سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ / ۲۲:۴۸
کد مطلب: 55130
۱
محققان فیس‌بوک اعلام کردند:

«اینستاگرام برای دختران جوان سم است»

«اینستاگرام برای دختران جوان سم است»
اینستاگرام می‌گوید به دنبال روش‌هایی است که کاربرانش را از متمرکز شدن بر اندام و ظاهرشان باز دارد. این تصمیم بعد از آن گرفته شده است که نشریه وال استریت نوشت برطبق تحقیقاتِ مکرر محققانِ فیس‌بوک، به‌اشتراک‌گذاری تصاویر در این پلتفرم برای دختران نوجوان حکم زهر را دارد.

این نشریه نوشت که بر اساسِ تحقیقاتی که محققان فیس‌بوک به مدتِ ۳ سال بروی اینستاگرام که در سال ۲۰۱۲ توسط فیس‌بوک خریداری شد انجام دادند، مشخص شده است که این اپلیکیشن اثراتی منفی روی میلیون‌ها کاربر جوان خود داشته اشت.

این تحقیق نشان می‌دهد که این پلتفرم می‌تواند آثار منفی بر جسم و روان کاربران، به‌خصوص دختران نوجوان، داشته باشد. مدیران اجرایی فیس‌بوک اغلب نگرانی‌ها درباره آثار این پلتفرم اجتماعی را در منظر عمومی کم‌اهمیت جلوه داده‌اند.

برطبق این تحقیقات که به دست نشریه وال‌استریت‌ژورنال رسیده است، محققان فیس‌بوک گفته‌اند: «ما تصور از بدن را در ذهنِ ۱ دختر از ۳ دختری که نسبت به خود احساسِ بد داشتند، بسیار بدتر می‌کنیم. برطبق بخش‌هایی از این تحقیق، ردپایِ تمایلِ ۱۳‌درصد از کاربران بریتانیایی و ۶‌درصد از کابران آمریکایی به خودکشی در پلتفرمِ اینستاگرام قابل ردیابی بوده است.»

کارینا نیوتن، مدیر سیاست‌گذاری عمومی اینستاگرام، در بیانیه‌ای که در پاسخ به انتشار این مقاله پست کرده است، نوشته که «درحالیکه اینستاگرام فضایی برای «تجربه‌های منفی» بوده است، همچنین مکانی بوده که به افراد درحاشیه که صدای‌شان شنیده نمی‌شود، صدا داده است و به افراد زیادی کمک کرده تا با اعضای خانواده و دوستان‌شان در ارتباط باشند.»

نیوتن می‌گوید اینکه فیس‌بوک تحقیقاتی داخلی در این زمینه انجام داده است نشان می‌دهد که این شرکت به تعهدات خود برای «فهمِ مسائل پیچیده و متفاوتی که جوانان ممکن است با آن دست‌وپنجه نرم کنند پایبند است و تمام تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده است برای کمک به کسانی که چنین تجربه‌هایی داشته‌اند، عمومی خواهد شد.»

برطبق نشریه وال‌استریت‌ژورنال، محققان فیس‌بوک نتیجه‌گیری کرده‌اند که برخی از مشکلاتی که برای سلامت روان نوجوانان رخ داده است، منحصراً مرتبط با اینستاگرام بوده و به کل رسانه‌های اجتماعی تعمیم پیدا نمی‌کند. این مسئله به‌خصوص در موردِ «مقایسه اجتماعی» بسیار به چشم می‌خورد. مقایسه اجتماعی زمانی است که افراد ثروت، ظاهر و موفقیت خودشان را با دیگرانی که در این پلتفرم‌ها قرار دارند، مقایسه می‌کنند.

این تحقیق توسط مقامات اجرایی فیس‌بوک مرور شده است و در ارائه‌ای که در سال ۲۰۲۰ در حضور مارک زاکربرگ، مدیر اجرایی فیس‌بوک، صورت گرفته، مطرح شده است.

سناتور، ریچارد بلومنتال، دموکرات از ایالت کانکتیکوت، می‌گوید مقاله وال‌استریت نشان می‌دهد که فیس‌بوک سال‌ها از «اثرات مخرب اینستاگرام بر جوانان» مطلع بوده و اینکه حتی «هشدار‌های خود کارکنان این این شرکت را به نفع رشد اقتصادی‌اش نادیده گرفته است.»



منبع: CNN
ترجمه: سایت فرادید
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
متوجه رابطه شوهرم با خواهرم شدم. چه کار کنم؟
بیمارستان روانپزشکی امین آباد تهران
سه گام مهم برای تقویت تاب آوری کودکان
بادها می وزند، عده ای در مقابل آن دیوار می سازند و تعدادی آسیاب به پا می کنند