دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۳ دی ۱۴۰۲ / ۱۱:۳۷
کد مطلب: 62909
۵

مدیر و موسس خانه تاب آوری: تاب آوری توانایی مهربانی است

خانه تاب آوری آدرس تاب آوری در اینترنت فارسی است
مدیر و موسس خانه تاب آوری: تاب آوری توانایی مهربانی است
محمدرضا مقدسی مدیر و موسس خانه تاب آوری: تاب آوری توانایی مهربانی و یک رویکرد توسعه گراست مدیر خانه تاب آوری ایران با بیان اینکه تاب آوری توانایی مهربانی و یک رویکرد توسعه گراست و به معنای خوگیری با عامل مزاحم نیست گفت که تاب آوری از رشد و انطباق و پیشرفت حمایت می کند.

به گزارش خبرنگار کردپرس، «محمدرضا مقدسی» با بیان اینکه مهربانی بر خوبی تمرکز می کند و نقطه مقابل افکار و رفتار منفی است، عنوان کرد: نمی توان روی کار خوبی متمرکز شد و در همان حال هم منفی گرا بود. این دور از یک جنس نیستند مهربانی مسری بوده و شایسته است که مدنظر داشته باشیم وقتی با دیگران مهربان می شویم، در عوض دیگران هم با ما مهربان خواهند بود.
او با اشاره به این جمله که «کار خوب یک نفر را با خوبی به دیگری جبران کن» افزود: این جمله به این معنی است که اعمال محبت‌آمیز می‌تواند مسری باشند مهربانی برای شخصی که محبت را ابراز و شخصی که آن را دریافت می‌کند، مفید است.
به گفته «مقدسی» راه‌های زیادی برای مهربان بودن وجود دارد؛ از صحبت کردن و مونس و هم کلام اوقات تلخ تنهایی دوستان شدن یا  از نقاط قوت آنان تعریف کردن گرفته تا کمک به مادر یا پدرتان در انجام کارهای خانه و با پدربزرگ یا مادربزرگتان تلفنی تماس گرفتن و به همسایه کمک کردن و یا بدون دلیل خاصی به کسی هدیه دادن.

مطابق سخنان او یک مطالعه تحقیقاتی نشان داده که مهربانی می‌تواند سه باره منتقل شود. به‌ عبارت ‌دیگر، این امکان وجود دارد که مهربانی شما به دوستِ دوست ِدوستتان هم سرایت کند! درباره این موضوع لحظه‌ای فکر کنید. مهربانی ساده شما می‌تواند موجی مثبت از نوعدوستی ایجاد و برای بسیاری از افرادی که حتی هرگز ندیده ‌اید مفید باشد.
آن طور که مدیر خانه تاب آوری می گوید در مطالعه‌ای که روی کودکان ۹ تا  ۱۱ ساله صورت گرفت از کودکان خواسته شد که هر روز سه عمل محبت‌آمیز انجام دهند. گروهی که ابراز محبت داشتند، در مقایسه با گروه شاهد، بهزیستی و همچنین تأیید بیشتری از سوی همسالان خود تجربه کردند.
«محمدرضا مقدسی» معتقد است که مهربانی را هر طور که افراد می خواهند باید ابرازش کنند و نباید زیاد سخت گرفت و تنها کاری که باید انجام داد این است که روی دیگران متمرکز شد، به خودشان و آنچه ممکن است نیاز داشته باشند گوش داد و برای کمک به آنان اقدامات لازم را انجام دهند.
او تبدیل کردن مهربانی را به یک روال معمول ضروری دانسته و گفت که نیازی نیست هر روز کار خیلی بزرگی انجام دهید. اعمال محبت‌آمیز را با یکدیگر ترکیب کنید؛ چه کارهایی که در لحظه پیش می آیند و چه کارهایی که از قبل برنامه ریزی شده اند. این روش های ترکیبی باعث می شود مهربانی صادقانه باشد و نه چیزی از روی اجبار انجام شود.
علاقه مندان به تاب آوری می توانند برای مطالعه بیشتر به رسانه و مرجع تاب آوری کشور به آدرس: www.resiliency.ir مراجعه نمایند.


 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
از آدمهای حسود؛ متنفر نباشید، دلیل حسادت آنها این است که فکر می کنند شما از آنها بهتر هستید... پائولو کوئلیو