید انجام داده اید!

نه اینکه شما مجموعه عظیمی از مطالب را داشته باشید و یک سرمایه دار بزرگ باشید. احساس خوشبختی می‌تواند مانند خرید از مک دونالد، قدردانی از آنچه دارید یا یک وعده غذایی سالم خانگی باشد.

۱۶. پیوسته بیاموزید
بیاموزید، بخوانید، آزمایش کنید ... آنچه را برای شما مفید است دنبال کنید.

تلاش کردن. فقط این را نخوانید و بروید، از این عبارت به سادگی نگذرید. یکی از این موارد را انتخاب کنید و آن‌ها را تمرین کنید.

خوشبختی یک سوئیچ یا کلید نیست، این یک تمرین روزانه است.

۱۷. محیط خود را پاک کنید
تمام این افراد منفی را در رسانه‌های اجتماعی پاک کنید. همه یادگاری‌هایی که باعث آزرده خاطر شدن شما می‌شود، را کنار بگذارید.

آنچه شما در ذهن خود قرار می‌دهید به زندگی شما تبدیل می‌شود، بنابراین فقط منطقی است که ذهن خود را با اطلاعات مثبت پر کنید و زندگی مثبتی داشته باشید.


نتیجه نهایی
این‌ها دروس مهمی هستند به این منظور که بتوانید شاد زندگی کنید. همانطور که در بالا بیان شد، باید تمامی این موارد را روزانه تمرین کنید، شروع کنید و هر روز برای یک ماه تمرین کنید. پس از عادت به آن‌ها، زندگی شما بهتر خواهد شد و شادی فرصتی برای شکوفایی خواهد داشت.

خوشبختی درست در مقابل شماست، اگر درست انتخابش کنید.

منبع: lifehack
ترجمه: فرارو
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

Iran, Islamic Republic of
بسیار خوب بود. ممنون
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
متوجه رابطه شوهرم با خواهرم شدم. چه کار کنم؟
بیمارستان روانپزشکی امین آباد تهران
سه گام مهم برای تقویت تاب آوری کودکان
کلمات بیش از آنچه که شما تصور می کنید تاثیر گذارند. همیشه پیش از صحبت کردن فکر کنید.