شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۰ / ۱۰:۲۵
کد مطلب: 5950
۰

جاسبی: دانشگاه آزاد ، فدراتيو مي‌شود

رييس دانشگاه آزاد اسلامي با تاکيد بر اينكه اموال دانشگاه آزاد متعلق بـه هيچ فردي نيست، اظهار كرد: اين مسئله مهم در اساسنامه هم ذکر شده است و هيچ کس نمي‌تواند ذره‌اي سهم از اموال دانشگاه داشته باشد، همچنين در اين دانشگاه همه حقوق بگير هستند. به گزارش ايسنا عبدالله جاسبي در مراسم جشن بزرگ فارغ‌التحصيلان برگزيده و برتر دانشگاه آزاد اسلامي، گفت: دانشگاه آزاد عليرغم همه مخالفت‌ها و کارشکني‌ها، در طول سه دهه فعاليت لحظه‌اي از برنامه‌ريزي و توسعه کمي و کيفي غافل نشده‌ايم؛ چرا که احساس مي‌کرديم پاسخ نامهرباني‌ها را بايد در عمل و ميدان نمايش امکانات بدهيم.
وي با بيان اينکه دانشگاه آزاد در سال 61 فعاليت خود را از يک ساختمان استيجاري در خيابان اسکندري آغاز کرد، تصريح كرد: در طول اين 30 سال شاهد سنگ‌اندازي‌ها، تهمت‌ها، غوغاسالاري‌ها و جوسازي‌هاي بي شماري بوديم اما چون از ابتداي امر با خدا پيمان بسته بوديم که نهراسيم، با توکل به خدا به راه پرفراز و نشيب خود ادامه داديم و قضاوت درباره مخالفان خود را به تاريخ و زمانه سپرديم. رييس دانشگاه آزاد افزود: سال 61 حتي يک ريال پول، يک عضو هيات علمي و يک متر مربع فضاي آموزشي نداشتيم و با دنيايي از مخالفت‌ها و سنگ اندازي‌ها روبرو بوديم ولي با اين وجود دست به کار شديم، البته در اين ميان کمک 10 ميليون ريالي حضرت امام (ره) بسيار با ارزش و اعتبار بخش بود. وي با اشاره به وجود چهار ميليون فارغ‌التحصيل، يک ميليون و 700 هزار دانشجو، 50 مرکز پژوهشي و تحقيقاتي، 30 هزار عضو هيات علمي تمام وقت و 600 مدرسه سما در دانشگاه آزاد، اظهار کرد: دانشگاه آزاد داراي 400 واحد در داخل و پنج واحد در خارج از کشور و همچنين صاحب20 بيمارستان است که 12 مورد آن ملکي هستند. جاسبي با تاکيد بر اينكه اموال دانشگاه آزاد متعلق بـه هيچ فردي نيست، خاطرنشان كرد: اين مسئله مهم در اساسنامه هم ذکر شده است و هيچ کس نمي‌تواند ذره‌اي سهم از اموال دانشگاه داشته باشد، همچنين در اين دانشگاه همه حقوق بگير هستند. وي فضاي آموزشي، پژوهشي و رفاهي دانشگاه آزاد را 20 ميليون مترمربع عنوان كرد و افزود: به لحاظ فضاي آموزشي از دانشگاه‌هاي معتبر دولتي پيشي گرفته‌ايم، همچنين در جذب اعضاء هيات علمي به سرعت پيش مي‌رويم. وي با بيان اينكه دهه اول دانشگاه، دهه تثبيت و دهه دوم را دهه توسعه نامگذاري شد، اظهار كرد: دانشگاه در دهه سوم فعاليت با رعايت استانداردهاي کيفيت، توليد مقالات ISI، علمي و پژوهشي و ارتقاء ساير شاخص‌هاي کيفيت به دانشگاهي در جهت ارتقاي حرکت کرد. رييس دانشگاه آزاد با بيان اينکه دهه چهارم فعاليت دانشگاه آزاد دهه رقابت با دانشگاه‌هاي معتبر جهان است، گفت: براي ورود به اين دهه، سه کار اساسي از جمله تغيير و اصلاح ساختار دانشگاه به شکل فدراتيو، ايجاد شبکه واحد علوم و تحقيقات براي تأمين اعضاء هيات علمي و توسعه تحصيلات تکميلي و توسعه مرکز فناوري‌هاي نو را در اولويت قرار داديم. جاسبي افزود: شبکه واحد علوم و تحقيقات را به منظور پاسخگويي به نياز حداقل يک ميليون متقاضي تحصيلات تکميلي در سطح کشور توسعه داديم که اميدواريم ظرفيت پذيرش دانشجو در دوره کارشناسي ارشد از 15 درصد در سال جاري به 30 درصد افزايش پيدا کند. وي با بيان اينكه مرکز فناوري‌هاي نو با هدف تأسيس رشته‌هاي جديد، بين رشته‌اي و تجاري کردن پروژه‌هاي تحقيقاتي ايجاد شده است، اظهار كرد: اميد است بسياري از جوانان، متناسب با تحصيلات و نوع رشته خود جذب بازار کار شوند.
وي خطاب به مخالفان و معاندان دانشگاه آزاد، گفت: زماني که دانشگاه آزاد اسلامي يک نهال کوچک بود نتوانستيد کاري از پيش ببريد، چه برسد به الان که به درخت تنومندي تبديل شده است و براي هميشه در تاريخ ماندگار باقي مي‌ماند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
سخت است حرفت را نفهمند سخت تر این است که حرفت را اشتباهی بفهمند حالا میفهمم که خدا چه زجری میکشد وقتی این همه آدم حرفش را که نفهمیده اند هیچ اشتباهی هم فهمیده اند. دکترعلی شریعتی