يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۷ آبان ۱۳۹۰ / ۲۱:۴۵
کد مطلب: 5647
۰
۱

احتمال افزایش تأثیر سوابق تحصیلی دانش‌آموزان به 40 درصد در کنکور 91

 90/8/7 رئیس سازمان سنجش از احتمال افزایش میزان تأثیر سوابق تحصیلی دانش‌آموزان به 40 درصد در کنکور سراسری 91 خبر داد.
 محمدحسین سرورالدین رئیس سازمان سنجش آموزش کشور امروز با حضور در هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها و در گفت‌وگو با فارس در خصوص زمان حذف کنکور و اعمال سوابق تحصیلی دانش‌آموزان برای ورود به دانشگاه گفت: از سال 86 که قانون حذف کنکور به تصویب مجلس رسیده است عوامل مختلفی باعث تأخیر در حذف کنکور شده است از جمله آنها محتاطانه عمل کردن اعضای کارگروه ماده 4 قانون مربوطه بوده است. وی افزود: اعضای کارگروه احتیاط می‌کنند تا شیوه‌ای را که جایگزین کنکور می‌کنند، مفید باشد و ضعف کمتری داشته باشد؛ همچنین مسئله حذف کنکور فقط به سازمان سنجش برنمی‌گردد و پایه اصلی کار، وزارت آموزش و پرورش است. * سازمان سنجش برای حذف کنکور آماده است/ آموزش و پرورش آمادگی خود را اعلام کند رئیس سازمان سنجش ادامه داد: ما از خیلی وقت پیش برای حذف کنکور آماده شده‌ایم، اما اولاً آموزش و پرورش نیز باید آماده باشد، ثانیاً مسئولانی که در این رابطه دخیل هستند باید آمادگی آموزش و پرورش را برای حذف کنکور تأیید کنند. سرورالدین تصریح کرد: در حال حاضر یکی از دغدغه‌ها این است که سؤالات امتحانات نهایی دانش‌آموزان به صورت سراسری طراحی می‌شود، اما تصحیح اوراق به صورت سراسری نیست؛ بنابراین اگر یک پاسخ را به 10 نفر بدهیم ممکن است 10 نمره متفاوت به آن بدهند که این قابل‌قبول نیست. لذا آموزش و پرورش باید طرح خود را برای تصحیح سراسری اوراق به کارگروه بیاورد. رئیس سازمان سنجش ادامه داد: نگرانی دیگر اعضای کارگروه به ویژه نمایندگان عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس این است که وقتی وزن سوابق تحصیلی دانش‌آموزان افزایش می‌یابد و کنکور حذف می‌شود در آن صورت باید امنیت سوابق تحصیلی از جمله طراحی سؤالات، برگزاری آزمون و تصحیح اوراق نیز بسیار بیشتر از الان باشد، یعنی در طراز کار سازمان سنجش قرار گیرد. * احتمال افزایش تأثیر سوابق تحصیلی دانش‌آموزان به 40 درصد در کنکور 91/ پیشنهاد تستی شدن سؤالات امتحانی وی با اشاره به برخی از اقدامات آموزش و پرورش در این راستا از جمله آماده کردن فایل سوابق تحصیلی در آزمون سال 90 عنوان کرد: امسال برای نخستین بار سوابق تحصیلی دانش‌آموزان را به میزان 25 درصد به جای معدل سال سوم آنها در آزمون تأثیر دادیم و پیش‌بینی ما این است که با تصمیم کارگروه برای سال 91 میزان تأثیر سوابق تحصیلی در کنکور به 40 درصد برسد. سرورالدین در پایان درباره شیوه اعمال سوابق تحصیلی برای پذیرش دانش‌آموزان در دانشگاه از سال 92 اظهار داشت: در صورتی که کار به شیوه مناسبی پیش برود در آن صورت آموزش و پرورش نتایج ناشی از سوابق تحصیلی را به ما اعلام می‌کند و ما نیز نمرات را پردازش و نتایج را اعلام می‌کنیم اما آموزش و پرورش به دلیل تشریحی بودن آزمون‌هایش کار دشواری در پیش دارد و حتماً تلاش خواهد کرد که این آزمون‌ها را به صورت تستی برگزار کند.   تعیین سطح ۱۰۰ درس برای برگزاری دومین آزمون دکتری
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به برگزاری دومین آزمون دکتری در بهمن‌ماه گفت: در آزمون اول دکتری ۹ گروه آزمایشی حضور داشتند که ۹ نوع سؤال طراحی شد اما برای دومین آزمون دکتری بالاتر از 100 رشته در نظر گرفته شده است یعنی باید برای ۱۰۰ درس سؤال طراحی شود.
سرورالدین در پاسخ به این پرسش که دومین آزمون دکتری چه زمانی برگزار می‌شود، گفت: برنامه‌ریزی‌ها برای برگزاری دومین آزمون دکتری در بهمن‌ماه انجام شده اما این تاریخ هنوز قطعی نیست. وی در پاسخ به این پرسش که سازوکار سازمان سنجش برای تخصصی برگزار کردن دومین آزمون دکتری چیست، خاطر نشان کرد: سازمان سنجش آزمون‌های متفاوتی را برگزار می‌کند. آزمون‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد در سازمان سنجش تخصصی برگزار می‌شود. سرور‌الدین تصریح کرد: در آزمون اول دکتری ۹ گروه آزمایشی حضور داشتند که ۹ نوع سؤال طراحی شد اما برای دومین آزمون دکتری بالاتر از 100 رشته در نظر گرفته شده است یعنی باید برای ۱۰۰ درس سؤال طراحی شود. رئیس سازمان سنجش آموزش کشور تأکید کرد: خوشبختانه تعیین سطح این 100 درس در شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم مطرح شده و با جلساتی که میان سازمان سنجش و معاونت آموزشی وزارت علوم برگزار شد، این 100 درس تعیین و سطح آنها معین شده است. وی در پایان خاطر نشان کرد: با نهایی شدن این صد درس، سازمان سنجش آماده طراحی سؤالات برای دومین آزمون دکتری است.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

Iran, Islamic Republic of
افزایش تاثیر سوابق تحصیلی درکنکور عادلانه نیست وامکان جبران معدل وجود ندارد بلکه با کنکور انسان امید وار است که مجددا"تلاش کند ودر رشته دلخواهذ خود تحصیل کند
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
برای شنا کردن به سمت مخالف رودخانه قدرت و جرات لازم است وگرنه هر ماهی مرده ای هم می تواند از طرف موافق جریان آب حرکت کند.